2025-03-03, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Sofia kommer ta neckbeard på middag.

jag gilla när Harald Tröttigher i andra säsongen av Robinson sa
"en dejt för 2 men någon livsform av motsatt kön"

Det är det Sverige vi ska ta tillbaka, så Sofia får bara inte välja Amanda

Att välja Amanda skulle verkligen vara löjligt, hon har ju nyss varit hemma och ätit.
2025-03-03, 11:34
Avslutad
Citat:
det ska vara vinäger eller om det var olivolja? som sakta ska hällas i under tiden du håller den alternativa "on" knappen på matberedaren nertryckt,

Om man är bög möjligen. Annars vispar man äggvita och socker.

Citat:
Och bambatanten Jesper är genast där och ser sina chanser hos Alida, "hans kuk ska in
i den yngsta mest fertila fittan" som Alexander Bard sa

Du har missat att Jesper är 100% råhomo eller?
2025-03-03, 15:01
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Eller så kunde han inte fokusera för att han saknade hela receptet på maräng för jag har sätt i tv4's Kockarnas kamp att riktig Maräng innehåller mycket mer än äggvita, det ska vara socker & det ska vara vinäger eller om det var olivolja? som sakta ska hällas i under tiden du håller den alternativa "on" knappen på matberedaren nertryckt, alternativt vispar om du prompt måste lajva 1800-tal.
Nu blir jag kanske ite OT, men det ska inte vara olivolja i marängen. Bara en anings fett så går det inte att få den styv. Så Jespers försök var dödsdömt, han spillde ju ner äggula bland vitorna.
Några droppar syra gör att äggvitemolekylerna repellerar, alltså bättre maräng. Det kan vara ättika, citronsaft eller något annat. Men bara några droppar.
Syran ska inte hällas i sakta, den ska vara med från början.
Tag ca hälften av sockret från början. Är det för mycket socker blir det svårare att vispa. florsocker är bäst.
handvispning är bäst tycker jag. Med maskin är det lätt att övervispa så att smeten faktiskt blir lösare.

Jag hoppas dom använde marängsmeten till något vettigt men jag fruktar dom slängde den.
2025-03-03, 17:34
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Om man är bög möjligen. Annars vispar man äggvita och socker.
Dom hade ju inge socker här, bisexuellt recept

Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Du har missat att Jesper är 100% råhomo eller?
Nej, det var bara lite omvändelseterapi från min sida
Senast redigerad av Crapmagic 2025-03-03 kl. 17:38.
2025-03-03, 17:39
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Stängslet på torpet var riktigt kasst även efter att Micke ”fixat” det. Rökarna blev inte nog bra. Han misslyckades som storbonde. Byggde ett helt efterblivet högt vindskydd till hästarnaoch slösade med virke .

Han tjatar mer om hur bra han är än visar något. Och var det inte Micke som fick rykte om att vara tvestjärt?

Men han har ju byggt mycket bra också, sen är just det att man försöker det viktiga. "Slösade virke med ett högt vindskydd till hästarna" Bättre för högt än för litet, blev snarare bättre med ett högt och stadigt vindskydd, snyggare också, sen var det inte ens han som mätte upp vindskyddet.

Blir bara löjligt när ni påstår att han inte gör något då han har gjort mest på gården, ni kommenterar ju endast det pga att ni ogillar han som person.

Jag förstår verkligen inte vad folk har emot Micke, han sprider ju god stämning.
2025-03-03, 17:47
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag hoppas dom använde marängsmeten till något vettigt men jag fruktar dom slängde den.
Kan man använda smeten till något annat än att försöka göra maräng? fogskum

Tack för redogörelsen, det var nån slags olja, så då tänkte jag att man kunde välja olivolja, men det kanske var matolja! från matplantan som kockarna använde, iaf det blev ingen maräng på Farmen pga av att oljan hade ju används för att smörja upp Mickes kuk under den där beryktade trekanten
2025-03-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Men han har ju byggt mycket bra också, sen är just det att man försöker det viktiga. "Slösade virke med ett högt vindskydd till hästarna" Bättre för högt än för litet, blev snarare bättre med ett högt och stadigt vindskydd, snyggare också, sen var det inte ens han som mätte upp vindskyddet.

Blir bara löjligt när ni påstår att han inte gör något då han har gjort mest på gården, ni kommenterar ju endast det pga att ni ogillar han som person.

Jag förstår verkligen inte vad folk har emot Micke, han sprider ju god stämning.

Jag tycker också om Micke och han är skitduktig på att bygga! Jag tycker inte att han verkar vara självgod, det är ju med glimten i ögat. Han har dessutom all rätt att vara stolt över sina projekt han gjort.

Det enda jag kan tycka är lite skumt med honom är detta hoppande mellan tjejerna, men det blir kanske lite koko där inne.
2025-03-03, 18:20
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

Han har gjort många byggprojekt på gården, det har han. Men han för sig som han vore en övermänniska. Jag förstår att du och jag har olika åsikter. Enligt mig verkar han inte sprida särskilt bra stämning. Men jag låter ämnet vara nu
2025-03-03, 18:28
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgobe
Jag tycker också om Micke och han är skitduktig på att bygga! Jag tycker inte att han verkar vara självgod, det är ju med glimten i ögat. Han har dessutom all rätt att vara stolt över sina projekt han gjort.

Det enda jag kan tycka är lite skumt med honom är detta hoppande mellan tjejerna, men det blir kanske lite koko där inne.

Exakt.

Visst om dom inte gillar personen i fråga, men att säga att han inte gör någonting är bara löjligt, han har byggt typ allt på gården och många uppdrag skulle inte ens blivit färdiga utan han.

Jag tycker Amanda har åkt på en rejäl räkmacka genom programmet, får gång på gång åka till gårdskamperna och förlorar, och hon åker ut och får komma tillbaka, enligt mig förtjänar hon inte alls ens att vara kvar i programmet.

Fegt val av Sofia, börjar grina och svamla direkt det blir jobbigt.
Senast redigerad av lunarludde 2025-03-03 kl. 18:41.
2025-03-03, 19:37
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Att välja Amanda skulle verkligen vara löjligt, hon har ju nyss varit hemma och ätit.
Vad rätt jag fick, inte årets heteroval
2025-03-03, 19:37
Medlem
picapicans avatar
Har Alida tatuerade ögonbryn?
2025-03-03, 19:40
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natalih
Haha nej. Vi har nog olika syn på vad den "normativa" kvinnan är, eller så lever du på internet
Fast du skojar, va? Åtminstone i mina kretsar hade Andreas gått före Micke, alla dagar.
Andreas är inte snygg nånstans, du får nog undersöka dina kretsar

Senast redigerad av Crapmagic 2025-03-03 kl. 19:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in