Citat:
Jo, men inte lika "säkert" för dig, på vissa vis.
Det kan räcka med att stöta in i en infödd man på fel sätt av rent misstag för att det ska sluta med böter eller t.o.m. fängelse.
Du får vidare aldrig
- hälsa på någon med vänster hand
- krama, hålla handen med eller kyssa din fru offentligt- det kan sluta i fängelse
- svära offentligt- det kan bli fängelse för det också
- absolut inga handgester åt andra i trafiken
- äta offentligt under ramadan
-ta med böcker eller tidiningar med "adult content" och därtill räknas även västerländska modetidningar för kvinnor med lättklädda kvinnor i parfymreklam, t.ex.
- ta med icke godkända läkemedel dit- inte ens vanliga ångestdämpande, allt måste kollas
- fotografera så andra kommer med på bilderna utan lov, ffa kvinnor eller barn
- dricka alkohol eller dansa offentligt
- frun måste klä sig anständigt
- du får inte kritisera eller håna kungahuset, politiken, kulturen, religionen eller lagarna där, det är straffbart
Själv kände jag inte att jag ville bo där men smaken är som baken.
Det kan räcka med att stöta in i en infödd man på fel sätt av rent misstag för att det ska sluta med böter eller t.o.m. fängelse.
Du får vidare aldrig
- hälsa på någon med vänster hand
- krama, hålla handen med eller kyssa din fru offentligt- det kan sluta i fängelse
- svära offentligt- det kan bli fängelse för det också
- absolut inga handgester åt andra i trafiken
- äta offentligt under ramadan
-ta med böcker eller tidiningar med "adult content" och därtill räknas även västerländska modetidningar för kvinnor med lättklädda kvinnor i parfymreklam, t.ex.
- ta med icke godkända läkemedel dit- inte ens vanliga ångestdämpande, allt måste kollas
- fotografera så andra kommer med på bilderna utan lov, ffa kvinnor eller barn
- dricka alkohol eller dansa offentligt
- frun måste klä sig anständigt
- du får inte kritisera eller håna kungahuset, politiken, kulturen, religionen eller lagarna där, det är straffbart
Själv kände jag inte att jag ville bo där men smaken är som baken.
Fast en del av det där får du inte göra i Sverige/Europa heller.
Du får inte föra in icke godkända läkemedel hur som helst hit.
Du får inte dricka alkohol offentligt, då kommer farbror polisen o tar dig.
Du får inte arrangera dans utan tillstånd.
I Tyskland får du inte håna politiker.
Olika länder har olika lagar och seder. Är det inte en del av charmen med att resa?
Om alla länder skulle vara som Sverige finns det ingen större mening med att resa runt anser jag.