2025-03-03, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torch
Pajasen Hegserh beordrar Pentagon att stoppa alla cyberoperationer mot Ryssland för att locka in Putin i freds förhandlingar.

LOL

Är väl rätt tydligt att denna administrationen jobbar för ryssen.

Hur länge kan detta hålla på? Snart bör väl Trump arresteras?
Vad ska du göra åt saken? Låt proffsen sköta förhandlingarna så kan ni tacka dom när det blir fred. Om du inte föredrar krig dvs?
Citera
2025-03-03, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Blobbalister, wåken och en "kult" (sekt). Floskler som låg på samma nivå som lögnen om de husdjursätande flyktingarna i Springfield. Tydligen gick du på dessa. Donald har en skara trogna följare som är sektliknande.

Varifrån kommer ryktet att alla Trumps utmanare vill ha krig? Hillary skulle införa en flygförbudszon i Syrien och med det göra Ryssland argt och då skulle tredje världskriget starta. Biden skulle packa ihop i förtid och Harris skulle ta över och starta krig, men det blev inte av. Sedan skulle hon tydligen ändå starta krig när hon skulle bli president. Dessutom skulle hennes trupper vara mesiga sojapojkar. Ryktet om krigiska demokrater tycks även det vara floskler.

USA:s rykte och anseende försämras för varje timme som går. Var Trump och Vance bra under mötet med Zelensky? Inte ett dugg. Det hela var ett fiasko på högsta nivå. Ett fiasko av många, många fler under deras resterande tid.

USA är världens första moderna land. Det startades inte i forntiden utan byggde på moderna idéer i relativ närtid och utan myter som stöd. Inget land av samma slag har någonsin skådats på denna planet och troligen kommer det inget av samma slag i framtiden. När nu överemotionella mytologen Trump återigen är president så har idéer om undergång, öde och en räddare. Eskatologi har blivit den rådande doktrinen.

Trump är ingen hjälte. En hjälte offrar sig för andra och det har han inte gjort.

Du kan kalla mig TDS om du vill, men med det gör du dig bara skyldig till intellektuell ohederlighet och lathet.
Vet inte varför ni vänsterliberaler alltid tror att alla tänker och tycker som er? Ingen bryr sig om vad Europa säger och tycker i världen. Europa är inte relevanta längre och går mot förfall.

Er syn på världen verkar vara påväg bort som tur var. Krigiska och hatiska. Med Trump blir det snart fred. Eran sekt blir allt sjukare dock.
Citera
2025-03-03, 01:20
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.

Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.

Det som sker i USA påminner om när Sovjetunionen föll och diverse gangsters roffade åt sig allt och skapade en stat av oligarker. I USA är biljonäerna på väg att bli oligarker. Nu roffar de åt sig så mycket som möjligt och monterar ned statsapparaten. Ryssland 2.0.
Trump får väl goda råd av Putin hur han ska gå tillväga.
Gissar att framtida val i USA kommer att vara lika riggade som i Ryssland och Vance redan nu börjar förbereda sig att ta över efter Trump.
Citera
2025-03-03, 01:27
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flapperhaha
Vet inte varför ni vänsterliberaler alltid tror att alla tänker och tycker som er? Ingen bryr sig om vad Europa säger och tycker i världen. Europa är inte relevanta längre och går mot förfall.

Er syn på världen verkar vara påväg bort som tur var. Krigiska och hatiska. Med Trump blir det snart fred. Eran sekt blir allt sjukare dock.
Som vanligt blir jag anklagad för att hysa vänsteråsikter när jag uttrycker mig kritiskt om fascisten Donald. Det är klart att jag står till vänster om fascism, men jag är inte till vänster om mitten. Klassisk liberal och inte vänsterliberal om du undrar.

Donald Trump är en idiot. Han är också allvarligt sjuk i huvudet och har varit det i flera decennier.
Citera
2025-03-03, 01:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.

Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.

Citat:
Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt.

Vad modigt av dig att välja Felix ketchup.
Citera
2025-03-03, 01:31
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det som sker i USA påminner om när Sovjetunionen föll och diverse gangsters roffade åt sig allt och skapade en stat av oligarker. I USA är biljonäerna på väg att bli oligarker. Nu roffar de åt sig så mycket som möjligt och monterar ned statsapparaten. Ryssland 2.0.
Trump får väl goda råd av Putin hur han ska gå tillväga.
Gissar att framtida val i USA kommer att vara lika riggade som i Ryssland och Vance redan nu börjar förbereda sig att ta över efter Trump.
Alla västländer borde skära ner på statsapparaten. Det har varit ett svällande monster utan disciplin i årtionden.
Citera
2025-03-03, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Ja, tänk om det är de som står upp för frihet och medmänsklighet som har fel, och diktatorerna som förespråkar förtryck och egoism som har rätt?

Kriget mellan Ukraina och Ryssland har redan döda tusentals utan någon som helst nytta...
Unga individer som hade ett liv framför sig...borta för evigt.

De kvinnor som flytt, har nu påbörjat ett nytt liv i Väst och knullar andra män...

På tal om frihet, medmänsklighet och förtryck...har du träffat Islam och dess följare?

Alla har en så platt och grå-skalig version av verkligheten att det är patetiskt.
Citera
2025-03-03, 01:33
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Håller nog med dig om detta. Nu får vi en lektion i hur USA faktiskt behandlar länder världen över.
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
"USA:s rykte på väg ner i källaren. Kommer det ens gå att reparera?"

Varför skulle man reparera det?
Sedan skall man komma ihåg att USAs rykte varit skit i stora delar av världen, länge. Diverse inblandning i statskupper och andra länders interna angelägenheter, krig i Irak, Libyen och Syrien mm. Ett i flera avseenden ruttet land med oförtjänt bra rykte i västeuropa. Men nu får vi smaka på den amerikanska stöveln i bröstet som andra fått känna på tidigare.
Citera
2025-03-03, 01:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Som vanligt blir jag anklagad för att hysa vänsteråsikter när jag uttrycker mig kritiskt om fascisten Donald. Det är klart att jag står till vänster om fascism, men jag är inte till vänster om mitten. Klassisk liberal och inte vänsterliberal om du undrar.

Donald Trump är en idiot. Han är också allvarligt sjuk i huvudet och har varit det i flera decennier.

Men fascismen är en vänsterprodukt. Jobbigt att ha dålig politisk pejling.
Citera
2025-03-03, 01:37
Medlem
acid marias avatar
Väldigt många amerikaner känner sig redan illa omtyckta och upplever att européer ser ner på dom. Dom tycker att dom blir utnyttjade och att européer har det bra på deras bekostnad så det verkar som dom struntar i det narrativ vänsterliberala försöker spinna. Vi lite mer normala och sansade vuxna förstår att amerikanska skattebetalare vill bli av med världens största statsskuld, 369 000 miljarder svenska kronor.
Citera
2025-03-03, 01:40
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Med extremt många sjuka människor p.g.a sjukdomar orsakade av fetma. Det räcker att se dessa sjuka program om fetma och dr pimple popper eller vad det nu heter lol, USA är helt enkelt bäst på allt som är absurt.
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Och extremt splittrat. Och extremt skuldsatt.
Citera
2025-03-03, 01:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Väldigt många amerikaner känner sig redan illa omtyckta och upplever att européer ser ner på dom. Dom tycker att dom blir utnyttjade och att européer har det bra på deras bekostnad så det verkar som dom struntar i det narrativ vänsterliberala försöker spinna. Vi lite mer normala och sansade vuxna förstår att amerikanska skattebetalare vill bli av med världens största statsskuld, 369 000 miljarder svenska kronor.

Amerikaner bryr sig inte ett skit om EU eller din mamma. De lever väldigt isolerade från resten av världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in