Citat:
Ursprungligen postat av
vetingeteller
Vilka? Visa någon likvärdig källa som säger emot The Times siffror. Som inte är från Ukraina.
Nix, det tror jag inte. Jag tror att anledningen till att han tappat så mycket i popularitet är för att kriget fortsatt pågår och att folks söner, pappor, bröder...fortsatt dagligen dör som flugor.
Därmed tror jag han idag har ÄNNU mindre stöd än han hade för en vecka sedan vilket går hand i hand med att han hade stort stöd när kriget började till att sakta men säkert gå till Mindre och mindre stöd. Istället för att ordna den fred som det ukrainska folket ber om så blir han istället utslängd från vita huset. Dom enda som kunde medla fram en fred.
Sedan exakta siffror kan vi bajsa ur oss och hänvisa till diverse olika källor men det vi kan vara överens om är att exakt alla källor tyder på att han har fått sämre stöd istället för högre, vilket är ovanligt i krig.
Så hela din tanke faller i grunden.
😂
Vi vet båda två att du är ryss, men troligen bor du utanför ditt slavland just nu. Jag vet att din hjärna är fylld av din dyrkan efter en ledande diktator, men jag ber dig ändå att för några minuter fundera:
Glöm din härkomst. Tänk dig att du är medborgare i ett fritt land, där du får göra vad du vill utan att en härskare bestämmer över dig. En svår tanke för dig, men försök att tänka så.
Tänk dig att din värsta fiende, troligen Storbritannien eller USA innan ryssälskaren tog över landet, har attackerat ditt land. Fienden har dödat mängder av dina vänner och har med ren militärmakt tagit över 20-25% av ditt land. Din ledare har kämpat emot, trots att alla trodde han skulle rymma tidigt. Han har mot alla odds trotsat den anfallande diktatorn. Han har fått hjälp från sina vänner, men när han besöker den största vännen, så visar det sig att det landets nya ledare hyllar din fiende och förnedrar din ledare.
Hade du i det läget avskytt den ledare som hjälpt dig och dina landsmän i tre års krig? Jag tror att du istället hade älskat honom!