2025-03-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad är alternativet? Ponera att diktaturen Ryssland invaderade Sverige, skulle du vara okej med att ge bort Stockholm, Kiruna och Gotland?

Inte för att vara dum, men din avatar kan upplevas som stötande av både Ryssland och USA. Jag hoppas att du är medveten om att du lånar programvara som ägs företag som kommer från USA, så du kanske ska visa lite respekt för värdlandet också.

Det vore ju också lite klädsamt om du visade lite tacksamhet också för vad USA har betytt för dig. Eller vad säger du? Ukraina är just nu inte USA:s närmaste allierade, det är snarare tvärtom. Men du vägrar prompt att anpassa dig till denna nya verklighet. Fräscht! NOT so!
Citera
2025-03-01, 23:07
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Ukrainatroll som har obefintlig verklighetsförankring ser jag.

Att detta inte var ett uppvaknande för er.
Ryssland är slut och USA är på väg efter, ska bli kul att se Putin hänga i en köttkrok. Hoppas Ryssland får lida mer än under WW2. Skicka ryssarna till Gulag.
Alla hatar Trump och Putin.
Citera
2025-03-01, 23:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Det finns bara ett alternativ och det är att lämna över landområde till Ryssland för att få fred. Finland gjorde det då och Ukraina måste göra det nu.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Moscow_Peace_Treaty

Det är inte det som Putin främst vill ha.
Citera
2025-03-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Självklart ska Putins beteende uppmuntras. Klart han ska få anfalla vilka länder han vill. Ryssland är ju bra mycket starkare än sina grannländer, så dom kan väl lika gärna avveckla sitt försvar och vänta på Ryssen?

Det går inte att förhandla med Prutte. Antingen är Trumpen helt dum i huvudet och tror att han kommer kunna skapa fred genom att gå Prutte till mötes, eller så har Putin en hållhake på Trump. Både är ju så klart lika illa.

Vet inte hur du kom fram till att Putin skall få göra som han vill, det jag säger är att om vi inte kan lösa problemet genom diplomati så är alternativet att Ukraina förlorar kriget förr eller senare, alternativet är ww3 med kanske miljoner döda. Jag föredrar diplomatisk lösning, vilket kommer innebära att både ryssen och Ukraina inte får allt som de vill, men vem bryr sig om det innebär att vi kan rädda tusentals, kanske miljontals med liv?
Citera
2025-03-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Jag och för att inte tala om alla ryska änkor som inte får betalt av staten, då staten inte har pengar kvar.

Pengar? Dom får ju en säck potatis som ersättning!!
Citera
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är inte det som Putin främst vill ha.

Vad vet du vad Putin främst vill ha?
Senast redigerad av dansquelcas 2025-03-01 kl. 23:12.
Citera
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Vad är alternativet? Ponera att diktaturen Ryssland invaderade Sverige, skulle du vara okej med att ge bort Stockholm, Kiruna och Gotland?

Varför är vi okej att Palestinier ger bort mark till Israel?

Du kan inte jämföra Ukraina med Stockholm. Ukraina är en del av Ryssland och har alltid varit. Sen kommer Väst och säger Nej nu ska du vara emot Ryssland ..

Det kommer inte hända!
Citera
2025-03-01, 23:11
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Varför upprepar du rysk statspropaganda?

En stor del av Ukraina är ockuperat av diktaturen Ryssland, flyglarm ljuder dagligen och drönare/kryssningsrobotar landar långt in i västra Ukraina. Diktaturen Ryssland ägnar sig åt terrorbombning av civil infrastruktur, vi minns alla hur dom medvetet valde att bomba en teater fylld med barn. Det råder undantagstillstånd och det är omöjligt att hålla ett säkert/demokratiskt val.

Ryssland är däremot en diktatur. Ryska oppositionspolitiker förbjuds, fängslas eller mördas.

Varför upprepar du svensk statskontrollerad media? På 3 år i ett pågående krig, så har det dött ungefär 10000 civila om man ska tro media du lyder blindt. Otroligt få, det bevisar bara på hur otroligt förskonat de civila är.
Så ett val är utan tvekan fullt möjligt att genomföra. Och värt att söka med det så de senaste månaderna har väl ca 10st dött i Ukraina, numera är det Ukraina som utför lika vidriga attacker mot civila i Ryssland.

Du menar den teatern där de sa att det var massa barn fast de inte kunde visa ett enda bevis för det?

Har du pratat med någon från Ukraina? Varenda jävel jag träffat på i Europa senaste åren har sagt att livet flyter på precis som vanligt, så varför ska inte ett val kunna hållas? Eller har du något annat att säga?

Du pratar mycket om att vissa förbjuds, vem har förbjudits? Om Ryssland nu förbjuder val då de är i krig med Ukraina, är de inte en diktator då?
Citera
2025-03-01, 23:12
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Den som saknar argument här är du som inte har annat än invektiv och argumentationsfel att komma med. Uppenbart svider det att se USA dumpa Ukraina efter alla år av stöd.

Det var du som gav upp, inte jag. Och ja, det svider att USA sviker sin roll i världen som en demokrati som stöder sina vänner och fred och frihet och förfaller till maffiametoder och rövslickeri. Sen är det jävligt svårt att undvika invektiv när man har med såna typer som dig att göra. Jag har oerhört svårt att acceptera fascister och såna som du som gillar mord, död och förgörelse. Annars skulle du inte stödja de ryska svinen.
Citera
2025-03-01, 23:12
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Inte för att vara dum, men din avatar kan upplevas som stötande av både Ryssland och USA. Jag hoppas att du är medveten om att du lånar programvara som ägs företag som kommer från USA, så du kanske ska visa lite respekt för värdlandet också.

Det vore ju också lite klädsamt om du visade lite tacksamhet också för vad USA har betytt för dig. Eller vad säger du? Ukraina är just nu inte USA:s närmaste allierade, det är snarare tvärtom. Men du vägrar prompt att anpassa dig till denna nya verklighet. Fräscht! NOT so!
Du är lika korkad som Vance, god bättring. Vi får hoppas att USA blir utkastad ur NATO.
Citera
2025-03-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det var nog dagens torraste och bästa kommentar på hela Flashback, nästan så jag kissade på mig.

Tack!!!

Håll till godo!
Citera
2025-03-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Fasiken, du vinner nog den här debatten. 🥲Jag kan inte ens förstå en enda mening du skriver, än mindre hur du får alla dessa lösryckta resonemang att gå ihop i någon slags åsikt. Jag förstår inte heller din svenska, för Google translate får inte riktigt det.

Du är rolig du, för att travestera Sophie Svensson. Mina åsikter är glasklara. Lukasjenko har alltid velat fred frihet och lycka, precis som Trump, och till skillnad från både Putin och Zelenskyj (som är krigspittar). Med tanke på Vitrysslands prekära läge, inklämt mellan Ryssland och Ukraina som båda är jätteländer, är det en makalös bedrift av aldrig tidigare skådat slag som president Lukasjenko ådagalagt, som, att medelst ytterst små medel kunna klara sig undan deltagande i krig. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in