2025-03-02, 21:07
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Finns det ens någon möjlighet att diskutera en fredsuppgörelse med Zelensky ?
Svaret på frågan är ett uppenbart nej. Vad ger du för odds på att han slutar som Ngo Dinh Diem?
Citera
2025-03-02, 21:09
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Hur dum är du? Det finns en värld utanför din bubbla.
Bland annat några miljarder människor borta i Asien.

Du vet Kina och några andra länder som numera har städer på 25 miljoner invånare där dom flesta av oss inte ens kan namnet på staden.
Det är en helt ny värld där ute.

Och Ryssland har helt enkelt ökat sina affärer med dessa länder.
Sanktionerna biter mindre på dom än vad du verkar ha fått för dig. Sluta bilda din världsbild via aftonbladet.

Däremot har vi i Europa förlorat enormt. Alla pengar vi har skickat, och vapen, var helt i onödan, i slutändan. Bara bidrog till fler döda.

Usa kommer få återbetalt med råge.
Rysslands sponsorer av vapen får redan återbetalt med råge i bra deals på Rysslands enorma utbud av råvaror.

Däremot blev vi i EU knullade. Vilket vi är vana vid av våra politiker vid detta laget då dom redan tydligt visat, genom bland annat massinvandring, att dom ger blanka fan i Europa och dess befolkning och våra önskemål. Demokrati.

Javisst, Kina och Indien och en hel del andra asiatiska länder passar på att sko sig, när Ryssland måste sälja olja och andra naturtillgångar till rabatterade priser. Men det är stärker ju inte precis Ryssalnd eller Rysslands ställning, Kina och Indien är trots allt konkurrenter (och egentligen värre sådana än Europa, eller ens USA). Om det var fråga om så fantastiska affärer så hade ju Ryssland förstås handlat med dem hela tiden, men underligt nog har Ryssland föredragit kunder som betalar marknadspris. Dvs. före invasionen och sanktionerna...

Och visst, den o så starka stormakten Ryssland köper nu vapen från högteknologiska Iran och Nordkorea. Vapen som de alltså inte ens klarar av att producera själva i nuläget. Och det kostar förstås också, massor.

Den snabbaste vägen till fred är mängder med döda ryssar, så det har jag svårt att se som nåt negativt.

Jaså, "massinvandring" ... förstås. Väldigt signifikant för kriget i Ukraina...
Det går liksom inte att hålla sig, eller vad...
Citera
2025-03-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Hur menar du att alla parter var överens? USA hade tillsammans med Ukraina förhandlat fram ett avtal som skulle signeras. Zelensky vill då plötsligt återuppta förhandlingarna under en presskonferens där han kallade USA:s VP för ett luder. Lunchen ställdes in och Zelensky jagades ut ur Vita Huset likt en fähund.
Blev det inte vid slutet av att han gick med på det hela och inte gå med i Nato bl.a?

För fredens skull?
Citera
2025-03-02, 21:13
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ryssland har ställt om till krigsekonomi... hundratusentals ryssar har fått jobb inom krigsindustrin, det stora problemet för Putin blir när kriget tar slut och han måste stänga vapenfabriker och alla andra företag som är engagerade i kriget och återgå till civil ekonomi.
Då kommer Rysslands ekonomi att krascha.

Hundratusentals ryssars jobb har flyttats från annan tillverkning till tillverkning av krigsmaterial, ja.
Dvs. det som annars skulle ha tillverkats tillverkas inte, och det som tillverkas för kriget tillverkas för att man måste fylla på det som förstörs på slagfältet.

Man behöver inte vara utbildad ekonom för att inse att ekonomiskt sett är det i så fall nåt som går "på minus". Ett rätt omfattande minus...
Citera
2025-03-02, 21:13
Medlem
Sextiopluss avatar
Trump och Vance hade väntat sig ett knäfall från Zelensky, som Colombias president ungefär. En total underkastelse där man fick gruvrättigheter utan någon som helst motprestation.

Glädjande att de fick lära sig en läxa. Arroganta översittare.
Citera
2025-03-02, 21:16
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Varför är det löjligt? Han är kokainist.

Hans-Georg Maaßen skrev såhär om saken.

"You should never have a conversation with Trump unless you are 100% sober."

Om någon gör sig löjlig här är det snarare du.

Det var liksom det som var poängen...

Att det ÄR löjligt att påstå sånt (och nä, en massa youtube- eller rysspropagandelänkar gör det inte bättre).
Citera
2025-03-02, 21:16
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Finns det NÅGON mainstream media där ute som överhuvudtaget ENS EN GÅNG har ifrågasatt Zelenskys anklagande/hånfulla fråga till JD Vance som faktiskt satte igång detta jävla bråk?

Ingen ifrågasätter Zelenskys agerande. Varför håller han på och startar en fientlig argumentation mitt framför kamerorna? Kan han inte vänta till förhandlingsbordet när han kan göra det privat???
Citera
2025-03-02, 21:21
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Blev det inte vid slutet av att han gick med på det hela och inte gå med i Nato bl.a?

För fredens skull?
Nej, det hela slutade med att lunchen ställdes in och Zelensky kördes ut. Här är själva mötet:

https://www.bitchute.com/video/wIFwWajTx8VK
Citera
2025-03-02, 21:21
Bannlyst
Citat:
Nej, det hela slutade med att lunchen ställdes in och Zelensky kördes ut. Här är själva mötet:

https://www.bitchute.com/video/wIFwWajTx8VK
vrf bitchute dock? helversionen finns ju på youtube.
Citera
2025-03-02, 21:22
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jag vill be om ursäkt för mina tidigare uttalanden om Trump och Zelenskij. Jag har omvärderat de 50 min i ovala rummet. Det verkar som att Vance genom en passiv aggressiv stil försöker agera provokatör. Zelenskij försöker mest förklara sitt lands situation, och söker förståelse för Ukrainas belägenhet. Sedan börjar Trump peka med fingret mot Z och orera.

Jag har ju ett land, en säng och slipper krig, så jag bör inte sparka på den som redan ligger. Jag är en okunnig idiot. Förlåt!

Vad gjorde ens idioten Vance ens där? Han har inget där och göra! Skulle va kul och se om dom beter sig likadant mot Putin om det blir något liknande med han.

Journalisten som frågade varför Zelenskyj inte bar kostym är Marjorie Taylor Greene pojkvän, hon är en riktig rysshora, det var bara äckliga ryssar i det ovala rummet, USA borde skämmas!
Citera
2025-03-02, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Javisst, Kina och Indien och en hel del andra asiatiska länder passar på att sko sig, när Ryssland måste sälja olja och andra naturtillgångar till rabatterade priser. Men det är stärker ju inte precis Ryssalnd eller Rysslands ställning, Kina och Indien är trots allt konkurrenter (och egentligen värre sådana än Europa, eller ens USA). Om det var fråga om så fantastiska affärer så hade ju Ryssland förstås handlat med dem hela tiden, men underligt nog har Ryssland föredragit kunder som betalar marknadspris. Dvs. före invasionen och sanktionerna...

Och visst, den o så starka stormakten Ryssland köper nu vapen från högteknologiska Iran och Nordkorea. Vapen som de alltså inte ens klarar av att producera själva i nuläget. Och det kostar förstås också, massor.

Den snabbaste vägen till fred är mängder med döda ryssar, så det har jag svårt att se som nåt negativt.

Jaså, "massinvandring" ... förstås. Väldigt signifikant för kriget i Ukraina...
Det går liksom inte att hålla sig, eller vad...

Du har totalt fel och visar bara återigen hur hjärndöd du är.

Tänker inte ens svara på allt det där för du visar tydligt att du inte förstår hur världsekonomi fungerar.
Men Nej, Ryssland är långt ifrån så påverkade av sanktionerna som du tror.
Vi i Europa har pippade ekonomiskt, mest av alla inblandade parter.

Nej. Ryssland köper inga vapen.
Nord-Korea skickar soldater och vapen i utbyte mot information och annat.
Hur tror du Rocket man avancerat så långt med kärnvapet och robottar? Dumbo.

Vakna nu
Citera
2025-03-02, 21:26
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
vrf bitchute dock? helversionen finns ju på youtube.
En smaksak bara jag använder sällan youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in