Citat:
Ursprungligen postat av
husky30
Vad i filmen gör dig osäker på det? Eller är det hela filmen som gör dig osäker på det?
Läser du på i några minuter om fallet, så slipper du vara osäker. Han är dömd utom rimliga tvivel på ett otroligt rättvist och bra sätt, för våldtäkt på barn.
Du får inte låta Anjo produktion AB hjärntvätta dig, bara för att det bolaget vill att du skall tro att han är oskyldig.
Exakt! Det är det här jag är rädd för, och jag lider verkligen med målsäganden. Hon fick upprättelse för åtta år sedan, i en rättsprocess som utförts korrekt. Vilket vi inte alltid får se gällande våldtäkt mot barn. Så många barn som blir svikna, men ett av de fall som gått till på rätt sätt ska man dokumentära sig med på ett sätt som kan få allmänheten att misstro offret. Jag anser att det är något av det skadligaste med det här, att sättet Anjo vinklat ”dokumentären” kan få folk att börja tvivla på barnet som var utsatt. Det är extremt farligt, och kan leda till stort psykiskt lidande för målsäganden.
Nu får ni rätta mig om jag har fel, för jag minns inte exakt. Men i videon där Vad Är Problemet reagerade på Lokal, uttryckte han (VÄP) inte orden ”jag är faktiskt inte säker på om han är skyldig”? Det hade varit en hint om vad Anjos film förmedlar till folk som inte är källkritiska. Extremt farligt och respektlöst.