2025-02-28, 22:57
Medlem
hazenectars avatar
Skicka upp majsen! 2h kvar
Citera
2025-03-01, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
…i teorin ja.

Påminner om det snacket som Sithmaster körde, en kille som missade förra Bearmarket helt och nu inte sålt en enda av sin Tesla eller MSTR -aktier trots att han både drygt och självsäker målade ut nivåer där dom skulle toppa ut, nivåer han missat helt.

Sådana personer tenderar att falla offer för ”max pain” och sälja bort sig och därmed missa vändningen istället.

You just don’t sell the tops and by the bottoms <input meme>

För någon dag sedan skrev Sithmaster i tråden om Teslaaktien att han inte äger några Tesla-aktier, men du vet kanske bättre? Via telepati?

Har för mig att du skrivit att du tradat bort halva din förmögenhet, men det är dig och dina metoder vi ska lyssna på alltså? Hur kan det komma sig att du inte är ekonomiskt oberoende om du hållit på så länge som du har (har för mig att du skrivit att du började t o m innan 2014) ..? Men, som sagt, det är du som har mirakelmedicinen, följer vi dig så blir vi ..... INTE ekonomiskt oberoende?

Ekonomiskt oberoende blir vi snarare genom att inte lyssna på ditt ologiska babbel.
Citera
2025-03-01, 16:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NathanielEssex
Har för mig att du skrivit att du tradat bort halva din förmögenhet, men det är dig och dina metoder vi ska lyssna på alltså?
Det är lyckligtvis inte korrekt. Måste vara Sithmaster du fått det från, då han är den enda som försöker sprida det narrativet. Så du kan släppa det.
Citera
2025-03-01, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Stihmaster även var en stor förnekade av Teknisk Analys?
Jag menar hur fasiken analyserar man bottnar och toppar utan att applicera någon form av TA?
Jag måste blandat ihop Sithmaster med någon annan?

Förmodar att man gör som jag: Köper i dipp och säljer när man får ett bra pris.

Finns inget om exakta bottnar och toppar i den modellen, skrev Sithmaster verkligen exakta bottnar och toppar?

Den stora frågan som infinner sig är väl snarare: Varför köper inte ni som förstår er på TA bottnar och säljer toppar? Verkar ganska värdelöst det där TA eftersom ni inte använder er av det.
Citera
2025-03-01, 23:08
Avslutad
Bitcoin kommer krascha när som helst! Ta ut era pengar medan ni kan....
Citera
2025-03-02, 16:38
Avslutad
I fredags läste jag några analyser att bitcoin ska till 65000 tror jag det var innan må dag morgon. De får skynda på lite nu då.
Citera
2025-03-02, 16:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Oroväckande att Trump skriver att de ska ha en kryptoreserv med XRP, ADA och SOL. BTC då? Tror det kan vara bra för priset på BTC oavsett men konstigt att det inte verkar vara med i planerna? Eller kan BTC vara så solklart att han inte kände att det behövde nämnas? Han snackade ju gott om Bitcoin på konferensen i somras och postade om Bitcoin 100k.

Skulle ju vara helt galet om de skapar en kryptoreserv som enbart består av de 3 han skrev och inte Bitcoin.

Eller så skapar de två olika varav ena enbart är Bitcoin och annonserar snart. Spännande.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2025-03-02 kl. 17:06.
Citera
2025-03-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Oroväckande att Trump skriver att de ska ha en kryptoreserv med XRP, ADA och SOL. BTC då? Tror det kan vara bra för priset på BTC oavsett men konstigt att det inte verkar vara med i planerna? Eller kan BTC vara så solklart att han inte kände att det behövde nämnas? Han snackade ju gott om Bitcoin på konferensen i somras och postade om Bitcoin 100k.

Skulle ju vara helt galet om de skapar en kryptoreserv som enbart består av de 3 han skrev och inte Bitcoin.

Eller så skapar de två olika varav ena enbart är Bitcoin och annonserar snart. Spännande.

Jag har tidigare sett spekulationer om att man kommer att försöka baxa igenom bitcoinreserven genom kongressen. Med bara en presidentorder kan den avskaffas med en ny presidentorder av en framtida president.

Hur som helst är det knäppt/korrupt att skapa en reserv av tre ur tomma intet skapade shitcoins som till större delen ägs av några av Trumps donatorer. Men det är väl så politiken i USA fungerar.
Citera
2025-03-02, 17:27
Medlem
Leastons avatar
Ljuset på veckan börjar se ganska bra ut så här sista timmarna.
https://www.learnstockmarket.in/wp-content/uploads/2020/03/Bullish-Hammer-Candlestick.png
Citera
2025-03-02, 17:32
Medlem
Citat:

”Including” behöver inte betyda att BTC inte också är inkluderat. En teori är att de pumpar SOL, ADA och XRP shitcoins för att fylla bagsen innan de säljer av för BTC.
Citera
2025-03-02, 17:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Bitcoin kommer vara Bitcoin oavsett vad Trump väljer för shitcoins i sin reserv.
Shitcoins kommer fortsätta vara shitcoins tills dess att dom används till något (som inte Bitcoin redan gör så mycket bättre).

Jag har Solana då det är en bet på att DeFi kommer att bli något. Men tills dess så är Solana en shitcoin, dock en bättre shitcoin än de andra jag känner till, inklusive ADA och XRP.
Citera
2025-03-02, 17:47
Avslutad
Är inte bitcoin med i reserven går vi nog mot 30000 till att börja med. Då finns det en plan från tunga spelare att välja bort bitcoin för andra.

Varför? Vet inte om kopplingen till Amerika kanske är starkare hos de andra kryptovalutor. America first
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in