Citat:
Ursprungligen postat av
vetingeteller
Du bara upprepar dig som en dum papegoja. Helt hjärndöd.
Jag är helsvensk och jag bryr mig inte ett skit om vad kommunist-ryssland med lilla Putte i spetsen har för sig och jag bryr mig lika lite om vad som händer i Ukraina.
Lika lite som jag hade brytt mig om Norrland ifall det bodde 90% ryssar där och 10% svenskar.
Ge dom skiten bara och gå vidare.
Hade bara idiot-dvärgen gjort det från början så hade han Ukraina inte förlorat mindre mark i slutändan, man hade även undvikit en situation där världens mäktigaste nation nu vill ha återbetalt, med råge.
Total katastrof för Ukraina och alla förstår varför dvärgen enbart har 4% support där hemma numera.
Även om det du säger stämmer, att det finns en hög andel ryssättlingar i östra Ukraina, så spelar det uppenbarligen ingen roll för vad dessa själva vill med sin framtid. Det är i sig det mest övertygande bevis man kan få: att trots att många ukrainare har ryskt etniskt ursprung så är deras absoluta mardröm att hamna i Rysslands klor igen. En överväldigande majoritet av ryssättade i östra Ukraina stöttar helhjärtat försvaret mot Rysslands invasion. Detta säger allt om giftmördaren Putins fruktansvärda diktatur, med systematisk korruption och stöld av skattepengar, avskaffad fri media, oräkneliga mord på oppositionspolitiker och en förlamande rädsla för att råka trampa den vansinnig narcissisten Putin på tårna. Ukrainas folk är beredda att offra sina liv för att slippa hamna i det tyranniska Rysslands våld igen. Och Ukraina vet bättre än någon annan vilken vidrig terrorregim Ryssland och Putler är. Så oavsett vad Trump, Vance eller DU tycker så är det det ukrainska folket som har all rätt att själva avgöra sin framtid. Du kanske skulle prova att lyssna på dem, din arroganta empatistörda amöba?
PS. Om Putler och Trump nu så gärna vill ha fred så finns en oerhört simpel lösning på detta: att den ryska armén omedelbart LÄMNAR UKRAINA och åker hem till sin egen enorma soptipp till skithålsland. Hur du än vill spinna verkligheten så kvarstår detta enkla faktum: Rysslands befinner sig i detta nu olovligen på Ukrainas mark, och bombar, mördar, våldtar och torterar civila ukrainare. Om ryssarna bara avbryter invasionen och åker hem till sitt eget land är kriget slut på 1 dag. Så enkelt är det.