2025-03-02, 03:04
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Käre lille ryss. Det du vaknar upp till på måndag morgon är din Putins hemliga polis som knackar på din dörr för att hämta dig till kriget som Putin startade för 3 år sedan. Nu när det Trumps tafatta försök att mäkla fred totalt misslyckats så kan du se fram emot 3 år till i skyttegravarna i Ukraina och Kursk. Om du fortfarande lever då så är det val igen i USA.

Ha en fin sista söndag i frihet!

Aah ni Ukrainarunkare är verkligen helt frånvarande i skallen.

Så mycket tomma ord och sagor ni trollar fram.

Något du däremot kan göra är att anmäla dig till Ukrainska armen. De godtar alla som ny kanonmat i fronten. Se så.
Citera
2025-03-02, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krengt3
Europa kommer inte att bli aggressivt. Europa har mer att vinna på att byteshandla med Ryssland än Ukraina. Få igång gasledningen igen så kommer energipriset ner och inflationen stabiliseras.

Säg inte det...Ryssland har ju historiskt alltid varit ett hot mot oss i Europa,ställt till problem i hundratals år, dessa försvarar vår "allierade" Trumph på mötet.
Enda vägen ut för Ukraina verkar nu vara egna utvecklade kärnvapen.
Kanske även vi i Euroland behöver öka och sprida dessa vapen i större omfattning än enbart Franska kärnvapen i Frankrike.
Vad jag läst har Ukraina olja gas,kärnkraftverk för ström,samt pipelines som ska gå att överföra energi till Europa på omvägar. Kanske inte i lika stor omfattning som från Ryssarna men möjligheten finns i alla fall. Dessutom metallerna som Trump ville att Zelensky skulle ge till USA kan vi i Europa förädla.
Tycker att USA måste ha ett mycket dåligt urval att plocka sina ledare från i och med att Trumph och Vance är det bästa dom lyckat sålla fram.
Vilka clowner,båda två. De uppför sig inte alls som politiker, är ju inte ens rumsrena. Konspiratoriker och narcissister är dom ju helt klart efter gårdagens uppvisning.

Zelensky har enorm press på sig nu med alla liv som släcks,att gå med på att underkasta Ukraina från Trumph och Putin är ett beslut som hela Ukrainska folket måste ta.
Ska de ge upp eller strida för sin existens.
Inte ett hastigt,framtvingat beslut från Trumph mot Zelensky, på en presskonferens i direktsändning dessutom.

Trumph påminner mycket om vår Bert Karlsson till sättet.
Ni minns Berts och Ians parti, Ny Demokrati på 90talet.
De resonerade och var likadana mobbare som Trumph och co,ställde till kaos och vände upp och ned på allt och alla .
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför är det en "hjärndöda jämförelse"? Diktaturen Ryssland bedriver ett imperialistiskt anfallskrig, i mitt scenario var det Sverige som utsattes för rysk ockupation. Så, skulle ni vatnik-imbeciller acceptera en rysk ockupation?

Du bara upprepar dig som en dum papegoja. Helt hjärndöd.
Jag är helsvensk och jag bryr mig inte ett skit om vad kommunist-ryssland med lilla Putte i spetsen har för sig och jag bryr mig lika lite om vad som händer i Ukraina.

Lika lite som jag hade brytt mig om Norrland ifall det bodde 90% ryssar där och 10% svenskar.
Ge dom skiten bara och gå vidare.

Hade bara idiot-dvärgen gjort det från början så hade han Ukraina inte förlorat mindre mark i slutändan, man hade även undvikit en situation där världens mäktigaste nation nu vill ha återbetalt, med råge.

Total katastrof för Ukraina och alla förstår varför dvärgen enbart har 4% support där hemma numera.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
USA och Ryssland lägger grunden till ny världsordning.

Alla hatar Zelensky och Von Der Leyen.
Vilka är "alla"? Trump och Putin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
USA och Ryssland lägger grunden till ny världsårning.

Alla hatar Zelensky och Von Der Leyen.

Nej

Zelensky har fått stort internationellt stöd sedan Trumputins fiasko-möte.
Citera
2025-03-02, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Du påstod att dem är odugliga. Men om du hade varit bildad så hade du vetat att man gjort stora bidrag i vetenskap, litteratur , konst och musik. Eller motsätter du dig detta?
Självklart finns det ett par litterära genier bland rysslands befolkning.

Det ändrar inte det faktum att Ryssland är totalt misslyckat och världens mest misslyckade vita nation. Aldrig åstadkommit något annat än krig och elände.

Ryssland är så fruktansvärt inkompetenta att de lyckades skapa en av världens största svältkatastrofer i ett av världens bördigaste land.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Det är fan en merit alltså!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Du ska åka dit för du stödjer dem och de klarar inte av att kasta ut ryssen själva. Deras soldater dör i drivor eller flyr, Z medgav själv att de har problem med att få mer soldater. Åk!

Ja ryssland har tvingats rekrytera från fängelser.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja gäller det enbart framtida vapen så stämmer det.

Men det kommer att bli likadant när.Putin anfaller Gotland. USA skickar en räkning till Kristersson vad det kostar att köpa USA:s stöd.

Hur många av er idioter finns det där ute egentligen?
Hur hittar ni hem efter ni har varit utomhus?

Ingen i världen har skyldighet att skydda Ukraina militärt mot Ryssland.
Hela jävla Nato har skyldighet att gå i direkt konfrontation mot Ryssland vid attack mot Gotland.

Vad är det du inte förstår? Sluta läsa aftonbladet. Sluta vara så jävla rädd. Gå och sov.
Citera
2025-03-02, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Du vet inte vad du pratar om. Trumpregimen har sagt dessa saker öppet vid ett flertal tillfällen. Både Trump, Vance har Rubio har framfört det här i presskonferenser de sista två veckorna.
Citera, tack.
Citera
2025-03-02, 03:09
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Du bara upprepar dig som en dum papegoja. Helt hjärndöd.
Jag är helsvensk och jag bryr mig inte ett skit om vad kommunist-ryssland med lilla Putte i spetsen har för sig och jag bryr mig lika lite om vad som händer i Ukraina.

Lika lite som jag hade brytt mig om Norrland ifall det bodde 90% ryssar där och 10% svenskar.
Ge dom skiten bara och gå vidare.

Hade bara idiot-dvärgen gjort det från början så hade han Ukraina inte förlorat mindre mark i slutändan, man hade även undvikit en situation där världens mäktigaste nation nu vill ha återbetalt, med råge.

Total katastrof för Ukraina och alla förstår varför dvärgen enbart har 4% support där hemma numera.
Du behöver inte låtsas vara neutral. Du stödjer diktaturen Ryssland, det är väldigt tydligt. Vatnik.

Det du beskriver är ett svagt cuck-beteende. Man kan inte tillåta imperialistiska diktaturer att rita om världskartan. Vad blir isåfall nästa krig? Kina vs Taiwan?

Du har f.ö. fel, Zelensky har ett starkt folkligt stöd, 57% enligt senaste undersökningen (februari).
Citera
2025-03-02, 03:09
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Nej

Zelensky har fått stort internationellt stöd sedan Trumputins fiasko-möte.

Med internationellt stöd så menar du Europa och Kanada. Dvs inte stort internationellt stöd.

Ryssland och USA kommer att styra upp detta hur mycket ni, Ukraina eller Europa kommer att gola.
Citera
2025-03-02, 03:10
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Dom har inte fått tillräckligt, nej.
Jag är helt för att skicka svenska soldater till Ukraina. Själv är jag programmerare och inte soldat. Vatnik.
Du inser att du förlöjligar dig själv till den så milda grad! Agera som vuxen istället för att drömma om storslagna segrar som andra ska utkämpa! Nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in