2025-03-02, 14:25
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Trumputin ljuger konstant. Han sade Zelensky hade 4% approval rating, har han backat från detta?
Men varför åkte Zelensky med löftet om att diskutera ett avtal om han ändå inte vill skriva ett avtal med Putin?

Det ör ju det Trump gått ut och sagt att Zelensky varit oärlig i diskussionerna gällande ett fredsavtal.

Väldigt tydligt att sades i live sändning tv liksom du kan själv kolla.
Citera
2025-03-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Fortfarande Trump sa att säkerheten är enkel att lösa och Zelensky ville inte lyssna.

Det är enkelt att säga: "Det är enkelt att lösa" men sedan inte berätta hur. Det blir bara tomma ord utan mening.
Citera
2025-03-02, 14:26
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Då får han nog komma på något bättre än att den löses genom att USA ska vara där och gräva upp jordartsmetaller. Dessutom är det sannolikt den sista delen i ett fredsavtal. Föst när Ryssland dragit sig tillbaka och givit tillbaka de ockuperade områdena de utan legitima orsaker ockuperar kan man diskutera säkerhetsgarantier.

Vad jag tolkt så är nineral avtalet och fredavtalet seperat.

Tolkar jag det rätt som att du fått för dig det var samma avtal?
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Du börjar bli lika ensam i tråden som dom få ukrainarna kvar vid fronten.
Precis som soldaterna flyr slagfältet så flyr dina allierade tråden.

Till och med dom som höll med dig för någon dag sedan skriver ju att det är dags du vaknar till verkligheten.

Så ensam som du är i tråden nu så börjar man tro att Ukraina börjar få slut på pengar för att betala er "informations-krigare".
Varför hejar du på diktaturen Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Menar du Zelensky? Han har offrat flera år av sitt liv, till skillnad från Rysslands diktator, Putin, som gömmer sig i sin bunker.

Offrat haha, han har blivit miljardär på detta!
Klart han gillar kriget.
Citera
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det är enkelt att säga: "Det är enkelt att lösa" men sedan inte berätta hur. Det blir bara tomma ord utan mening.
Hur tror du man förhandlat fram ett avtal?

Genuin fråga.

(Förväntar mig inget svar då jag inte tror ni vet)
Citera
2025-03-02, 14:27
Medlem
Citat:
...

Jag skrev :

Trumputin ljuger konstant. Han sade Zelensky hade 4% approval rating, har han backat från detta?

Då kanske du ska besvara det jag skrev och inte bara rapa rysk nazistpropaganda?
Citera
2025-03-02, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Alla vill ha fred. Frågan är på vilka villkor. Ryssland startade kriget. Inte väst, eller Ukraina. Det är också bara de som kan avsluta kriget genom att dra sig tillbaka. Ett fredsavtal där Ryssland belönas med landområden de inte har rätt till, och med garantier som inskränker Ukrainas självbestämmande blir snarare ett slav-avtal än ett fredsavtal.
Men du måste väl fatta att den som startar ett krig inte bara tänker ångra sig och dra sig tillbaka? Det är en sak vad man önskar, en annan sak vad man faktiskt kan förvänta sig.

Ryssarna kommer inte ge upp. De kommer inte dra sig tillbaka. Det kommer inte hända. Frågan är vad man gör i det läget.

Ska det pågå en frusen konflikt i 10-20 år? Ska Nato anfalla Ryssland? Ska man söka förhandling med Ryssland, som i så fall kommer att betyda vissa förluster för Ukraina?

Det är de tre alternativen som är realistiska .
Citera
2025-03-02, 14:28
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Tro mig när jag säger att både Putin och Zelenskys föraktar jag. Bara olika nivåer av helveten där Putte är värre men båda är två korrupta as, som inte tvekar att sända människor till köttkvarnen medans de äter kaviar. Med det sagt.

Så vet jag inget land som har val under krigstid . Det måste du förstå att det inte går.

Och du tror inte Zelensky och hans grabbar sitter och frossar i sig massa god RYSK kaviar med alla miljarder euro och dollar av donationer som "försvunnit på vägen".

Vissa idioter i tråden behöver helt enkelt förstå att läget vore väldigt annorlunda om det inte var Europas korruptaste land som skall "försvaras".

Precis som Ryssland redan på förhand visste att dom kommer vinna kriget ifall dom startar det för ingen bryr sig tillräckligt för att offra sin egen säkerhet för Krim. Inte ens ukrainarna längre, därför dom flyr.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Trump sa att säkerhet är en enkel och liten del av avtalet.

Han sa också att han skulle göra fred på 24 timmar efter att han tillträdde som president. Gjorde ha det? Enkel fråga bara ja eller nej.
Citera
Medlem
Citat:
Fortfarande Trump sa att säkerheten är enkel att lösa och Zelensky ville inte lyssna.

Trump har inte lämnat några som helst förslag på lösningar
om hur en säkerhetsgaranti skulle se ut
Nej Trump litar på att Putin lyder honom
Citera
2025-03-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han sa också att han skulle göra fred på 24 timmar efter att han tillträdde som president. Gjorde ha det? Enkel fråga bara ja eller nej.

Nej och förmodligen ingen som trodde på den tidsramen heller. Men när Tiggaren från Kiev talar så finns det inte tal om någon misstro. Är han den förste politikern som inte ljuger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in