2025-03-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Har du något svar på din fråga eller sitter du och gissar det svaret som lämpar din världsbild bäst?

Låt mig gissa.

Det var jag som ställde en fråga av nyfikenhet.
Citera
2025-03-02, 14:20
Avstängd
Tro mig när jag säger att både Putin och Zelenskys föraktar jag. Bara olika nivåer av helveten där Putte är värre men båda är två korrupta as, som inte tvekar att sända människor till köttkvarnen medans de äter kaviar. Med det sagt.

Så vet jag inget land som har val under krigstid . Det måste du förstå att det inte går.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Är du ett Z-troll som inte kan svenska?
Karantän är något annat än garanti.
Citera
2025-03-02, 14:20
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Varför har de inte gjort det? DU av någon måste ju veta detta.
För att det råder brist på vapen och framförallt ammunition. Västvärlden måste steppa upp och skicka mer till Ukraina. Sverige bör ta efter Danmark och skicka allt; samtliga Archer-system, samtliga luftvärn, samtliga pansarfordon, osv.
Citera
2025-03-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
För att diktaturen Ryssland har en otroligt cynisk syn på sina soldater, diktaturen Ryssland offrar hundratusentals landsmän i utbyte mot några kilometer mark. Lite som under andra världskriget.

Tiggaren från Kiev då? Vad har han offrat? Skulle inte alls bli chockad om han till och med är släkt med Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Har aldrig skrivit vi ryssar. Sluta ljug.

Du är hjärntvättad och tror på minsta lilla från SVT och Aftonhoran.

Du tror på allt Trumputin säger vad är skillnaden?

Vem startade detta krig? Vågar du ens säga att det är ett krig? Dras dina rubel in då?
Citera
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Sluta nu, det är väl ändå införstått för alla att Ukraina är beredda att avsäga vissa landsområden i utbyte mot säkerhetsgarantier.
Jag håller med dig i andan men nu får du börja se nyktert på situationen. Ryssen kommer inte packa ihop och dra.
Ja dom BÖR göra detta, jag håller med.
Men det är inte samma sak som att dom kommer.
Zelensky säger att han ville ha säkerhet och Trump sa det löser vi enkelt.

Vad ska man dra för slutsats nu? Vill Zelensky inte ha fred eller varför fokuserade han inte på avtalen?
Citera
2025-03-02, 14:22
Medlem
Citat:
Zelensky säger att han ville ha säkerhet och Trump sa det löser vi enkelt.

Vad ska man dra för slutsats nu? Vill Zelensky inte ha fred eller varför fokuserade han inte på avtalen?

Trumputin ljuger konstant. Han sade Zelensky hade 4% approval rating, har han backat från detta?
Citera
2025-03-02, 14:23
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
För att diktaturen Ryssland har en otroligt cynisk syn på sina soldater, diktaturen Ryssland offrar hundratusentals landsmän i utbyte mot några kilometer mark. Lite som under andra världskriget.

Du börjar bli lika ensam i tråden som dom få ukrainarna kvar vid fronten.
Precis som soldaterna flyr slagfältet så flyr dina allierade tråden.

Till och med dom som höll med dig för någon dag sedan skriver ju att det är dags du vaknar till verkligheten.

Så ensam som du är i tråden nu så börjar man tro att Ukraina börjar få slut på pengar för att betala er "informations-krigare".
Citera
2025-03-02, 14:23
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det var jag som ställde en fråga av nyfikenhet.

Trump sa öppet inför alla att säkerhet är enkelt att lösa det är typ 5% av avtalet.

Du frågor om det är är nägot Trump ljuger om?

Tolkar jag dig rätt?

Tror dubintr avtalet hade varit offentligt eller stt Zelensky hade gått ut med säkerhets garantierna för befolkning?

Jag fattar inte riktigt din fråga?
Citera
2025-03-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Tro mig när jag säger att både Putin och Zelenskys föraktar jag. Bara olika nivåer av helveten där Putte är värre men båda är två korrupta as, som inte tvekar att sända människor till köttkvarnen medans de äter kaviar. Med det sagt.

Så vet jag inget land som har val under krigstid . Det måste du förstå att det inte går.

Jag förstår att Ukraina inte har klarat av att vara en demokrati.
Jag säger ju det hela tiden, de är ingen demokrati för att de inte har klarat av att hålla val.
Citera
Medlem
Citat:
Fortfarande Trump sa att säkerheten är enkel att lösa och Zelensky ville inte lyssna.

Då får han nog komma på något bättre än att den löses genom att USA ska vara där och gräva upp jordartsmetaller. Dessutom är det sannolikt den sista delen i ett fredsavtal. Föst när Ryssland dragit sig tillbaka och givit tillbaka de ockuperade områdena de utan legitima orsaker ockuperar kan man diskutera säkerhetsgarantier.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Tiggaren från Kiev då? Vad har han offrat? Skulle inte alls bli chockad om han till och med är släkt med Putin.
Menar du Zelensky? Han har offrat flera år av sitt liv, till skillnad från Rysslands diktator, Putin, som gömmer sig i sin bunker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in