Citat:
Historiken som jag lyfter är väl belagd i historieböckerna och knappast något som en individ snyftat fram i inlägg på flashback. Utöver de som jag nämnde kan vi lyfta putlers false flag-operation där han sprängde flera av sina egna landsmän i luften för att kunna skylla på tjetjenerna och därmed legitimera kriget: https://en.m.wikipedia.org/wiki/1999...tment_bombings. Även om du tror att det inte kommer att hända igen så talar historien starkt för att det kommer att fortsätta och då gäller det att vara väl förberedd. Vi alla har fått beskåda de krigsbrott som ryssland har begått i Ukraina.
Det förefaller ha flugit över huvudet på dig att de dött oerhörda mängder av ryska soldater i kriget. Soldater som putler fortsätter att kasta in i sitt meningslösa krig. Då räknar jag inte med nordkoreanerna som putler lierat sig med. Hur många fler ska behöva dö innan putler blåser av detta meningslösa krig? Han kan avsluta kriget när han vill men väljer att fortsätta. Innan den det inträffar gör vi bäst i att stötta Ukraina.
Det förefaller ha flugit över huvudet på dig att de dött oerhörda mängder av ryska soldater i kriget. Soldater som putler fortsätter att kasta in i sitt meningslösa krig. Då räknar jag inte med nordkoreanerna som putler lierat sig med. Hur många fler ska behöva dö innan putler blåser av detta meningslösa krig? Han kan avsluta kriget när han vill men väljer att fortsätta. Innan den det inträffar gör vi bäst i att stötta Ukraina.
Gud vad frustrerande.
Jag vill ha fred för att jag inte vill att fler människor – vare sig ukrainare eller ryssar – ska dö i ett värdelöst krig som oundvikligen kommer sluta med rysk seger. Det är min utgångspunkt. Vad är det du inte fattar?
Ju längre vi skjuter upp fredsförhandlingar, desto fler dör. Ju längre vi fortsätter det här vansinnet, desto större är risken att vi utlöser ett tredje världskrig där en stor del av Europa kan förintas i ett kärnvapenregn. Är det värt det tycker du?
Om Ryssland känner sig tillräckligt hotade kommer de släppa atombomber över oss. Fattar du det? Det finns ingen seger mot en kärnvapenmakt.
Vad vi ser nu är politisk dumhet på högsta nivå. Det här handlar inte om frihet eller demokrati, det handlar om att våra politiker och kapitalister i bakgrunden spelar med miljontals människors liv som om det vore ett strategispel.
Det här är allvar. Vakna.