2025-03-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Så det är bara armageddon som gäller? Det är alltså ingen mening med att jobba på måndag?

Vore det inte klokare att ge Putin en bra deal, rusta upp Europas försvar och sedan vänta på Putins nästa drag?

Det kommer att dröja 8-10 år innan Ryssland kommer försöka invadera något annat land och då lär Europa vara betydligt mer redo än vad vi är nu.

Det är inte ens säkert att Putin lever om 10 år.

Som jag ser det är det enda rätta att EU och GB startar krig mot Ryssland ja. Bättre än att leva kuvad.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag skulle inte bli förvånad om kriget pågår i ytterligare tio år, Putin dör, en ny liberalare regering tar över i Ryssland (precis som vid Sovjets fall) och fred uppnås.

Det är en underbar dröm.

Förutom det förödda ukrainska samhället, flera utplånade generationer av ukrainska män vilket kommer leda till massimport av blattar även dit, och hundraårsskulder till omvärlden. Till ingen poäng alls, förstås; även framtida ledare kommer anse att Krim tillhör Ryssland, och det finns ingen liberalisering i sikte.

Men dröm på du.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Uppenbarligen är det inte enkelt då Z helt saknade vilja till kompromisser.

Här skall inte kompromissas, ryssjäveln skall ut ur Ukraina därmed basta. Medels eller utan våld.
Citera
2025-03-01, 15:31
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det är inga officiella dokument
Gorbachev själv sa att det inte fanns några löften
Brezinski var säkerhetsrådgivare långt innan murens fall...
Du är helt lost

Dokumenten i Foreign Security Archive, Wikileaks kopior på amerikanska underrättelsetelegram och Bucharest Summit Declaration får väl klassas som trovärdiga källor

Zbigniew Brzezinski var aktiv som säkerhetspolitisk rådgivare till amerikanska administrationen ända till sin död 2017.
Citera
2025-03-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Inte samma eftersom EU inte invaderar Ryssland, utan enbart försvarar. Putin kommer inte att bomba ett skit i Europa. Han vet att han inte kan vinna ett sånt krig. Han är vidrig, elak och kalkylerande. Men inte dum. Även Europa har tillräckligt med kärnvapen för att ödelägga alla ryska storstäder. Det blir som med ryssen i Afghanistan, de drar sig undan med svansen mellan benen utan att bomba något.

Om du tror att Baltstaterna, Polen etc. sitter tryggt för att de är med i Europa är du galen. Putin är övertygad om att vi inte kommer göra något när han går in i ett land, han tror vi kommer fördöma och säga att han är dum men att vi kommer göra mycket mer.

Din naivitet är beklämmande.
Citera
2025-03-01, 15:33
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Om du tror att Baltstaterna, Polen etc. sitter tryggt för att de är med i Europa är du galen. Putin är övertygad om att vi inte kommer göra något när han går in i ett land, han tror vi kommer fördöma och säga att han är dum men att vi kommer göra mycket mer.

Din naivitet är beklämmande.

Du fattar uppenbarligen inte vad jag har skrivit. Läs om, läs rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Här skall inte kompromissas, ryssjäveln skall ut ur Ukraina därmed basta. Medels eller utan våld.

Åk dit då och genomför det, soldater krävs!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Som jag ser det är det enda rätta att EU och GB startar krig mot Ryssland ja. Bättre än att leva kuvad.

Chansen för det ökade mångfalt med Trumps pinsamma show igår.
Citera
2025-03-01, 15:34
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag skulle inte bli förvånad om kriget pågår i ytterligare tio år, Putin dör, en ny liberalare regering tar över i Ryssland (precis som vid Sovjets fall) och fred uppnås.
Precis, det finns ingen chans att Ukraina lägger sig under den ryska stöveln. De vet vilken mardröm det innebär att vara under ryskt styre.

ryssland verkar ju dessutom gå på ångor just nu. Så det är bara hoppas att Eu steppar upp så Ukraina kan fortsätta åderlåta ryssland.
Om man kollar klipp på den ryska armén är det nästan lyteskomik redan nu liksom.
Citera
2025-03-01, 15:36
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Det är återigen din skeva tolkning, och den saknar all verklighetsförankring.
Och ändå lyckas du inte trycka ur dig att enda argument varför det inte stämmer.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-03-01 kl. 15:51.
Citera
2025-03-01, 15:37
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Det finns en liten del pro-ryssar som hänger här i forumet, en del som älskar sin Trump och tror att det är vägen till ett... jag vetefan, dårar är de iaf.

Det är dags att börja förbereda för ett eventuellt krig och det innebär att propaganda behöver bekämpas. Att pro trump och pro ryssland aktivister behöver börja ses över av SÄPO. Jag har ett par väldigt nära vänner som rabblar Trump propaganda som rinnande vatten, säger Trump att Ryssland är bra, tycker de att de också är bra. Livsfarligt och det är landsförräderi att erodera samhället som de gör. Vi är inte i en situation där "information ska vara fritt" längre. Det kan den vara när plattformar används öppet, inte för att söndra det västerländska samhället.

Inför temporära lagar tills läget är under kontroll.

1. Klassa Trump anhängare som en risk mot rikets säkerhet för de är de. De är apologeter som stärka en fiende som anser sig ha rätten att bestämma vår utrikespolitik.
2. De som sprider Rysk propaganda ska kunna åtalas för landsförräderi
3. Stäng ner X i Europa. Det används till väldigt stor del för Rysspropaganda och Trump-propaganda.

Det är dags att inse att risken för en väpnad Europeisk konflikt mångdubblades igår och då är det dags att ta tag i dårar man kan acceptera när risken är låg.

Personligen vet jag vilka dårarna är i min omgivning och även om det varit i vissa fall mina bästa vänner kommer Sverige och Europa ALLTID före den vänskapen.
Haha, ja vi vet att ni är totalitära rövhål. Samma personer som bedrev fascism och förföljelse under covid eran. Det är bra att ni visar erat sanna ansikte, fiender till fred, frihet och välstånd. Gud förbjude att någon har en annan åsikt än er och vill bedriva diplomati. Då vill ni skicka han till närmsta Gulag för feltänk. Samtidigt som Europa går åt ditt totalitära håll, går Usa mot ett mer frihetligt och öppet samhälle. De enda som driver oss mot ett eventuellt krig är sådana som dig.
Citera
2025-03-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Som sagt, att placera NATO-kärnvapen på Ukrainsk/Rysk gräns var inte ett alternativ för Ryssland.

Zelensky inte bara provocerade fram kriget, han startade det.

Han var ju inte ens president när det startade 2014
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in