2025-03-01, 14:16
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Haha, vad är alternativet, tänker du dig? NATO förklarar krig mot Ryssland och ockuperar det?
När åker du till fronten, eller postar du redan därifrån?

Vad alternativet är? Menar du att de enda alternativen är att vandalisering av landet utan ursäkter, eller fullskaligt krig?

Men då du anser att det är så binärt tänker jag att jag åker och hämtar din bil, din kyl och lite andra saker jag tycker jag har rätt till. När kan jag komma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är på sätt och vis synd att Zelensky inte snackar engelska flytande, eftersom det han försökte göra på presskonferensen var att förklara allt det här (igen). Den här gången i direktsänd tv inför amerikansk publik.

Det är exakt det han INTE borde gjort.. ett publikt möte är inte menat för att diskutera en massa detaljer kring avtalet, det sker bakom stängd dörr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ja, det var jag faktiskt, inte för min skull utamför för mina gamla föräldrars skull. Du då?

Berätta för oss hur sexig du tycker putin är, snälla.
Så du gick på det också? Jag är inte förvånad. 🤭
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Zelensky vill enbart ha in utländska trupper som strider för Ukraina, han är inte intresserad av fredsförhandlingarna. Det märker man på hans retorik. Alla som ger "säkerhetsgarantier" kommer med stor sannolikhet bli indragna i öppet krig. I USA:s fall så skulle det kunna innebära världskrig. Som tur är är Trump inte dum nog att gå med på det. EU-ledarna däremot har visat sig kunna manipuleras av Zelensky.

Han vill säker med all rätt återställ gränserna till hur de var innan 2014 men framför allt vill han ha fred.
Tyvärr tror jag Trump har rätt i en sak dvs att Ukraina kommer behöva acceptera de nya gränserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Du har fortfarande inte fattat att Trump inte bara pissar på Ukraina utan på hela Europa?

Vad är det med högerextrema klåpare som gör att ni begår högförräderi med ett leende på läpparna och verkar stolta över det? Har full förståelse för att Putin tar fram popcornen efter debaclet i ovala rummet, men en europé tillika svensk, som har allt att förlora på ett destabiliserande av Europa och att den transatlantiska pakten går i graven?

Vilken Quisling! Stick till Ryssland med dig!

Vad är det med EU som lägger ner kärnkraft och vill ha tredje kön samt massvis med flyktingar som kör ihjäl tyskar på öppna gator?
Citera
2025-03-01, 14:17
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok vatnik

Så det där är alltså precis allt du kan komma med som försvar ett enda ord och en förolämpning?

Men det är bra Tack ska du ha då vet vi ungefär var någonstans ni ligger på iq-skalan.

Enligt obekräftade källor så kommer det bli ett avtal ändå med Ukraina dock kommer det inte att vara någon dvärg zelenskjii med vid det avtalet.
Tydligen är de andra där hemma hos dvärgen inte lika nöjda med hans insats och att mer eller mindre nu gett ryssen grönt ljus att köra över landet.

Kalla vice president för suka när man är gäst i deras land och deras ovala rummet är kanske det mest osmarta han kunde gjort och det mot de som hjälpt hans skit land mest.

De som firar idag är nog ryssarna och vi andra som är trötta på allt skall skänkas till denna dvärgen.

Plus att Sverige egen sprattelgubbe skall ha samtal med dvärgen också imorgon
Skall Kristersson köra med nytt slava ukraniii eller han kanske har fått order om att hålla käften denna gången och inte riskera rikets säkerhet något mera.

Spännande tider onekligen
Citera
2025-03-01, 14:17
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Undrar hur många golfrundor Zelenskyj hunnit med senaste 3 åren

Och hur vill du att jag ska svara på det?
Citera
2025-03-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det skrev jag inte: jag skrev "Varav hälften, enligt Zelensky själv, har förskingrats."

Men jag ser det som extremt troligt att massvis med resurser har förskingrats av Ukraina. Eftersom Ukraina är det mest korrupta landet i Europa.

Så Zelensky förskingrade något han inte fått?

Sen... Äh det tar vi senare.
Citera
2025-03-01, 14:20
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Offras i form av vad? Putin kräver enbart att Ukraina förblir neutralt utan NATO-medlemskap. Ska det vara så jävla svårt för er Zelensky kramare att förstå det?
Putin vill också att NATO backar till 1997-gränser för att en europeisk fred ska vara aktuell.
Citera
2025-03-01, 14:20
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Vad alternativet är? Menar du att de enda alternativen är att vandalisering av landet utan ursäkter, eller fullskaligt krig?

Du skrev så här:

Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Så du förstår inte problematiken kring att sluta fred vilken innebär att de får behålla land och inte krävs ansvar för sina krigsbrott?

Hur skulle det gå till, föreställer du dig, att Ryssland ÖVERGER de områden de tagit och fortfarande håller, SAMT ställs till ansvar för sina krigsbrott? Hur kommer vi från A till B?

Är det din allt överskuggande godhet som kommer få vargen att bli en lydig voffsing och huka sig inför din imponerande moraliska gestalt?
Citera
2025-03-01, 14:21
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zincoid
Och USA kunde inte besegra Afghaenistan. Problemet är att Sovjetunionen och USA då var i fejd och slogs mot Afgnanistan vid olika tidpunkter. Nu ser vi USA och Ryssland enade mot Zelenskyjregimen. Så vi kan vara säkra på att Zelenskyjs regim kommer att krossas!
Zelenskyj avgår och en som liknar honom eller med ännu hårdare politik mot ryssar kommer in. Både Trump och Ryssland är losers då
Citera
2025-03-01, 14:21
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Naturligtvis, vem fan vill sluta upp bakom USA när dom styrs av en femåring. "Rare Earth's", gubben är för fan dum som en sten och vet inte vad fan han pratar om, och sättet han försöker forcera fram fred genom att ge Putin allt han vill ha kommer naturligtvis leda till att Europa kommer låtsas som om det regnar när USA vill införa sanktioner mot Kina.

Kommer att sluta illa för USA. Man sparkar tusentals agenter från CIA och FBI. Ryssarna och kineserna jobbar nu flitigt med att rekrytera dem. Inte bara Trump verkar rekryterad av FSB. Även de personer som nu styr CIA och FBI har kopplingar till Ryssland.
Trumps art of a deal blir historien om hur han sålde ut sitt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in