2025-03-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok och jag vill se dig stå på Ryska sidan fronten och kriga. Sluta med det där jävla tramsargumentet.

Fast det är inte jag som säger mig stå upp för Ukraina. De som säger det borde sluta hykla och verkligen stå upp för dem vid fronten, inte skicka handhjärtan.
Citera
2025-03-01, 13:55
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Ryktas vara en polsk journalist som fick det hela att bryta ut när han frågade Trump om hans misstänkta kopplingar till Putin
Citera
2025-03-01, 13:56
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Ryssland stoppade Hitler
Med hjälp av USA
Citera
2025-03-01, 13:56
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Haha! Det är bra när man kan välja bort själv vilka som får ingå i statistiken. Jag tag bort den och den och den och då ser man tydligt vilket som är i topp. Haha

Tycker du att Ryssland är en del av Europa?

men om det gör dig glad kan jag ändra mig till "ett av de mest korrupta länderna i Europa". Det förändrar förstås inte på något sätt min poäng.
Citera
2025-03-01, 13:57
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Fast det är inte jag som säger mig stå upp för Ukraina. De som säger det borde sluta hykla och verkligen stå upp för dem vid fronten, inte skicka handhjärtan.

Då hoppas jag att du nån gång under din livstid får se dina vänner och anhöriga bli brutalt mördade av en aggressor och när du sedan ber om hjälp så kommer ingen hjälpa dig utan istället beskylla dig för att själv ha orsakat dina förluster.
Citera
2025-03-01, 13:58
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han vill ha och han vill ha. ”Rimliga krav”?

Lever du på Mars? Krav ställer man när man har ett förhandlingsläge. Trump tänker aldrig ge några säkerhetsgarantier eller placera amerikanska soldater på ukrainsk mark. Han vill inte bli manipulerad in i ett tredje världskrig.

Om EU går med på det för egen del så får du vara beredd på att hamna i krig inom kort. Det krävs bara en sprängd Krimbro eller en bilbomb mot en rysk makthavare eller en sprängd rysk gasledning, så kommer Ryssland ha anledning att återuppta kriget mot Ukraina. Och den gången kommer EU ha trupper på marken i Ukraina och då är vi i tredje världskriget.

Det här fattar Trump och därför kommer han aldrig att ge några säkerhetsgarantier. Och efter att Zelensky har suttit i Ovala Rummet och försökt manipulera Trump så är det helt uteslutet. Zelensky visade sitt rätta ansikte, den ödmjuka masken föll av och han visade att han försöker manipulera en stormakt som han är beroende av.

Det går absolut inte att lita på Zelensky. Han kommer dra in oss i ett tredje världskrig om han får minsta chans.
ryssland är en totalt värdelös krigsapparat.

Kom och prova bara. Vi har förintat er förr och gör det igen om ni tvingar oss.

Putins trumfkort (kärnvapen) över Finland och Sverige är liksom borta nu. Nu är vi under ett kärnvapenparaply. Inget mer moskva eller st petersburg.

Dessutom är ju den dömde förbrytaren och pedofilen trump som vanligt fel ute.
Usa har garanterat Ukrainas säkerhet redan 1994. Trump har alltid varit en opålitlig tragisk narcissist så det är förväntat att han som vanligt bryter avtal. Däremot så sålde han ut hela usa nu i.o.m att han är sittande president när han bryter avtalet.

Låtsaslandet ryssland är kört.

Sitta här och hota oss svenskar....
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Det kommer bli Europeisk trupp, det har ju Trump sagt.
Det är möjligt att Trump kan förhandla fram något men Ryssland är starkt emot trupper från NATO-länder. Jag föreslog tidigare Schweiz, Serbien och Kongo-Kinshasa ( 🧑🏿‍🦱 ) men det är inte säkert att Ryssland går med på sådant alls.
Citera
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
De du besrkiver som rysstroll fick i slutändan rätt, dvs Ryssland inte skulle förlora kriget och många bara sparkar upp öppna dörrar utan MSM-lögner.

Du drar lite felaktiga slutsatser. Ukraina är blott en akt i pjäsen, som ej är över. Det verkliga kriget, för oss, som pågår bakom kulisserna är den enorma påverkansoperationen mot västerländsk befolkning, som du verkar ha fallit pladask för. Ett solklart exempel är Rumänien, där var de lite för väl aggressiva och det blev för uppenbart. Men det är bara att ta sig i kragen, erkänna att man har haft fel och börja göra bättre ifrån sig.

Du kan börja med att ifrågasätta mer. Du klagar på MSM, men litar blint på AM. Du behöver lyfta blicken och se helheten mer, försök tänka längre in i framtiden, vad blir ringarna på vattnet av allt som pågår? Alla sidor har sina brister i denna konflikt men vi måste väga nackdelar mot fördelar och även jämföra mot historien.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Det är ni som vill ha krig som alltid snackar om slava ukraini samtidigt som ni swishar en symbolisk 100 lapp och skänker era gamla slitna kläder för att stilla ert samvete, samtidigt som ni sitter hemma med en varm kopp té samtidigt som unga pojkar blir kidnappade av Ukraina ut till fronten.

Det enda tramset är ni som försöker köra med samma argument "Åk till Ryssland och kriga" och tror det går att applicera på oss som vill ha ett slut på kriget genom verkliga fredsförhandlingar, vilket Trump nu tvingar tiggaren till.

Seså, åk nu ner till Ukraina om du nu hatar ryssar så jävla mycket.

Ok vatnik
Citera
Medlem
Citat:
Då hoppas jag att du nån gång under din livstid får se dina vänner och anhöriga bli brutalt mördade av en aggressor och när du sedan ber om hjälp så kommer ingen hjälpa dig utan istället beskylla dig för att själv ha orsakat dina förluster.

Använd hjärnan och fundera på vad du kan göra åt det. Handhjärtan räcker inte, det behövs soldater vid fronten så åk!

Då kommer än fler bli mördade men det är vad du förespråkar.
Citera
2025-03-01, 13:59
Avslutad
Citat:
Sverige kommer inte bli invaderat. Sluta med det här löjliga ryss-spöket som ni kört i 60 år nu.
Citera
2025-03-01, 13:59
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är möjligt att Trump kan förhandla fram något men Ryssland är starkt emot trupper från NATO-länder. Jag föreslog tidigare Schweiz, Serbien och Kongo-Kinshasa ( 🧑🏿‍🦱 ) men det är inte säkert att Ryssland går med på sådant alls.

Då är det ju Ryssland som inte vill ha fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in