2025-03-01, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Ryssland har väldigt lite industri. Din arbetsgivare Putin själv har klagat på detta.

"krigsekonomi" är liksom inget magiskt ord/förhållande som leder till seger.

Jag kontrar med att EU lagt väldigt lite pengar på denna konflikt relativt sett vad Ryssland gjort.
Som vanligt ska du leka med orden.

jag ser till förhållandena på marken.

Ukraina kan inte skicka ut ryssen. Ukraina dör utan USA:s stöd. Europa har inte pengar att ensamt stödja Ukraina. Om så vore fallet så hade inte Europa svansat efter Trump. Och till och med europeerna börjar tröttna på kriget. Se Frankrike. Se Tyskland.
Citera
2025-03-01, 13:12
Medlem
Zelenskyj satt i Fox news och upprepade hela tiden att han ville ha garantier för säkerhet av USA/ Nato ,antagligen har det sett ut lika dant under dom slutna förhandlingarna, vilket till slut fick bägaren att rinna över för Trump o co när han fortsatte samma tugg i Vita huset, självklart kan Trump inte ge sådana löften om man vill sluta fred med Putin, Putin startade ju kriget just för att han inte vill ha Nato in på husknutarna och vi skulle verkligen vara nära WW3.
Citera
2025-03-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Som vanligt ska du leka med orden.

jag ser till förhållandena på marken.

Ukraina kan inte skicka ut ryssen. Ukraina dör utan USA:s stöd. Europa har inte pengar att ensamt stödja Ukraina. Om så vore fallet så hade inte Europa svansat efter Trump. Och till och med europeerna börjar tröttna på kriget. Se Frankrike. Se Tyskland.

Ryssland/Sovjet klarade inte ens av att ta Afghanistan. Ett land med typ 10-15 miljoner invånare vid denna tid.
Citera
2025-03-01, 13:13
Medlem
Orm Ondes avatar
Fy fan vad sorgligt, jag som ändå hoppats på Trump och som uppskattade de sanningar som Vance sade i München. Men detta var fan ta mig det mest amatörmässiga jag sett. Bara att sitta och käfta så här inför TV-kamerorna är ju fullkomligt vansinnigt för vem som helst som bara hört talas om begreppet ”diplomati”.

Det känns ungefär som att bli dumpad, jag gillar både Trump och Vance men blir chockad över alla utrikespolitiska vansinnigheter som de ställt till med. Sorg är ordet för vad jag känner nu.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Otroligt magstarkt av Trump och hans vapendragare att ge sig på ett invaderat lands ledare på det där sättet för att tvinga fram en påskrift som ger USA en jävla massa pengar utan några garantier.

Men Ukraina har ju redan fått "en jävla massa pengar utan några garantier". Varav hälften, enligt Zelensky själv, har förskingrats. Varför skulle USA inte vilja få något för det? Varför skulle USA nu böja över och ta den bakifrån igen utan att få något tillbaka för det?
Citera
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Förklara på vilket sätt USA tjänar på att gå Ryssland till mötes. USA sparar in på vapen som de annars hade skickat till Ukraina? Är det inte väldigt smart att låta ett annat land stå för personförluster som annars gynnar USA? Eller är USA och Ryssland allierade nu? Mot vem? Kina? EU? Obegriplig politik, och kom ihåg, jag skiter i både dem och rep, jag är svensk.
Min gissning: Alla de som är trötta på woke är nu rusiga av glädje att Trump är president så de bryr sig inte alls om det han gör är bra eller inte.
Den är helt korrekt för iaf. Hatar verkligen vad vänstern gjorde med hela woke grejen så jag har hög tolerans med vad tomten Trump hittat på. Allt är bättre än den äckliga vänstern och vad de medför.
Citera
2025-03-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Trumps fredsplan är värdelös. Ukraina offras. Trump lierar sig och USA med den ryska diktaturen. Så ser det ut.

Offras i form av vad? Putin kräver enbart att Ukraina förblir neutralt utan NATO-medlemskap. Ska det vara så jävla svårt för er Zelensky kramare att förstå det?
Citera
2025-03-01, 13:15
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Just nu: Zelenskyj landar i London för toppmöte.

https://omni.se/zelenskyj-har-lamnat-usa-mot-london-for-toppmote/a/3MwRnX

Vadå för "toppmöte" menar dom , Zelenskyj begav sig nyss till Usa för ett toppmöte och tog inte emot ett fredsavtal så att kriget kan ta slut redan idag/igår för att han ville ha säkerhetsgarantier men Trump vill inte blanda sig i själva kriget,det var klokt av Trump. Vad är så svårt att förstå?

Nu är Zelenskyj i Europa och tigger ist , inte om fred , utan mer vapen naturligtvis och Fjoll-Europa kommer naturligtvis dansa efter han pipa .
Nä ,freden är inte nära nu tyvärr, många kommer dö!
Du verkar inte ha nån tilltro till Trump. Han sa ju att han skulle stoppa kriget på 24 timmar!!
Har du TDS?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Men Ukraina har ju redan fått "en jävla massa pengar utan några garantier". Varav hälften, enligt Zelensky själv, har förskingrats.

Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Han sa suka till honom under mötet, betyder bitch på ryska.
Borde ha sagt "suka blyat" ("damn cunt/bitch"), en klassisk grov svordom på ryska (och även ukrainska).

"This is going to make great television" avrundade Trump.
Citera
2025-03-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han försökte manipulera Trump på Trumps hemmaplan, i Ovala Rummet.

När han fick mothugg kallade han vicepresidenten för bitch.

Han fick en fot i arslet ur ur Vita Huset. Om det var så att han slogs för sitt land så valde han en väldigt dålig taktik.
Han ber om hjälp och han är tydlig med att han vill ha en långsiktig fred vilket kräver någon form av säkerhets garanti.

Rimliga krav inte minst då putin är en gemensam fiende mot väst
Citera
2025-03-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Ryssland/Sovjet klarade inte ens av att ta Afghanistan. Ett land med typ 10-15 miljoner invånare vid denna tid.

Dåligt exempel, det finns en anledning till att USA också till slut övergav att försöka hålla Afghanistan. Det är oerhört svårt rent geografiskt att överblicka Afghanistan militärt och har genom historien alltid slutat i katastrof oberoende av vem som försöker hålla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in