2025-03-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han vill ha och han vill ha. ”Rimliga krav”?

Lever du på Mars? Krav ställer man när man har ett förhandlingsläge. Trump tänker aldrig ge några säkerhetsgarantier eller placera amerikanska soldater på ukrainsk mark. Han vill inte bli manipulerad in i ett tredje världskrig.

Om EU går med på det för egen del så får du vara beredd på att hamna i krig inom kort. Det krävs bara en sprängd Krimbro eller en bilbomb mot en rysk makthavare eller en sprängd rysk gasledning, så kommer Ryssland ha anledning att återuppta kriget mot Ukraina. Och den gången kommer EU ha trupper på marken i Ukraina och då är vi i tredje världskriget.

Det här fattar Trump och därför kommer han aldrig att ge några säkerhetsgarantier. Och efter att Zelensky har suttit i Ovala Rummet och försökt manipulera Trump så är det helt uteslutet. Zelensky visade sitt rätta ansikte, den ödmjuka masken föll av och han visade att han försöker manipulera en stormakt som han är beroende av.

Det går absolut inte att lita på Zelensky. Han kommer dra in oss i ett tredje världskrig om han får minsta chans.
Buhu
Enligt dig ska vi böja oss framåt och sära på skinkorna
För putin har kärnvapen
Vi kanske ska börja skicka pengar till putin
Istället han börjar få ont om dem
Citera
2025-03-01, 13:44
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
Du får inte glömma att flashback representerar inte Sveriges befolkning. Alla ljusskygga individer som inte vågar stå för sina åsikter hänger här och de är nog runt 1-5%, men de gör mest ljud ifrån sig. Incels/psyksjuka/betas. Kollar man dessa profiler som ylar mest så är det oftast en röd tråd i många konspirationsteorier och annan brainrot. Sen får vi inte glömma eventuella bottar och några genuina rysstroll.

De du besrkiver som rysstroll fick i slutändan rätt, dvs Ryssland inte skulle förlora kriget och många bara sparkar upp öppna dörrar utan MSM-lögner.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Putin backar inte för att hans landsmän dödas och kan nog gå hela vägen till kärnvapenkrig om han anser det behövs. Pusha honom till det om du tycker det är smart.

Varför skulle Putin vilja starta ett kärnvapenkrig, det skulle ju innebära slutet för Ryssland som land och miljontals döda Ryssar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det tycker jag absolut att vi borde få. Speciellt med tanke på att europeiska stater har tömt egna lager, som skulle behövas vid en konflikt med Ryssland, för Ukrainas skull.

Europeisk politik de senaste 30 åren kan bäst liknas vid en psykiskt störd unge (EU) som får bestämma hur en lek ska gå till. Han springer runt och slår sönder allt i rummet, släpper in råttor utifrån den närliggande soptippen, och bajsar på golvet. Runtomkring sitter resten av barnen (EU:s väljare) i ring och klappar och skrattar och highfivear varandra över hur goda de är som låter dåren hållas.

Jo att Europa är miserabelt misskött dom senaste 30 åren är vi helt eniga om. Men det är ju faktiskt USA också, rent ekonomiskt iaf. Att USA passar på att sko sig på Ukrainas missöde blir inte vackrare för det.
Citera
2025-03-01, 13:45
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Ni saknar integritet och är rädda att bli påverkade mot er egen vilja

Var det detta du inte förstod?

Förstår ingenting av den meningen.
Citera
2025-03-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Eftersom Ukraina är det mest korrupta landet i Europa.

Hur vet du det?
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Ryssland är på väg att rasa ihop totalt, de krigar nu med åsnor

Här är en officiell US Marines-nyhetsdrapa om hur bra det är med mulor.
https://www.marines.mil/News/News-Display/Article/539428/mules-assist-corps-in-war-effort/
Jag antar att det betyder att US Marines var slut som en stridbar styrka redan år 2005. (protip: nej)
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja det är väl rimligt att just säkerhetsgarantierna finns på plats innan man förhandlar fram fred så att man kan få en bestående fred, det är ju precis det säkerhetsgarantier betyder. Ingen skulle väl tjäna på en fred där vi går tillbaka till samma position som innan kriget och vi får en likadan utveckling om 5-10 år igen med ett nytt krig, då Ryssland bestämt sig för att ta lite till.
Som jag lade till så kommer Ryssland inte acceptera NATO-trupper i Ukraina. Zelensky får bita i det sura äpplet och inse att han inte kommer få bestraffa Putin. Som Trump sade till Zelensky: "You're not winning this!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Varför skulle Putin vilja starta ett kärnvapenkrig, det skulle ju innebära slutet för Ryssland som land och miljontals döda Ryssar?

Tror du han tar självmord som Hitler om Ryssland faller?
Putin har kärnvapen, det hade inte Hitler.
Citera
2025-03-01, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pooker1
Buhu
Enligt dig ska vi böja oss framåt och sära på skinkorna
För putin har kärnvapen
Vi kanske ska börja skicka pengar till putin
Istället han börjar få ont om dem
Du är idiot, jag är realist. Jag är inte beredd att se Sverige i krig för att ta parti för en konflikt mellan två gamla Sovjetstater. Jag hoppas du tänker stå i första ledet som frivillig i ett krig mot Ryssland, men jag vet att du kommer gömma dig under sängen om den dan skulle komma.
Citera
2025-03-01, 13:49
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Hur vet du det?

Ukraina har vunnit massvis med korruptionsindex under många år. Du får googla själv.
Jag ser att i senaste mätningen ligger de faktiskt på femte plats, men då räknas Vitryssland och Ryssland med som "Europa", vilket jag definitivt inte gör, det är inte europeiska länder på något sätt och kommer aldrig bli.
Citera
2025-03-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
Naturligtvis så är dvärgcucken Uffe redo med "Slava Ukraini", så pinsamt och cringe holy shit. Men på ett sätt är det skönt att han är ärlig med att Ukraina är och har varit prioritering för regeringen, inte Sverige.

På tal om rövknull så blev dina förfäder redan ordentligt rövknullade av Ryssar, så din anus är nog anpassad till det, inget att oroa sig för.

Jag längtar till att få se Kristersson, Trump och Vance i vita huset. "Stödjer du kriget i Ukraina?" .. "Eeeh ..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in