Citat:
Ursprungligen postat av
M_A_R
Exakt så. Tyvärr så trodde vi naivt nog att det äntligen blivit folk av ryssmongolerna och att de aldrig skulle starta krig med tanke på vilka lönsamma affärer vi gjorde tillsammans. Men ack vad vi bedrog oss! Ryssar kommer alltid att vara ett smutsigt mongolfolk. Alla ni idioter som kallar dem européer kan sluta med det. De är lika lite européer som turkarna är det. Vi sänkte garden och nu måste vi återupprusta för allt vad tygen håller.
Kan bara hålla med!
För egen del, då även jag var naiv när Putin kom till makten. Gillade Yeltsin, men han blev lite försupen (vilket idag jag tror var hans närmaste man största förtjänst... gissa vem det var) tyckte Putin var en frisk fläkt i Ryssland... och nej hade inte sådan koll då och insåg hur mycket vänner han hade inom KGB/FSB sfären och sålde ryska statliga bolag med en "kickback"...
Tyckte Putin försökte komma in i värmen hyffsat tidigt 2000 tal... och det verkade uppskattas.
Men ALLT försvann med Medvedev... det tog ju inte lång tid innan man förstod att Medvedev var en nickedocka och fullständig styrd av Putin (bara för att vi i "väst" skulle tro att det fortfarande existerade någon form av demokrati, konstitution osv osv)...
Och allt var noga uträknat för att återinföra Putin... och sedan återinföra Putin och sedan jaja ni vet resten...
Minns inte exakt när Medvedev var nickedockan men där misstänkte jag direkt att något står inte rätt till i Ryssland... och detta kan gå helt åt helvete... vilket det gjorde...
Och på något sätt trodde "väst" att det löser sig, vi köper allt han har och sälja... det kommer stärka Ryssland (vilket det gjorde så inåt helvete... eller ja Sankt Petersburg och Moskva) och det kommer lösa alla "problem"...
Fan... vi vet (han har ju sagt det sååå många gånger) ogillade Gorbachev "glasnost" som var lite starten på Soviets förfall... och han måste fullkomligt hatat Yeltsin (vilket styrker min tes om att det var han som fick söp ner Yeltsin hela tiden)...
Och idag vill han ha allt tillbaka...