2025-03-01, 02:56
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Som jag skrev tidigare tror jag:
1) Man får en ursäkt att inte skriva på mineralavtalet för det var urvattnat (Man fick inte igenom sina 500 miljarder som kanske aldrig var seriöst menat), man låtsades vara med på det för att få Zelensky till Washington för denna teater.
2) Man får en ursäkt inför de andra NATO-länderna till varför man slutar stödja Ukraina.
3) Trump får en ursäkt till varför han inte lyckades avsluta kriget på 24 timmar, "Jag kunde avslutat kriget men Zelensky ville inte ha fred".

Du har flera poänger där faktiskt. Men vidrigt var det att beskåda. Jag mår fortfarande illa.
Citera
2025-03-01, 02:57
Medlem
Hegamons avatar
Vad var det för jubelidiot som frågade Zelensky om han hade en kostym under intervjun? Jag tror det var en journalist och inte JD.
Citera
2025-03-01, 02:57
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Ok tack för info. Har inte sett det själv dock, därav frågan. Men har tyvärr bara tillgång till nyliberala skitkanaler. Vad är det för kanal man kan se detta för att få hela bilden?

Du kan se allt nu i efterhand:

Agenda-Free TV på youtube. Klicka på ”Live” så ligger alla gamla sändningar där.

Tacka mig senare!
Senast redigerad av BombaySaphire 2025-03-01 kl. 03:00.
Citera
2025-03-01, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Det jag inte förstår är att varje möte Trump haft tidigare, med macron, UKs premiärminister etc, så har de hållit mötet under stängda dörrar. Ingen kamera. Och därefter presskonferens. Hur kommer det sig att Trumps privata möte med Zjilinskyj var rakt framför kameran (och därefter skulle det vara en planerad "presskonferens" som ställdes in.. Är nästan att man kan tro att det var planerat att Zjilynski skulle få sig en avhyvling efter att ha provocerat trump. Men varför, vad vinner trump och vad vinner zylinskyj?

zilinskyj flyger alltså första klass över pölen i förväntan om en ny avbetalning, inga pengar blir det, och ingen deal heller för Trump om metaller.

Vem vinner på detta och varför var mötet filmat och visat på tv?

Att det var planerat är väl inget att orda om, rätt uppenbart. Att helt oprovocerat attackera en förut allierad gång på gång medans den försöker hämta andan i princip, talar väl sitt tydliga språk. Gratulerar till er ryssvänner.
Citera
2025-03-01, 02:58
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det är svårt ja. Bara någon som är skicklig manipulatör kan framgångsrikt framföra den sortens hot.

Det verkar som att juden Zelensky lyckats väldigt bra med många europeiska ledare, även Kristersson, och uppenbart även med Biden, men idag mötte han Trump och Vance.

Och återigen nej, "varnar om vad som möjligtvis kan hända" är inte vad han gjorde. Han kanske menade att varna, men det han sade var absolut inte någon varning. Han använde ordet "will" som är kristallklart för varje amerikan.

Hahaha och det är därför amerikansk media tolkar det helt annorlunda än vad du gör alltså? Släpp tanken om att det är ett hot. Trump och Vance gjorde bort sig, men ingen vettig person är förvånad.
Citera
2025-03-01, 03:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Oavsett vad Ukraina vill så finns det inga ursäkter för Vance och Trumps ovärdiga beteende idag. De skämde ut sig själva för all framtid. De drog vanära över hela det amerikanska folket. Chockerande på en nivå som aldrig tidigare skådats i de här sammanhangen.
Trump brukar, inför sina supporters och på TV, skryta med att han är den tuffaste mannen i rummet när han träffar främmande presidenter, ambassadörer och andra förhandlare. Han kör ständigt på det spåret i sina "SIR stories" som kastas in i alla möjliga kampanjtal och tv-intervjuer. Och ofta är det just den här sortens metoder eller ännu hårdare som han berättar om. Hans fans älskar det.
Citera
2025-03-01, 03:00
Avstängd
"Det ryska utrikesdepartementets taleskvinna Maria Zakharova säger att USA:s president Donald Trump och hans vicepresident J.D. Vance visat "återhållsamhet" i hanteringen av "avskummet" Volodymyr Zelenskij. "

"Avskum" känns lite allmänt, på ryska sade hon nog något mer i stil med "avfall", "skräp", "sopa". Men, men. Fortfarande träffande beskrivningar av denna person, som har gjort bort sig för all framtid.
Citera
2025-03-01, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Som jag skrev tidigare tror jag:
1) Man får en ursäkt att inte skriva på mineralavtalet för det var urvattnat (Man fick inte igenom sina 500 miljarder som kanske aldrig var seriöst menat), man låtsades vara med på det för att få Zelensky till Washington för denna teater.
2) Man får en ursäkt inför de andra NATO-länderna till varför man slutar stödja Ukraina.
3) Trump får en ursäkt till varför han inte lyckades avsluta kriget på 24 timmar, "Jag kunde avslutat kriget men Zelensky ville inte ha fred".

Jag kan köpa de argumenten absolut. Men det skulle ju nästan förutsätta att båda parter kommit överens om en teaterföreställning. Känns lite långsökt bara, även om konstigare saker har hänt.
Citera
2025-03-01, 03:01
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hahaha och det är därför amerikansk media tolkar det helt annorlunda än vad du gör alltså? Släpp tanken om att det är ett hot. Trump och Vance gjorde bort sig, men ingen vettig person är förvånad.

Världen har nu ändats oavsett vad du än tycket. Släpp dina internet teorier. Du har Svenksar, Jänkar och Ryssar. Jag vet min sida. Vet du din?
Citera
2025-03-01, 03:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad var det för jubelidiot som frågade Zelensky om han hade en kostym under intervjun? Jag tror det var en journalist och inte JD.

Det var Trump innan intervjun började. Då sade han, "vad finklädd du är idag Zelenskyj". Förstås ironiskt.
Citera
2025-03-01, 03:03
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Väldigt långsökt, den enklaste tolkningen är att Usa kommer känna av konsekvenserna ett fortsatt krig medför, eller menar du att krig inte medför några konsekvenser? Svagt även för sektmedlemmar, att han skulle säga god bless America , drar ner på lögnen också, men 2/10 i alla fall.

Trump anklagade Zelenskyj för att vara oresonlig och hata Putin. Vance sade att om det ska bli fred måste man satsa på diplomati.

Zelensky vände sig till Vance och fråggade om hur man kan ha diplomati och förhandlingar med ett land som brutit nästan alla ingångna avtal. Detta var Zelenskyjs misstag. På en presskonferens är det ju ett klart etikettsbrott att ifrågasätta varandra öppet på detta sätt.

Att Vance blev ifrågasatt inför rullande kameror gjorde Vance så irriterad att han läxade upp När Zelenskyj sedan sade något som kan uppfattas som ett mästrande hot typ "Ni kommer få se och ångra er" så högg Trump direkt och läxade också upp Zelenskyj .
Citera
2025-03-01, 03:03
Medlem
Aldrig sett något så vackert i hela mitt liv.

Miljontals svenska NATO-boomers kommer avlida av hjärtattacker när detta visas i morgonstudion! Borde skicka ett presentpaket till USA på 1 biljon SEK som tack för att de avlasta oss från köttberget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in