2025-03-01, 02:12
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Tyckte trump stod på sig och utryckte vad han kände. Zelebsky är en diktator som kommer sitta tills han dör om det aldrig blir fred
Citera
2025-03-01, 02:12
Medlem
Så Trump vill att Zelenskyj ska släppa 5 regioner och Krimhalvön till Putin ???
Citera
2025-03-01, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Kolla vad som Zelensky sa direkt före Trump sade att Zelensky inte har några kort. Först ifrågasätter han Trumps diplomatiska förhandlingar innan de är klara, vilket Vance tydligt påpekar är oförskämt, sedan kommer hotet.

Se vid 53 min in i videon som länkas i trådstarten.

https://nationalpost.com/news/world/transcript-trump-zelenskyy-vance-arguement
Som att han skulle sitta och hota USA i direktsändning…

Det han sa var snarare menat som en varning till USA att även de kan komma att få problem med Ryssland i framtiden trots att de geografiskt är långt borta (undantag Alaska).
Han tillade t.o.m. ”you will feel the influence”. Det är naivt att tolka detta som ett hot, speciellt under de omständigheterna med stort medialt pådrag och tittare över hela världen.
Citera
2025-03-01, 02:14
Medlem
Trump uppvisade ikväll vilken total amatör han är när det gäller diplomati. Han behandlar uppgörelser med andra statschefer som enskilda affärsförhandlingar i vilka det gäller att pressa motståndaren så mycket som möjligt, fastän diplomati tvärtom handlar om att skapa ömsesidig respekt och långvarigt förtroende.

Det är inte konstigt att hans utrikespolitiska ambitioner konstant misslyckas. Om det någonsin fanns en chans för en fredsöverenskommelse mellan Ryssland och Ukraina så är Trump den minst lämpade personen att få till den.
Citera
2025-03-01, 02:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Fast du citerade mig i ett inlägg där jag diskuterade just donationer av vapen.
Och där ÄR det 5-10 länder som skickat från Europa.

Jag har inte påstått att många fler länder har bidragit ekonomiskt.
Så förstår inte riktigt vart du menar att jag ljuger?

Ja? Och jag svarade dig att dom resterande 45 länderna har bidragit med annat än vapen?
Jag kanske missförstod dig, men jag uppfattade det som att du menade att enbart länderna som skickat vapen & ammunition är riktiga supporters till Ukraina. Men, jag kan ha missuppfattat och isåfall ber jag om ursäkt.
Citera
2025-03-01, 02:17
Medlem
Citat:
Kolla vad som Zelensky sa direkt före Trump sade att Zelensky inte har några kort. Först ifrågasätter han Trumps diplomatiska förhandlingar innan de är klara, vilket Vance tydligt påpekar är oförskämt, sedan kommer hotet.

Se vid 53 min in i videon som länkas i trådstarten.

https://nationalpost.com/news/world/transcript-trump-zelenskyy-vance-arguement

Han menade på att rysslands krig mot Ukraina även kommer ha konsekvenser för Usa? Skulle det vara ett hot? Att ryssarna kan få för sig att attackera Usa?
Citera
2025-03-01, 02:18
Medlem
Comitiums avatar
Om Zelensky hade varit snäll och hållit med Trump i allt, så som Trump förväntat sig, och haft en snygg kostym och sagt många ödmjuka tack redan från början så hade det säkert blivit ett metallavtal. På den efterföljande presskonferensen hade Zelensky återigen tackat Trump tusen gånger, och även vicepresidet Vance också förstås.

Frågor från Trumptrogna reportrar om Zelensky försnillat en massa pengar och om han faktiskt inte saknar legitimitet och folkets stöd hade Zelensky med blygt nedslagna ögon besvarat med att han bad om ursäkt för att han finns till.

Sedan hade USA enligt avtal kunnat gräva, gräva, gräva efter metaller i Ukrainas jord och Putin hade haft fri lejd att ta över hela Ukraina medan Trump firar sitt nya partnerskap med diktatorn/krigsförbrytaren i Kreml.

En ny klok ledare tar över i Kiev, någon som är lika lyhörd för vad Putin och Trump vill som deras knähundar i Kreml och Washington. Voff, voff sa den plufsige Hillebillyn som sägs vara vicepresident. Gläfs, gläfs.
Senast redigerad av Comitium 2025-03-01 kl. 02:29.
Citera
2025-03-01, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Haha men snälla du, det är inte ett hot. Hade han sagt att usa skulle få känna på Ukrainas makt så hade det varit ett hot. Det han menar är att om världen låter Ryssland vinna så finns chansen att usa själva kommer få känna på Rysslands äcklande.

Det är både larv och rent nonsens att kalla det där för ett hot.
Zelensky är tydlig med att USA kommer att få känna av ryskt krig över atlanten om inte Trump hjälper Zelensky att döda tillräckligt många ryssar genom ännu mer vapen och ännu mer krig.

Bara det att ryssland skulle angripa USA är extremt överdrivet och långt från vad som nu är aktuellt i en historiskt stark vänskapsrelation som syftar till fred. Men det hotar Zelensky med. Lyssna på vad han sa, eller läs transcriptet jag länkade, eller observera den tydliga reaktion och markering hotet fick.
Citera
2025-03-01, 02:21
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Trump’s och Vance’s beteende var totalt ovärdigt en president och vicepresident. Vad var det ens de tänkte att ukrainaren skulle respektera när de själva uppträdde som två clowner utan impulskontroll?

Ovärdigt men inte förvånande.. Det är två dårar vi pratar om och jag respekterar Zelensky som fan för att han klarade av att sitta kvar.
Citera
2025-03-01, 02:24
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jag som objektiv åskådare tror inte att Ryssland anser detta vara en förhandling. En förhandling går ut på att ge och ta, vilket i detta fall inte stämmer överens med verkligheten.
Ryssland får allt det goda de velat ha, medan Ukraina blir plundrat på mark och mineraler, av både Ryssland och USA.

Hade verkligen Trump velat en förhandling mellan parterna hade han föreslagit att Ryssland drar tillbaka trupper från ockuperat ukrainsk mark, mot att få betalt i mineralutvinning som USA och Ukraina genomför tillsammans.

Det hade då kunnat kallas för en deal.

Men i verkligheten vill Trump roffa åt sig cash och samtidigt utropa sig som den som löste fred i världen, medan Ryssland skrattar och Ukraina tvingas lägga sig platt.

Det är ren och skär utpressning av ett land som kantats av krig och invasion. Man sparkar på den som ligger nere helt enkelt. Är det rätt tycker du?
Det bästa utgångsläget som finns att sparka på någon är när den ligger på marken. Oddset att Zelensky slutar som Ngo Dinh Diem är lågt.
Citera
Medlem
GeneralBurros avatar
Amerikaner är så jävla korkade människor, Europa kan hålla ut Ukraina om dom vill men det kan kosta ett tredje världskrig på det om nu Ryssland tex attackerar Polen eller går in i Litauen eller Lettland för att inte tala på anfaller Sverige o Finland som svar.

Troliga är att nu Zelinsky kommer råka ut för nått, förgiftning, olycka. Då har Putin o Trump total kontroll till både mineraler o tillgångar o allt annat som kommer med ett freds paket
Citera
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Zelensky är tydlig med att USA kommer att få känna av ryskt krig över atlanten om inte Trump hjälper Zelensky att döda tillräckligt många ryssar genom ännu mer vapen och ännu mer krig.

Bara det att ryssland skulle angripa USA är extremt överdrivet och långt från vad som nu är aktuellt i en historiskt stark vänskapsrelation som syftar till fred. Men det hotar Zelensky med. Lyssna på vad han sa, eller läs transcriptet jag länkade, eller observera den tydliga reaktion och markering hotet fick.

Nej det gör han inte, lär dig engelska. Zelensky menar på att även USA en dag kan få möta Rysslands bekräftelsebehov. Och jag gissar att USA inte vill tillbaka till kalla kriget, men med Trump som president så kan det bli värre än så. 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in