2025-03-01, 01:55
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Jag vet att många har under 100 i IQ men jag träffar inte många som dig på en daglig basis. Jag får nästan en stroke av att läsa vad du skriver. Det spelar ingen roll för dig att jag hatar Putin. Det spelar ingen roll för dig att jag är på Ukrainas sida.

Du säger att "USA vill att Ukraina ger upp, precis som Putin vill. Det är inte fred"
Jag skulle vilja veta om du var ledare för ett land och mötte en stormakt som hade tagit över delar av ditt land. Hur långt hade du tillåtit det att gå om det fanns alternativ för fred? Hur mycket mer mark hade du varit beredd att förlora innan du var beredd på att sluta fred? Fred i denna situation betyder inte rättvisa, kanske det är här din hjärna blir kortsluten. Men när två länder krigar och fred äntligen kommer så har ena sidan vunnit mer än den andra.
I dom flesta fallen så blir den förlorade sidan fullständigt uppslukad av stormakten som attackerar. Här har Ukraina en unik situation som inte händer många gånger i historien. Dom har chans att få stöd av världens mäktigaste stormakt genom tiderna vilket är USA och kan behålla det dom ännu inte har förlorat genom fredsavtal.
Men för helvete, sluta sprid Putins propaganda då om du står på Ukrainas sida. Hur svårt ska det vara?
Citera
2025-03-01, 01:55
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Tja, de var ju inte klädda som några SS-soldater ute på patrull. Tyckte nog att det var ganska hänsynsfullt mot oss tittare att vara statsmannamässigt klädda i slips och kostym. Men gullegrisen Zelenskyj är ju så speciell och ett riktigt charmtroll, eller hur?

Det var INTE Zelensky som uppträdde som en trotsig treåring, det var clownen Trump och hans tama hund. Det går inte att ställa några fjärrdiagnoser, men sannolikhen för att Trump är mentalsjuk är duktigt hög.
Citera
2025-03-01, 01:57
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Kolla vad som Zelensky sa direkt före Trump sade att Zelensky inte har några kort. Först ifrågasätter han Trumps diplomatiska förhandlingar innan de är klara, vilket Vance tydligt påpekar är oförskämt, sedan kommer hotet.

Se vid 53 min in i videon"]videon[/url] som länkas i trådstarten.

https://nationalpost.com/news/world/transcript-trump-zelenskyy-vance-arguement

Haha men snälla du, det är inte ett hot. Hade han sagt att usa skulle få känna på Ukrainas makt så hade det varit ett hot. Det han menar är att om världen låter Ryssland vinna så finns chansen att usa själva kommer få känna på Rysslands äcklande.

Det är både larv och rent nonsens att kalla det där för ett hot.
Citera
2025-03-01, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför tror du vi avlönar soldater? För att dom ska sitta hemma och rulla timmarna?

Får man säga att man vill skicka brandmän att släcka bränder eller måste man ställa upp själv?

Folk som åkt ner som frivilliga är uppenbarligen inte beroende av sin inkomst, dom har ingen familj att försörja alternativt så är dom ekonomiskt oberoende.
Så hur tänker vi kring kriget som du ska fortsätta? Ska Europa skicka soldater nu när Ukraina inte har några kvar?
Citera
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askforsleep
Sjukt hur mycket rysstroll det är i tråden. De jobbar ju inte i det fördolda heller, antingen nya användare, uppenbart kapade sådana sett till tidigare posthistorik samt varenda rad de skriver är uppenbart hämtade ur google translate med konstig meningsuppbyggnad, idiom som inte finns på svenska och märkligt inslängda låneord.

Sedan finns det några arbetsinkapabla idioter som följer sin förslagslista från youtube på konspirationsteorier samtidigt som de sitter i sin etta och dricker alkohol.

Definitiv fakta är att Ryssland är en papperstiger som lever på manipulation. Allt är korrupt, statsapparaten är icke-funktionell och deras befolkning är lidande. Allt för att en gammal agent inte vill trilla av pinn utan att ha åtminstone gjort ett försök att återupprätta Sovietunionen. Och nu har en populistisk affärsman gjort sig själv till åtlöje inför den demokratiska världen.
Jag är väl antagligen vad du anser som ett "rysstroll".

Men till skilnad från dig, så klarar jag att se inte bara en sida i den här konflikten. Ukraina har i princip inte gjort ett skit för att skapa diplomati och fred med Ryssland sedan 2014, snarare tvärt om. Och Zelenskyj kunde lätt ha förhindrat den rysska invasionen om han bara hade agerat rätt, dessutom så kunde ha avslutat krigen på bara några dagar om det verkligen var det som han ville.

Zelensky betedde sig oförskämt, kravstor och respektlös ovanför Trump och Vance i det Ovala rummet.
Citera
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Haha vad pratar du om? Är Google translate så dåligt eller använder ni en rysk version hos dig?

Jag skrev att det inte enbart handlar om vapen, eftersom alla länder inte kan bistå med sådant. Men det kanske du missade? Att du sitter på ett svenskt forum och försöker påverka bilden av Ryssland säger allting om hur jävla ruttet land det är. Det är synd, för jag tror att utan gubbkuken Putin så hade Ryssland varit en dröm för turister.

Nej men din läsförståelse verkar vara åt helvete.
Jag svarade på exakt det du upprepar nu. Jag testar igen;

Varför KAN Sverige och Finland vara en av dom få länder som kan skicka enorma mängder pansarvagnar, vapen, ammonition osv medans andra länder inte kan det? Är ju över 100 länder i världen som har större kapacitet än militärt och lager än Sverige och Finland.

Handlar det verkligen om att dom länderna inte "Kan bistå med sådant" eller att dom inte Vill?
Är du Helt säker på att Sverige och Finland hade varit ett av dom top 10 länderna i mängd militärt stöd om dom inte hade haft pågående ansökningar till NATO under kriget?

Sluta vara så jävla naiv. Jag är varken ryss eller på något sätt positiv till deras invasion.
Men jag delar åsikten med dom flesta om att det är dags att avrunda kriget nu.

Och det är aldrig förloraren av ett krig som bestämmer villkoren. Inse det.
Citera
2025-03-01, 02:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Lögnare vet jag väl inte. Men helt klart att han reste till vita huset med falska intentioner.

Han ville ha ett avtal om mer vapen för att fortsätta kriga, inte ett fredsavtal. Jag tror han var beredd på att "förnedra sig" med ett mineralavtal, men bara om Trump signerat för mer vapen och mer krig. Han är väl helt inställd på att helt enkelt besegra Ryssland genom utnötningskrig, vilket i sig ska ske med en oändlig ström vapen från USA och EU. Nu ville ju inte USA det, och det är ju USA som bestämmer. Vill han inte gå med på ett fredsavtal, som ju innebär förnedringen i att han inte "besegrar Putin", då blir det helt enkelt inget. Jag tror det är det som skaver, att han är helt inställd på att Putin ska besegras. En naturlig reaktion, hämndlystenhelt och revanschlusta. Men det funkar inte när han är helt beroende av utomstående länder som inte vill kriga mer.

Zelenskyj vill kriga, men det amerikanska folket är i allmänhet krigstrött och oroade för ekonomin.

Instämmer, Zelensky har helt låst sig vid "Stoltenberg-doktrinen" - alla minns väl Stoltenbergs, Boris Johnsons och andras uttalanden om att "det är redan bestämt att det utfall där Ryssland tar med sig någonting i vinst från det här kriget inte existerar". Ryssland ska betala ett pris som bestäms av Kiev, NATO och EU och som ska vara mycket högt och avskräckande, några eftergifter av betydelse från Ukraina kan det inte bli tal om. Detta är egentligen redan bestämt, sade Stoltenberg arrogant, och avsikten var naturligtvis inte bara att trycka till Ryssland utan också att demonstrera att "NATO bestämmer, punkt".

Kievs krav på att man skulle få tillbaka sina gränser från tiden före 2014 var på samma sätt ett krav som det var lätt för alla på västsidan att ställa upp på - oavsett hur realistiskt det var.

Denna retorik fungerade bra, i alla fall som PR-snack, så länge alla ledare på västsidan (utom Viktor Orban) var med på tåget. Zelenskys "10-point peace formula" var ett uttryck för samma tankar och då gick det ju bra att helt enkelt säga att "eftersom det är Ukraina som har blvit angripet så har de rätt att skära ut sitt skålpund kött från Ryssland vid freden och ingen ska försöka komma i vägen för detta. Vi backar alla upp dem så länge det behövs!". Men när det blev tydligt för allt fler att Ukraina och NATO inte höll på att segra så blev denna retorik problematisk.

När Trump sedan blev president igen kom den här hållningen i gungning eftersom han inte ville garantera saken längre. Men både Zelensky och många ledare inom EU håller fortfarande hårt fast vid att inga eftergifter får göras till Ryssland.
Senast redigerad av HepCat-X 2025-03-01 kl. 02:15.
Citera
2025-03-01, 02:02
Moderator
Ancistruss avatar
Observera att trådens topic är mötet mellan Trump, Vance och Zelensky. Vad ni tycker om varandra eller andra användare är mycket långt ifrån topic. Vänligen skärp er nu!

/Mod
Citera
2025-03-01, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Men då var det väl inte fel av mig att Trump (världens mest inflytelserika person, USA: president du vet) att han har en gulorange färgton? Tillhör guloranga makthavare som är mångmiljadärer i USA en stigmatiserad grupp enligt dig?

Men när du drar upp att han är jude kan ju folk tro att du är nazist och det riskerar att folk inte tar dig så seriöst, ditt budskap och analys går förlorat om du nu har nåt sånt då'ra..
Att någon är nazist, jude eller muslim är relevant för hur någon på en maktposition agerar.

En sminkad hudfärg är det inte.

Att du undvek att svara på min fråga visar att du medvetet dubbeltänker.
Citera
2025-03-01, 02:03
Medlem
Om man tror som Trump, att det finns en deep state som ligger bakom kriget.

Då uppförde sig Trump och Vance föredömligt.

Deep state= dom som tjänar på kriget.
Black rock, wef, militärindustriella komplexet CIA, Nato och EU.
Deep states företrädare i Ukraina är Zelensky med anhang.

Om man tror att Putin vill utöka sin landmassa och han börjar med Ukraina för att sedan ge sig på Europa då tycker man Trump är en dåre.

Själv tror jag att Trump har insikter och kunskaper som flashbackarna saknar.

Zelensky fick sig därför en välförtjänt läxa.
Citera
2025-03-01, 02:03
Medlem
Trump’s och Vance’s beteende var totalt ovärdigt en president och vicepresident. Vad var det ens de tänkte att ukrainaren skulle respektera när de själva uppträdde som två clowner utan impulskontroll?

De snackar om respekt och det första Trump valde att göra var att kommentera Zelenskys klädsel innan denne ens hunnit genom dörren. Så redan där satte han ribban med sin härskarteknik och mobbing direkt framför pressen.
Men Elon Musk glider omkring i Vita Huset med keps och T-shirt och ungen i släptåg och det är givetvis helt okej.
Sen sitter amerikanerna själva och tappar fattningen, pratar i munnen på varandra, avbryter och viftar med händerna som två rabiata dampkärringar. Helt omöjligt att respektera detta gränslösa beteende.

Man kan ta parti och tycka vad man vill i frågan om kriget, fredsprocessen och mineralavtalet men Trump och Vance skämde ut sig totalt.

Riktiga ledare uppträder behärskat även i situationer som dessa. De här två framstår snarare som mentalt svaga och emotionellt instabila och förväntas leda världens mäktigaste land. Ja, herregud…
Hur man kan bevittna detta och tycka att det var bra gjort eller en styrkeuppvisning är bortom mig. Starka män tappar inte ansiktet på det viset ens med kamerorna avslagna bakom stängda dörrar.

Inte ens när Trump påstod att det blir svårt att göra affärer pga Zelenskys hat gentemot Putin eller ljög om summor och annat tände ukrainaren till. Han har lett ett land i krig i tre år och uppträder mer respektfullt och värdigt än någon av de två, varav den ene började böla så fort han fick frågan om han varit i Ukraina.
Senast redigerad av radiopanna 2025-03-01 kl. 02:09.
Citera
2025-03-01, 02:04
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Så vi ska skjuta oss själva för att vi har andra åsikter än du?

Ni tokvänstermuppar återbevisar gång på gång vilka vidriga fascister ni är. Ni klarar inte av att leva om någon annan person har en annan åsikt. Vilket jävla plågsamt och miserabelt liv ni måste ha. Sök upp psykvården på måndag.

Jag är inte vänster din nolla! Nej inte för att ni har andra åsikter, för att ni vill ha ett tredje världskrig. Ni springer Trumps & Putins ärende.

DET om något är landsförrädderi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in