2025-03-01, 02:05
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Om man tror som Trump, att det finns en deep state som ligger bakom kriget.

Då uppförde sig Trump och Vance föredömligt.

Deep state= dom som tjänar på kriget.
Black rock, wef, militärindustriella komplexet CIA, Nato och EU.
Deep states företrädare i Ukraina är Zelensky med anhang.

Om man tror att Putin vill utöka sin landmassa och han börjar med Ukraina för att sedan ge sig på Europa då tycker man Trump är en dåre.

Själv tror jag att Trump har insikter och kunskaper som flashbackarna saknar.

Zelensky fick sig därför en välförtjänt läxa.

Utan tvekan det bästa inom "TV" jag har sett på flera år.
Citera
2025-03-01, 02:06
Medlem
Har Vance downs syndrom? Han ser riktigt mongoloid ut, särskilt när man hittar bilder på honom utan skägg.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Det var INTE Zelensky som uppträdde som en trotsig treåring, det var clownen Trump och hans tama hund. Det går inte att ställa några fjärrdiagnoser, men sannolikhen för att Trump är mentalsjuk är duktigt hög.

Vance är nog en egen tänkande hund , en bulldog. Lustigt är att han pratar engelska med brittisk accent. Tycker inte alls att Trump verkar mentalsjuk, snarare tvärtom. Det verkar såååå genomtänkt. Som om de övat in det som en pjäs. Zelenskyj är som ett självspelande piano, han är otroligt förutsägbar som en skiva som upprepar sig, med sina snyfthistorier så det är inte så konstigt att de avbryter honom. Men, men vid en omtitt, ser man att han, Zelenskyj, faktiskt är väldigt ohövlig och pratar i munnen på Trump.
Citera
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Nej men din läsförståelse verkar vara åt helvete.
Jag svarade på exakt det du upprepar nu. Jag testar igen;

Varför KAN Sverige och Finland vara en av dom få länder som kan skicka enorma mängder pansarvagnar, vapen, ammonition osv medans andra länder inte kan det? Är ju över 100 länder i världen som har större kapacitet än militärt och lager än Sverige och Finland.

Handlar det verkligen om att dom länderna inte "Kan bistå med sådant" eller att dom inte Vill?
Är du Helt säker på att Sverige och Finland hade varit ett av dom top 10 länderna i mängd militärt stöd om dom inte hade haft pågående ansökningar till NATO under kriget?

Sluta vara så jävla naiv. Jag är varken ryss eller på något sätt positiv till deras invasion.
Men jag delar åsikten med dom flesta om att det är dags att avrunda kriget nu.

Och det är aldrig förloraren av ett krig som bestämmer villkoren. Inse det.

Men du, jag påstår inte och har aldrig påstått att alla länder bistår med vapen, för det är få länder som har råd med. Däremot så bidrar 50-60 länder med olika typer av stöd till Ukraina. Så att påstå att endast 5-10 länder supportrar Ukraina, som du gjorde, är ren lögn. Ett land som håller på att invaderas behöver mer än vapen, och länderna som inte kan erbjuda vapen kanske kan erbjuda sjukvård eller soldater istället, det låter väl inte helt osannolikt?

Och du påstod att Sverige skickat mycket vapen enbart för att bli accepterade till NATO, hur kommer det sig att Tyskland skickat mer vapen då?
Citera
2025-03-01, 02:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Det är ett statsbesök. Man representerar sin nation, inte sig själv. Du skulle aldrig acceptera Magdalena Andersson eller kronprinsessan Victoria, eller Jimmie Åkesson, utklädda som Miss Shameless winewhore på ett statsbesök utomlands där de representerade Sverige. Det är respektlöst mot både sina värdar, och den nation man representerar. Till och med i Sveriges riksdag finns en klädkod. Finborgerliga värderingar att hålla god min gäller inte.

Att man inte besöker Vita huset för att träffa presidenten och vicepresidenten i sjaskiga militärkläder vet naturligtvis Z, Ukrainas diplomatiska sändebud i USA, och samtliga invånare i Ukraina.

Nu ar det här inget statsbesök utan bara ett snabbt "officiellt besök" ungefär som när Magdalena Andersson och Sauli Niinistö fllög över till Washington i maj 2022 för att lämna sina NATO-ansökningar. Det var heller inget statsbesök i egentlig mening, den gången. Men det är klart att Zlenskys ständiga militärkläder och gröna eller mörka tröjor är ett sätt att försöka posera som "mannen av folket, ett folk i krig, som blev president"
Citera
2025-03-01, 02:08
Medlem
Inhale82s avatar
verkar som att Polen, Tyskland och Frankrike kommer ta över stafettpinnen nu om man kollar hur ledarna har uttalat sig efter Trump och Vances jävla sandlåda.
Vi får se vad morgondagen har att ge.

Vore ett sjukt fint nederlag för psykopaten Trump där alla övriga världsledare skrattar åt hans inkompetens att medla.
Och ett ännu värre nederlag för Trump vore att inte känna sig behövd i Europa.
Citera
2025-03-01, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Det är ett statsbesök. Man representerar sin nation, inte sig själv. Du skulle aldrig acceptera Magdalena Andersson eller kronprinsessan Victoria, eller Jimmie Åkesson, utklädda som Miss Shameless winewhore på ett statsbesök utomlands där de representerade Sverige. Det är respektlöst mot både sina värdar, och den nation man representerar. Till och med i Sveriges riksdag finns en klädkod. Finborgerliga värderingar att hålla god min gäller inte.

Att man inte besöker Vita huset för att träffa presidenten och vicepresidenten i sjaskiga militärkläder vet naturligtvis Z, Ukrainas diplomatiska sändebud i USA, och samtliga invånare i Ukraina.

Att Z envisas med sjaskiga militärkläder är en utklädnad. Folket i Ukraina går inte runt i militärkläder, utan bär helt normala civila kläder, eftersom frontlinjen är 50-100 mil bort från Kiev, Lvov. Charaden är löjeväckande efter 3 år.

Den enda person i världshistorien med samma (o)vana var Yassir Arafat, men han var ingen statsman.

Var du lika upprörd på Musk när han stod i en T-shirt med "tech-support", kavaj och en jävla keps i oval office i en presskonferens med Trump.
Zelensky bär aldrig kostym, han har kört samma typ av klädsel sedan kriget började.
Han har inte kostym när han möter andra statschefer heller.
Det är givetvis "skådespeleri" det är inget han döljer. Han har sagt att han gör det för att det symboliserar landets situation och som en symbol för solidaritet med deras trupper.
Saudierna bär heller aldrig kostym när de är i vita huset.

Det är alltså inte på något sätt riktat mot Trump eller USA utan det är symbolism för landets situation.
Musk däremot bär regelbundet kostym så det finns egentligen ingen orsak alls till varför han inte skulle göra det vid en presskonferens med presidenten eller på ett kabinettsmöte.
Citera
2025-03-01, 02:10
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Men du, jag påstår inte och har aldrig påstått att alla länder bistår med vapen, för det är få länder som har råd med. Däremot så bidrar 50-60 länder med olika typer av stöd till Ukraina. Så att påstå att endast 5-10 länder supportrar Ukraina, som du gjorde, är ren lögn. Ett land som håller på att invaderas behöver mer än vapen, och länderna som inte kan erbjuda vapen kanske kan erbjuda sjukvård eller soldater istället, det låter väl inte helt osannolikt?

Och du påstod att Sverige skickat mycket vapen enbart för att bli accepterade till NATO, hur kommer det sig att Tyskland skickat mer vapen då?

Fast du citerade mig i ett inlägg där jag diskuterade just donationer av vapen.
Och där ÄR det 5-10 länder som skickat från Europa.

Jag har inte påstått att många fler länder har bidragit ekonomiskt.
Så förstår inte riktigt vart du menar att jag ljuger?

Samt att du för andra gången totalt undviker att svara på varför just Sverige och Finland KAN skicka vapen medans så många länder med mycket större lager "inte KAN"?
Citera
2025-03-01, 02:10
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Vance är nog en egen tänkande hund , en bulldog. Lustigt är att han pratar engelska med brittisk accent. Tycker inte alls att Trump verkar mentalsjuk, snarare tvärtom. Det verkar såååå genomtänkt. Som om de övat in det som en pjäs. Zelenskyj är som ett självspelande piano, han är otroligt förutsägbar som en skiva som upprepar sig, med sina snyfthistorier så det är inte så konstigt att de avbryter honom. Men, men vid en omtitt, ser man att han, Zelenskyj, faktiskt är väldigt ohövlig och pratar i munnen på Trump.

Håller inte med. Det var Vance som började att vara otrevlig sen hakade Trump på. Zelensky försvarade bara sig. Att anse att Zelensky började det bråket är lika begåvat som när fega kvinnoboxare anser att det var egentligen kvinnans fel att hon fick stryk, eftersom hon gjorde honom " arg".

Och jo. Man behöver inte ens vara utbildad läkare för att se att Trump är psykiskt sjuk och Vance har tungan långt upp i hans rektum.
Citera
2025-03-01, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nu ar det här inget statsbesök utan bara ett snabbt "officiellt besök" ungefär som när Magdalena Andersson och Sauli Niinistö fllög över till Washington i maj 2022 för att lämna sina NATO-ansökningar. Det var heller inget statsbesök i egentlig mening, den gången. Men det är klart att Zlenskys ständiga militärkläder och gröna eller mörka tröjor är ett sätt att försöka posera som "mannen av folket, ett folk i krig, som blev president"

Ja precis, det är symbolism. Något som han kör med hela tiden och har gjort på alla andra statsbesök sedan kriget startade också.
Det har inget alls med Trump eller USA att göra.
Citera
2025-03-01, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Precis det är ett hot och det var där Trump hoppade in och täppte igen kuksugarhålet på tattarpojken.
Ja, det var mycket tydligt, och om man missade själva hotet och oförskämdheten markerade både Trump och Vance mycket tydligt på det.

Den som själv sett debatten, men råkat missa vad Zelensky sa, kan inte ha missat hur Trump och Vance markerade tydligt mot Zelensky och att detta fått konsekvenser för hela besöket och hela fredsförhandlingen.

Zelensky är fylld av hat och vill ha krig. Vem fan kan förhandla fred då.

Ändrar sig inte Zelensky kommer Trump dra in stödet, Ukraina att falla och ryssland vinna.

Bra gjort av Trump och Vance att markera tydligt vad som gäller.
Citera
2025-03-01, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Det här är så jäkla underbart att jag sitter här och bara hoppar i soffan.
Det här är nog det bästa som har hänt de senaste fem åren eller tre kanske äntligen får den där lilla äckliga dvärgen att höra vad han har ställt till med.

Det här kan bara en president som Donald Trump Saga åt den där äckliga tiggaren. Alla andra presidenter vågar inte använda riktiga ord eller säga sanningen som den är.

Sverige skulle verkligen behöva en president i Donald Trumps klass.

Jag hoppas att så många som möjligt såg det här för det här är precis vad som behövs när USA säger till den lilla äckliga dvärgen hur läget ligger till att Ukraina är körda.

Nej som inte känner till den ukrainska mentaliteten kan jag säga att de är så här pass dumma och de tror alltid de är mer än alla andra.

Snälla låt nu äntligen Putin köra över landet totalt och sen bygger vi parkeringsplats där.

Den från börjar relativt ryssvänliga Zelenskyy invaderade ryssland, eller hur tänker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in