Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Har du någonsin tänkt tanken att inte alla länder har vapen att hjälpa med? Däremot så har nästan alla länder i EU stöttat Ukraina med det dom kan, och med andra länder + NATO så är det ungefär 50-60 länder som supportrar Ukraina.
Du låter som ett ryskt troll, ditt fån.
Supportrar hur?
Jag pratar om vapen, stridsvagnar osv.
Att det är 5-10 länder som har bidragit med just det är inte för att dom andra inte kan.
Lovar dig att minst 100 länder i världen har större militär kapacitet att bidra med än flera av dom få som skickat.
Nej, jag har klargjort tydligt att jag anser att all krigsföring och invasioner är fel.
Jag skriver ovanstående för att markera att allt fler har insett att det redan är Kört.
Ingen vill skicka mer vapen (som man själv kanske kommer behöva någon dag) ifall man anser att det bara fördröjer det oundvikliga samt bara riskerar att eskalera.
Putin har redan annekterat dom områden han ville ha och det finns absolut ingenting Ukraina, du, jag eller någon annan kan göra. Utan att riskera kärnvapenkrig och enorm förödelse.
Mina och dina känslor och vad vi tycker är rätt och fel avgör inte utgången av ett krig. Det avgör vinnaren. Och så har det alltid varit, på gott och ont.
Mina och dina känslor bestämmer tyvärr inte utgången av ett krig, det gör Vinnaren. Så har det alltid varit.