2025-03-01, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Är du dum i huvudet? Det var en retorisk fråga. Det vet jag redan att du är! Förklara gärna för mig varför i helvete Finland eller Ukraina eller något annat land ska avvara en enda millimeter av sina länder till en psykiskt sjuk galning som Putin?

Ska bli väldigt intressant att höra dig motivera det! Som att se en metmask slingra sig på en fiskekrok. Dessutom är du lika ryggradslös som en daggmask!

Som om jag gör anspråk på ditt jävla hus, eller lägenhet eller mammas källare, eller gruppboende eller vad fan du bor på, låt oss säga att jag vill ha cirka 35% av boendeytan, då ger du mig det utan att blinka?

Du är ju för fan störd!

Du har uppenbarligen inte förmågan att hålla god ton när du argumenterar. Du verkar vara en känslostyrd, instabil tangentbordskrigare. Inte konstigt att min poäng inte gick fram.

Därför att det är så världen fungerar och alltid har fungerat. Ryssland kommer inte backa och därför är fredsförhandlingar enda vägen till ett slut på kriget. Personligen tycker jag att det är värre att offra miljoner människoliv och riskera tredje världskriget än att förlora lite landmassa i Östra Ukraina.

Du får inte ett mer utförligt svar eftersom du inte kan kontrollera dina känslor och argumentera som en vuxen människa. Du är inte värd min tid.
Senast redigerad av kommenurjorden 2025-03-01 kl. 01:06.
Citera
2025-03-01, 01:04
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ryssland är villiga att förhandla, men er president är tydligen inte redo för fred. Och nu överväger amerikanerna att upphöra allt militärt stöd, så är du här och tycker att andra då ska "steppa upp" för er losers.
Diktaturen Ryssland är inte villiga att förhandla, nej. Oavsett detta... brukar du förespråka att man förhandlar med inbrottstjuven som precis våldtagit grannens dotter, stulit bordssilvret och hotat hela grannskapet med samma behandling?

Jag har redan sagt att jag inte är ukrainare.
Citera
2025-03-01, 01:05
Avslutad
Fruktansvärt respektlöst av pajasen Zelensky i vita huset i USA som han är helt beroende av. Trump skulle gett den jävliga pojken en rungande örfil.
Citera
2025-03-01, 01:06
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
1. Majoriteten av Rysslands yta är värdelöst och obeboeligt.
2. Tredje starkaste land är oerhört tveksamt. Dom är inte ens starkast i Kursk Oblast.
3. Kärnvapenarsenal kan jag absolut ge dig, det råder dock tveksamheter i mängd. EU kan också producera kärnvapen, antagligen fler och bättre. Dock har vi valt att ge folket en levnandsstandard istället för att vifta med dessa penisförlängare.
4. Deras stridsflyg är inte bäst i världen. Vad har du ens fått det ifrån? Vansinne
5. Ryssar är väldigt odugliga i strid och har alltid varit det. Går i snitt 5-10 ryssar per europé genom historien beroende på krig.
6. Deras ekonomi är svag.

1. Landet gränsar fortfarande från Finland till Kina
2. Dem är den tredje starkaste nationen militärt.
3. Deras kärnvapenarsenal är den största.
4. Deras stridsflyg är bättre än 90% av världens jag sa inte BÄST. Bakom enbart USA
5. Ryssar odugliga i strid är påhitt från dig, då historian visat oss att dem blir starkare i motgång och vägrar ge sig.
6. Deras ekonomi är svag men dem kan fortfarande blåsa bort världen om dem vill.

LÄR dig läsa är mitt tips
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Du skrev ju invaderat? Och svaret på din fråga finns i inlägget du citerade.

Irak? Eller räknas det inte att man bombar sönder ett land, tillsammans med goda vänner från Nato, och invaderar samt störtar regeringen? Sätter upp en puppet regering och får tidigare ledare hängd samt i princip tar över landets tillgångar, främst olja?

Räknas det enbart ifall man annekterar en bit land?
Serbien/Kosovo då? Det är rätt att bomba sönder Serbien för att man motsäger sig att Kosovo skall bli självständigt och bombar hela vägen till självständighet?

Jag säger inte att det är fel att kosovo-albanerna skall bli självständiga om dom har stor majoritet, i den delen som historiskt alltid tillhört Serbien. Men om jag tycker det är rätt, hur kan jag med ärligt samvete tycka att inte samma borde gälla i dom delar av Ukraina där ryssar har lika stor majoritet som albaner i Kosovo.

Likadan situation men väldigt olika regler.

Jag fetade det jag skrev för att underlätta för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det finns bara ett enda alternativ. Att konsekvent neka erövring av land genom invasiv aggression i vår del av världen (fast helst överallt). Rent praktiskt så innebär det att hjälpa Ukraina militärt om det behövs.

Inga andra alternativ leder till en helt fredlig framtid. Allt annat är naivt.

Så länge länder egenmäktigt kan invadera andra och komma undan med det, så kommer det att fortgå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ryssland är villiga att förhandla, men er president är tydligen inte redo för fred. Och nu överväger amerikanerna att upphöra allt militärt stöd, så är du här och tycker att andra då ska "steppa upp" för er losers.
Kommer inte Zelensky tillbaka med en mer ödmjuk attityd och mer förhandlingsvilja för fred, då gör USA rätt i att dra in det militära stödet. Då faller Ukraina helt och saken är klar, och det är då Zelenskys fel, och förstås ryssens fel

Sannolikt lär sig Zelensky läxan och kommer tillbaka till förhandlingsbordet, det blir fred, ryssland slutar döda, Trumps popularitet ökar.

Givetvis kommer vänstern att blint hata Trump ännu mer oavsett utfall.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Enligt Fox hade de ett möte före det mediebevakade samtalet där Zelensky sa att han inte teckna på om han inte fick säkerhetsgarantier:
Hej
https://www.foxnews.com/world/heres-real-reason-trump-zelenskyys-deal-blew-up-oval-office

I det dokument som har blivit offentligt före mötet fanns inga säkerhetsgarantier, vilket Zelensky visste.

Det var visst ”Fuck you, bitch” som han mumlade. Perfekt sätt att bemöta den amerikanska vice-presidenten… om man vill bli ombedd att åka hem.

https://x.com/clashreport/status/1895551031280627862

USA vill inte skriva på några säkerhetsgarantier av förståeliga skäl för om USA gör det och Zelensky fortsätter kriga så kommer Ryssland svara och då blir USA indraget i krig mot Ryssland!

Men så långt kan inte as-pergaren Zelensky tänka!
Senast redigerad av Mistyarrow 2025-03-01 kl. 01:09.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Kan du tänka dig åka ner dit och stå vid frontlinjen också?
Hade jag kunnat, ja. Mitt hjärta blöder för Ukraina.

Vi måste skicka både soldater och vapensystem.
Citera
2025-03-01, 01:07
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackytacky
Ukraina fick en deal som de vägrade och nu är zelensky otacksam. Hans tid är över nu.

"Fick en deal".. det är Ukraina som kämpar emot Putin, och nu även USA verkar det som. Dom har inte fått en deal, dom har tvingats på ett förslag, och ett förslag som i princip endast gynnar USA och Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Kina skulle aldrig låta sig provoceras av Taiwan. Tvärtom står Kina för stabilitet, pragmatism och eftertänksamhet. Makthavarna vet att ett krig skulle riskera att störta både Kina och Taiwan samt möjligtvis hela världen i avgrunden. Ändå förbereder USA sig på ett sådant krig:
https://www.nytimes.com/2024/10/29/us/politics/us-military-army-china.html

Varför ockuperar inte Italien den självständiga staten San Marino?

Svar; av samma anledning som Kina inte ockuperar Taiwan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Lika många som nord koreanska folket önskade.

Kan du visa oss en?
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Den tidigare republikanska kongressledamoten Liz Cheney tycker jag sammanfattar dagens möte mellan presidenterna på ett mycket beaktansvärt sätt.
Hon sade:
historien kommer minnas denna dag när en amerikansk president och vicepresident övergav allt vi står för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in