2025-03-01, 00:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vilka krav var det?
När sa han bitch?
Enligt Fox hade de ett möte före det mediebevakade samtalet där Zelensky sa att han inte teckna på om han inte fick säkerhetsgarantier:
Hej
Citat:
According to sources close to Zelenskyy, tempers had flared even before the event began. The Ukrainian president was apparently presented with a minerals for security agreement by the Trump administration prior to the press event, but the deal included no security guarantees to protect Ukraine from another Russian invasion.

Zelenskyy had warned repeatedly ahead of his trip to Washington, D.C., that, in order to reach a mineral agreement, Kyiv needed these security assurances. Even so, he angered Trump and Vance by rejecting the deal, the source said.
https://www.foxnews.com/world/heres-real-reason-trump-zelenskyys-deal-blew-up-oval-office

I det dokument som har blivit offentligt före mötet fanns inga säkerhetsgarantier, vilket Zelensky visste.

Det var visst ”Fuck you, bitch” som han mumlade. Perfekt sätt att bemöta den amerikanska vice-presidenten… om man vill bli ombedd att åka hem.

https://x.com/clashreport/status/1895551031280627862
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ser jag som ett klockrent mordhot. Står inget om att det är någon hypotetisk besviken ukrainare här.

Går ju tyvärr inte att ta bort sina inlägg här som på X och Facebook…
Har sett flera repliker här på forumet ikväll (från ivriga NATO-fans till personer som ifrågsatte det vanliga krigsnarrativet) av modellen: "Om du verkligen är svensk och har de här åsikterna så är du en landsförrädare, och sådana ska vi skjuta när kriget mot Ryssen kommer igång".

Det är väl också ett rätt öppet mordhot, om än litet indirekt formulerat.
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad finns det att förhandla om? Diktaturen Ryssland har invaderat Ukraina, det är ett oprovocerat och imperialistiskt anfallskrig som kan avslutas på en eftermiddag, allt som krävs är att diktaturen Ryssland lämnar Ukraina.
Ryssland är villiga att förhandla, men er president är tydligen inte redo för fred. Och nu överväger amerikanerna att upphöra allt militärt stöd, så är du här och tycker att andra då ska "steppa upp" för er losers.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackytacky
Ok men då låter vi Europa täcka kostnaderna för ett fortsatt krig själva och ser hur det går

Ukrainatroll vill bara se mer döda.
Det kan vi absolut göra. Diktaturen Ryssland har det redan kämpigt, dom tar hjälp av både Nordkorea och Iran, västvärlden har inte ens skickat fotsoldater. Jag betalar gärna mer skatt om det hjälper Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Tror du missar att den stora delen av kriget kommer just från Rysslands sida.
Du svarade inte på min fråga.

Jag har inte missat det, och det har ingenting att göra med det jag frågade om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Det är inte krig i USA.
Zelensky representerar Ukraina och i Ukraina är det krig. Även när zelensky är i USA är det krig i Ukraina..
Jesus folk på flashback blir bara dummare för var dag som går....
Citera
2025-03-01, 01:00
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Det kan vi inte för våra vapen har de skickat till UA
Nej, vi har skickat en liten procent av våra vapen. Det är i sig en skam, vi måste skicka mer, både Archer, Gripen och fotsoldater.
Citera
2025-03-01, 01:01
Medlem
Citat:
Det kan vi absolut göra. Diktaturen Ryssland har det redan kämpigt, dom tar hjälp av både Nordkorea och Iran, västvärlden har inte ens skickat fotsoldater. Jag betalar gärna mer skatt om det hjälper Ukraina.

Kan du tänka dig åka ner dit och stå vid frontlinjen också?
Citera
2025-03-01, 01:02
Medlem
zobras avatar
Vi må alla ha åsikter. Men det här är en historiskt ändring. Säga och grina vad ni vill men detta är sanningen.
Citera
2025-03-01, 01:02
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Det är Rysslands narrativ ja.
Låter som USA:s narrativ med
Citera
2025-03-01, 01:03
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Vilket stolpskott du är! Man har inte tagit så mycket mark om man var odugliga det är min poäng. Man blir inte världens tredje starkaste land av att vara oduglig. Man har inte den största kärnvapen-arsenalen genom att vara odugliga. Man har inte bättre stridsplan är 90% av världen genom att vara odugliga.

Sen deras tillvägagångssätt är en helt annan diskussion men att sitta och kasta ur sig ren dygna som att Ryssar är odugliga och kan ingenting är långt ifrån sanningen.

1. Majoriteten av Rysslands yta är värdelöst och obeboeligt.
2. Tredje starkaste land är oerhört tveksamt. Dom är inte ens starkast i Kursk Oblast.
3. Kärnvapenarsenal kan jag absolut ge dig, det råder dock tveksamheter i mängd. EU kan också producera kärnvapen, antagligen fler och bättre. Dock har vi valt att ge folket en levnandsstandard istället för att vifta med dessa penisförlängare.
4. Deras stridsflyg är inte bäst i världen. Vad har du ens fått det ifrån? Vansinne
5. Ryssar är väldigt odugliga i strid och har alltid varit det. Går i snitt 5-10 ryssar per europé genom historien beroende på krig.
6. Deras ekonomi är svag.
Citera
2025-03-01, 01:04
Medlem
Citat:
Nej, vi har skickat en liten procent av våra vapen. Det är i sig en skam, vi måste skicka mer, både Archer, Gripen och fotsoldater.

Vi ska inte skicka en patron mer dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in