Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Tyvärr hade Trump med en lögnare att göra. En lögnare som sagt att han var redo att skriva på ett avtal och åkte över halva jordklotet för att göra det, men inte ville teckna på när det väl var dags. Vinsten var denna gång att inte skriva på ett avtal med en lögnare. Ännu en vinst!

Lögnare vet jag väl inte. Men helt klart att han reste till vita huset med falska intentioner.
Han ville ha ett avtal om mer vapen för att fortsätta kriga, inte ett fredsavtal. Jag tror han var beredd på att "förnedra sig" med ett mineralavtal, men bara om Trump signerat för mer vapen och mer krig. Han är väl helt inställd på att helt enkelt besegra Ryssland genom utnötningskrig, vilket i sig ska ske med en oändlig ström vapen från USA och EU. Nu ville ju inte USA det, och det är ju USA som bestämmer. Vill han inte gå med på ett fredsavtal, som ju innebär förnedringen i att han inte "besegrar Putin", då blir det helt enkelt inget. Jag tror det är det som skaver, att han är helt inställd på att Putin ska besegras. En naturlig reaktion, hämndlystenhelt och revanschlusta. Men det funkar inte när han är helt beroende av utomstående länder som inte vill kriga mer.
Zelenskyj vill kriga, men det amerikanska folket är i allmänhet krigstrött och oroade för ekonomin.