2025-03-01, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Själv gillade jag Reagan... men han var ju inte bara komiker eller republikan han var ju också skådespelare...

Antar att du ogillar republikaner (Amerikanska sådana) i allmänhet... och det får man absolut göra... jag har också gjort det efter Ronald Reagan...

Men samtidigt på den tiden då var USA land of the free möjligen... och man kunde faktiskt bli president även om man var hobby politiker med skådespelaryrke samt oftast jävligt rolig...

Efter Reagan, blev det en del "yrkes" politiker... och the land of the free, existerade inte längre antar jag.

Ukraina har liksom tagit över den rollen... Man kan faktiskt börja med något, och sluta som något annat...

Jaja... något du antagligen har svårt att förstå... men du får väl googla Ronald Reagan...

Tror ingen någonsin sade något liknande du sade om honom... trots att han var både mer komisk och skådespelare... och tro det eller republikan... samt president över det absolut mäktigaste landet i världen... i alla fall då...

Önskar att Trump var en komiker faktiskt... men han är bara tragikomiskt...

du har ett rätt Reagan hade förmågan att behålla ett lugn och även kunna säga saker så att folk lyssnade. vem som skrev manuset är en annan fråga
Citera
2025-03-01, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Varför ska Zelenskyj sitta i Ovala rummet och hålla med Trump som kallat honom en ”diktator utan val”. Zelenskyjs uppdrag är att säkra sin nations och sitt folks överlevnad, du kallar det att han manipulerar. Obegripligt.

Det finns ett talesätt som lyder "bit inte den hand som föder dig" och det var precis det som Zelenskyj gjorde inför världens kameror, OCH, med det så sågade han av den gren som han satt på -och det visar också att han nu spelat ut sin roll, och bara är ett hinder för freden och inom kort kommer att vara irrelevant därför att Trump erbjuder de Ukrainska oligarkerna något långt bättre än de affärer som krigsekonomin möjliggör.
Ukraina försökte, kämpade tappert, men tiden var inte mogen. De får bita i det sura äpplet och ta ett steg tillbaka -för den här gången- sedan bygga upp sitt land igen, och avvakta framtiden för en möjlighet till mera självständighet. Det kan ske inom ett par decennier, eller kanske redan när Putin blir ersatt. Vem vet, men med de enorma förluster i människoliv och material som drabbat Ukraina så är det vid det här laget bara Pyrrhussegrar som återstår. Segrar inte på långt när värda sitt pris.
Citera
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Beter sig Trump som en retarderad fåne så lär det noggrant nedtecknas i Kina. Tappa ansiktet i en diskussion är något man inte gör officiellt i Kina. Det må vara en diktatur, men de läser av Trump som en bok.

Kör Trump samma stuk med kineserna blir det nog så att Trump kan se i månen efter ett statsbesök. De ignorerar honom till 100%.

Vilket även ledarna i EU bör göra. Bara ignorera fanskapet.
Ganska omöjligt för kineserna att ignorera USA.

Europeer kan kanske ignorera Trump, eftersom de tror sig ha svaret på alla problem. Men jag tror kineser är smartare.
Citera
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Uppdatera dig! Det är du som kommer att kartläggas. GAFAM som äger Youtube, Google, m.m är alla amerikanska och numera dina fiender.

Amerikaner är veka. Vad ska de göra? Sätta tariffer på mig och gråta i live-tv som flickor?
Citera
Medlem
Citat:
Zelensky springer inte omkring med kostym när det är krig.

Det behöver han inte heller men när han besöker Vita huset så ska han det!
Citera
2025-03-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag undrar mest varför det är så viktigt för vissa av er att framhålla att han är jude, varför? Är det nåt med Tyskland på 30 talet? Andra puckon säger att han är kokainist, tatttartiggare, satanist mm. Intressant!
Skulle du på samma sätt undra varför det är så någon vågar nämna om någon med stort inflytande är nazist eller muslim?
Citera
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackytacky
Ok men då låter vi Europa täcka kostnaderna för ett fortsatt krig själva och ser hur det går

Ukrainatroll vill bara se mer döda.

Hur mycket kostar det i förhållande till EUs BNP?

Nångång kan man tycka lite synd om ryssen i gropen men samtidigt så har de ett rätt odrägligt liv även utan krig så det kanske är skitsamma för dem. För att kriget ska ta slut måste många miljoner ryssar tydligen dö, de verkar inte förstå bättre.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Tydligen inte.
Hur många länder utanför Nato har visat sitt stöd? Ekonomiskt och/eller med vapen? Eller i alla fall politiska påtryckningar?
Snarare har den störst befolkade och snabbaste industriellt växande delen av världen utnyttjat situationen och kraftigt ökat sin handel med Ryssland istället.
Skrupelfria länder som Indien, Kina och Iran. Är det dessa länder du vill ta efter?

Citat:
Bara inom EU, som ni tänker skall försvara ett redan besegrat Ukraina, är det fler länder som INTE bidrar med något ekonomiskt eller militärt stöd än som gör.
Källa på det tack.

Citat:
Inse fakta. Putin vann denna gången.
Ingen i Väst bryr sig egentligen om vad som händer med regioner som donbass och inte.
Många bryr sig uppenbarligen. Det handlar inte enbart om landmassa, det handlar om att västvärlden inte kan acceptera att en krigisk diktstur ritar om landsgränser. Vad tror du det sönder för signaler till exempelvis Kina?

Citat:
Det är ett politiskt spel som Putin vann denna gången, främst tack vare en inkompetent och svag regering innan Trump tog över. Han såg en möjlighet och tog den.
Vad är det du inte gillar med Bidenadministrationen?

Vad har Trump gjort förutom att skämma ut sig själv, hota sina allierade och rida Putins kuk?

Citat:
Även USA, den största supportern, har slutat bry sig och vill främst ha återbetalt för alla pengar. Pengar som hälften försvunnit på vägen i "demokratiska" Ukraina.
Nej, Trumpadministrationen har slutat bry sig, en majoritet av USAs befolkning står på Ukrainas sida.

Citat:
Dom länder som öppet visar stöd för fortsatt stridande och stöd till Ukraina kan räknas på en hand.
Stämmer inte, varför ljuger du?

Citat:
Det är över. Ni får fortfarande behålla en stor del av landet. Trist att kusten försvinner dock.
Varför tror du jag är ukrainare?
Citera
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du kan väl inte mena att yta av ett land är ett bevis på dess storhet?
Det är ju helt befängt. Med det resonemanget är ju Canada större och bättre än USA och Israel är det minst utvecklade landet i Mellanöstern.

Vilket stolpskott du är! Man har inte tagit så mycket mark om man var odugliga det är min poäng. Man blir inte världens tredje starkaste land av att vara oduglig. Man har inte den största kärnvapen-arsenalen genom att vara odugliga. Man har inte bättre stridsplan är 90% av världen genom att vara odugliga.

Sen deras tillvägagångssätt är en helt annan diskussion men att sitta och kasta ur sig ren dygna som att Ryssar är odugliga och kan ingenting är långt ifrån sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
1. För att han är krig och för att absolut inget land förutom JD Vance idag har anmärkt om detta tidigare. Det är liksom inte prio 1 att bry sig om kläder i detta läge och det förstår de flesta.
Mötet ägde inte rum i en skyttegrav och Zelenskyjs val av klädseln vid formella möten har även tidigare fått negativa kommentarer.
Citera
2025-03-01, 00:58
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Alltså jag vet inte om du är sjuk i huvudet eller ens en riktig person. Vad behöver jag skriva för att din lilla hjärna ska förstå att jag hatar Putin av hela mitt hjärta och önskar att hans rövhål ska bli våldtaget varje dag i tusen år innan din hala hjärna kan förstå att alla som är emot dig inte är för diktatorn Putin?
Du säger att USA försöker få Ukraina att göra som Ryssland vill. Eftersom USA vill ha fred så måste det med din logik betyda att Ryssland vill ha fred och då är jag 100% för det.
Missar jag något här ditt IQ befriade helvete?
Det spelar ingen roll hur mycket du påstår dig hata Putin när du sprider hans narrativ och tycker Ukraina ska buga inför honom. USA vill att Ukraina ger upp, precis som Putin vill. Det är inte "fred" oavsett hur mycket ni vill påstå det. Skaffa dig lite självinsikt, du är uppenbarligen grundlurad av Putin som du påstår dig hata.
Citera
2025-03-01, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Mötet ägde inte rum i en skyttegrav och Zelenskyjs val av klädseln vid formella möten har även tidigare fått negativa kommentarer.

Länka gärna vilket land och vilken minister som har uttalat sig om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in