2025-03-01, 00:48
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför inbillar du dig att jag är ukrainare? En stor majoritet av den moderna världen stödjer Ukraina.

Tydligen inte.
Hur många länder utanför Nato har visat sitt stöd? Ekonomiskt och/eller med vapen? Eller i alla fall politiska påtryckningar?
Snarare har den störst befolkade och snabbaste industriellt växande delen av världen utnyttjat situationen och kraftigt ökat sin handel med Ryssland istället.

Bara inom EU, som ni tänker skall försvara ett redan besegrat Ukraina, är det fler länder som INTE bidrar med något ekonomiskt eller militärt stöd än som gör.

Inse fakta. Putin vann denna gången.
Ingen i Väst bryr sig egentligen om vad som händer med regioner som donbass och inte.

Det är ett politiskt spel som Putin vann denna gången, främst tack vare en inkompetent och svag regering innan Trump tog över. Han såg en möjlighet och tog den.

Även USA, den största supportern, har slutat bry sig och vill främst ha återbetalt för alla pengar. Pengar som hälften försvunnit på vägen i "demokratiska" Ukraina.

Dom länder som öppet visar stöd för fortsatt stridande och stöd till Ukraina kan räknas på en hand.

Det är över. Ni får fortfarande behålla en stor del av landet. Trist att kusten försvinner dock.
Citera
2025-03-01, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Nej , du svarade inte på mitt inlägg. Se ditt inlägg ovan.
Du dillade om hudfärg och FSB, det är osakligt, hudfärg är irrelevant, FSB är irrelevant.

Därför var ditt inlägg värdelöst, du som person behöver inte nödvändigtvis vara värdelös i andra sammanhang om det var så du tolkade det.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pfizerslayer
sitter här och ljuger i din lilla nazibunker dagarna ända.va. vrider och vänder på verkligheten.. hoppas ju att alla sorgliga små får ska läsa det du skriver och ta till sig något.....va.....

newsflash lilla stackare..du är det lilla fåret..
Jag upprepar det jag skrev tidigare, läs igenom det igen och tänk två gånger innan du svarar.
Citat:
Diktaturen Ryssland ägnar sig åt gråskala krigföring mot i princip hela västvärlden, inte minst Sverige. Diktaturen Ryssland kränker svenskt luft- och vattenrum, övar kärnvapenattack mot svenska mål, genomför cyberattacker, ägnar sig åt industrispionage och sabotage, kapar undervattenskablar, smugglar flyktingar, osv. Trots detta sitter du och försvarar Diktaturen Ryssland. Patetiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ukraina vill inte vara en del av Ryssland. Ukraina vill, precis som andra fornsovjetiska länder, bli en del av västvärlden. Dom jobbar hårt för att motverka korruption och således kvalificera sig för ett EU-medlemskap, vilket är en av anledningarna till att diktaturen Ryssland invaderat.

Jo men då måste ryssen skjuta lite mer innan de klarar den nivån
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Det är ett statsbesök. Man representerar sin nation, inte sig själv. Har inget med middagsbjudningar i Bromma att göra. Att Z efter 3 år fortfarande fjantar runt i militärkläder utomlands, dock inte iförd en officiell paraduniform, och förväntar sig bli tagen på allvar av sina värdar.

Det är någonting med svenska 60-talister och kläder…
Nu bor jag inte i Bromma, och klär ganska sällan ut mig i kostym.
Faktum kvarstår, om någon har så dålig hyfs att han inte fattar klädkoden, så är det ännu sämre hyfs att påpeka detta. Man spelar med och håller god min.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ok, avsiktsförklaring - men det blev inget sånt. Zelensky försökte ställa krav på USA som USA redan hade gjort klart sen tidigare att man inte tänker tillmötesgå. Det är oförskämt. Sen följer han upp det med att vara respektlös och otrevlig under ett mediabevakat samtal, där han kallar vice-presidenten ”Bitch”. Heeeelt sjukt beteende.
Vilka krav var det?
När sa han bitch?
Citera
Medlem
Varför kokar ni krigshetsare?

Älskar att Trump satte komikern på plats, samtidigt som väst försvagas rejält av att USA pissar på länderna här. Alla ni som vill se en fortsättning av kriget behöver en utskällning av just Trump
Citera
Medlem
Zilensky gjorde ett stort misstag under mötet att trots snack om fred drar fram dessa bilderna på fångarna och triggar upp stämningen.

Trump är såklart inte ett dugg intresserad av att se på sånt.

Gång på gång sade han saker om Putin och ja, det stämmer att Putin är det ena och det andra men nu är det förhandling som gäller. Då är det lite fel strategi.

Jag är också lite förvånad att Zilensky körde på den här metoden.

Sedan är ju Trump och Vance inget vidare heller. Hela mötet var koas. Jag vete fan om man ens kommer någon vart efter detta.
Citera
2025-03-01, 00:50
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Trump är ju inte vald för att han har hyfs. Men om syftet var att få ett avtal på plats så var det, låt mig uttrycka mig diplomatiskt, opsykologiskt att redan från första sekund börja köra power moves som att vara syrlig över klädseln.
Ja det var idiotiskt. Minst sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Oprofessionellt är att klä sig som en jävla luffare när man möter USA:s president.

Om du jämför Zelensky med Musk på möten med Trump så har de samma nivå av klädstil.

Zelensky springer inte omkring med kostym när det är krig.

Trump är ju en idiot på mötet.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Nej, jag tror inte att han underskattar Kinas krigsmakt. Det är just därför han vill glömma Ukraina så fort han kan och istället fokusera på bl a Taiwan.

Beter sig Trump som en retarderad fåne så lär det noggrant nedtecknas i Kina. Tappa ansiktet i en diskussion är något man inte gör officiellt i Kina. Det må vara en diktatur, men de läser av Trump som en bok.

Kör Trump samma stuk med kineserna blir det nog så att Trump kan se i månen efter ett statsbesök. De ignorerar honom till 100%.

Vilket även ledarna i EU bör göra. Bara ignorera fanskapet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det är manipulativt att framföra hot mot en nation.

Zelensky är jude.

Vad är det du vill diskutera?
Jag undrar mest varför det är så viktigt för vissa av er att framhålla att han är jude, varför? Är det nåt med Tyskland på 30 talet? Andra puckon säger att han är kokainist, tatttartiggare, satanist mm. Intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in