2025-03-01, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ukraina fick ett plundringsavtal utan säkerhetsgarantier. Zelensky vore en dålig ledare om han accepterade ett sådant avtal.

Som tur är står Zelensky på sig, för Ukraina och resten av Europa.
Ok men då låter vi Europa täcka kostnaderna för ett fortsatt krig själva och ser hur det går

Ukrainatroll vill bara se mer döda.
Citera
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ser jag som ett klockrent mordhot. Står inget om att det är någon hypotetisk besviken ukrainare här.

Går ju tyvärr inte att ta bort sina inlägg här som på X och Facebook…

Jo, det var ett mordhot. Annars hade han ju skrivit "de" inte "man". Men jag tror aldrig han hållit i ett vapen ens, så Vance sitter nog lugnt där han sitter

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror att Zelensky hade gett USA signalerna att han var beredd att teckna på den version som var framtaget. Sen ville han ha in ändringar. Hur tänker han att det ska tas emot?? Klart det väcker irritation i det amerikanska lägret. Nu framstår han som både girig OCH opålitlig.

Han vill inte ge upp något land till Ryssland, men han har inget förhandlingsläge. Även om han får massor av vapen kommer han få slut på soldater. Och vad händer då?

Vad Zelensky egentligen vill är att dra in Nato i kriget. Han vill få Nato att besegra Ryssland. Det här genomskådar Trump. Det är därför han vägrar säkerhetsgarantier och amerikanska fredsbevarande styrkor i Ukraina.

Ja, att han ville ha mer vapen för rättigheterna till mineralbrytningen var väl rätt klart. Varje gång Zelenskyj gör statsbesök till USA eller Europa så är det ju för att tigga om mer vapen. USA:s toppförhandlare var uppenbart mer seriös då han avrådde Zelenskyj att besöka WH, i och med att Zelenskyjs relation med Trump behövde förbättras innan ett besök och förhandlingar på amerikansk mark. Men ukrainarna insisterade på att Zelenskyj skulle åka ändå, vilket jag tycker skvallrar om att de har brist på vapen och han ville tigga till sig mer.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Han är ingen hjälte. Han är en psykopat som låter sin egen befolkning slaktas samt riskerar världskrig och allas vår hälsa pga sitt eget tjurskalliga ego.
Tjurskalliga ego? Hur anser du att vi svenskar borde agera om diktaturen Ryssland plötsligt ockuperade 25% av Sverige?
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Jag mår också illa när man ser att de har en komiker som president

Själv gillade jag Reagan... men han var ju inte bara komiker eller republikan han var ju också skådespelare...

Antar att du ogillar republikaner (Amerikanska sådana) i allmänhet... och det får man absolut göra... jag har också gjort det efter Ronald Reagan...

Men samtidigt på den tiden då var USA land of the free möjligen... och man kunde faktiskt bli president även om man var hobby politiker med skådespelaryrke samt oftast jävligt rolig...

Efter Reagan, blev det en del "yrkes" politiker... och the land of the free, existerade inte längre antar jag.

Ukraina har liksom tagit över den rollen... Man kan faktiskt börja med något, och sluta som något annat...

Jaja... något du antagligen har svårt att förstå... men du får väl googla Ronald Reagan...

Tror ingen någonsin sade något liknande du sade om honom... trots att han var både mer komisk och skådespelare... och tro det eller republikan... samt president över det absolut mäktigaste landet i världen... i alla fall då...

Önskar att Trump var en komiker faktiskt... men han är bara tragikomiskt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Fascister och Rysstroll, same same.
Vilka i tråden är fascister, vilka är rysstroll, specifika exempel?

Alla som är tveksamma till att fortsätta ge obegränsat med pengar och vapen till Ukraina med fortsatt dödande, och istället vill ha fred?
Citera
2025-03-01, 00:52
Medlem
Jäklar vad Putin ska ha skrattat ikväll.
Citera
2025-03-01, 00:53
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
De är världens största imperialist, det har du definitivt rätt i.

De är även duktiga på att tillverka skjutvapen och raketer. En gång i tiden iallafall. Om man tycker om sånt.

Annars är "Made in Russia" jävligt frånvarande från alla produkter.

Du påstod att dem är odugliga. Men om du hade varit bildad så hade du vetat att man gjort stora bidrag i vetenskap, litteratur , konst och musik. Eller motsätter du dig detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Tjurskalliga ego? Hur anser du att vi svenskar borde agera om diktaturen Ryssland plötsligt ockuperade 25% av Sverige?

Det kan vi inte för våra vapen har de skickat till UA
Citera
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Om du jämför Zelensky med Musk på möten med Trump så har de samma nivå av klädstil.

Zelensky springer inte omkring med kostym när det är krig.

Trump är ju en idiot på mötet.

Det är inte krig i USA.
Citera
2025-03-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Att Ryssland inte åstadkommit något någonsin är lite att ta i, om du ska argumentera så släng inte ur dig dygna en enkel googling eller chatpgp hade motbevisat ditt argument på en sekund. Dem är inte världens tredje största makt för ingenting. Dem har världens största land till yta och det är inte för att dem är odugliga eller inte åstadkommer saker.

Du kan väl inte mena att yta av ett land är ett bevis på dess storhet?
Det är ju helt befängt. Med det resonemanget är ju Canada större och bättre än USA och Israel är det minst utvecklade landet i Mellanöstern.
Citera
2025-03-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Du är den som lever i förnekelse. USA försöker få Ukraina att göra som Ryssland vill, det är knappast detsamma som att leverera ett fredsavtal. Nu har inte USA lyckats med det.

Läser du bara rysk media?

Alltså jag vet inte om du är sjuk i huvudet eller ens en riktig person. Vad behöver jag skriva för att din lilla hjärna ska förstå att jag hatar Putin av hela mitt hjärta och önskar att hans rövhål ska bli våldtaget varje dag i tusen år innan din hala hjärna kan förstå att alla som är emot dig inte är för diktatorn Putin?
Du säger att USA försöker få Ukraina att göra som Ryssland vill. Eftersom USA vill ha fred så måste det med din logik betyda att Ryssland vill ha fred och då är jag 100% för det.
Missar jag något här ditt IQ befriade helvete?
Citera
2025-03-01, 00:55
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Att förhandla är inte att lägga sig platt. Finland fick också förhandla och ge en del mark till Ryssarna under vinterkriget. Det är så krig avslutas.

Så tröttsamt att argumentera med er. "Ryssrunkare", "rysstroll" osv. Det är så oerhört låg nivå. Som att argumentera med högstadieklassare.

Är verkligen inget fan av varken Ryssland eller Putin men jag vill se fred. Framförallt för det Ukrainska folket, och hela Europas säkerhets skull.

Är du dum i huvudet? Det var en retorisk fråga. Det vet jag redan att du är! Förklara gärna för mig varför i helvete Finland eller Ukraina eller något annat land ska avvara en enda millimeter av sina länder till en psykiskt sjuk galning som Putin?

Ska bli väldigt intressant att höra dig motivera det! Som att se en metmask slingra sig på en fiskekrok. Dessutom är du lika ryggradslös som en daggmask!

Som om jag gör anspråk på ditt jävla hus, eller lägenhet eller mammas källare, eller gruppboende eller vad fan du bor på, låt oss säga att jag vill ha cirka 35% av boendeytan, då ger du mig det utan att blinka?

Du är ju för fan störd!
Senast redigerad av falconer8 2025-03-01 kl. 00:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in