2025-02-28, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Vilka härliga tider det är, både flashbacks pojkrumskrigare och journalistkräken skriker som stuckna grisar när allt går emot dem. Varje dag nya saker som sliter itu deras snedvridna verklighetsuppfattning. Noterbart är att det bara är Trump som pratar om att människor dör i kriget. Något som andra inte vill låtsas om.
Viktig iakttagelse.

Zelensky hade visserligen med sig bilder på medfarna ukrainska krigsfångar idag och visade Trump, men det var för att få kriget att fortsätta. Inte mycket medlidande med sitt folk där inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lannas
Så vad är din lösning? Ta tillbaka Biden och fortsätta lägga miljarder på krig och 100.000-tals fler döda med noll diplomati med Ryssland?

Jag vet inte men jag tror inte detta är lösningen och jag tror du är blind om du tror påriktigt att det är fred Trump är ute efter. Han skiter i det.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Varsågoda 🤣😂

'Zelenskyy leaves White House after Trump 'kicked him out'
https://www.youtube.com/watch?v=Nh4ojeijk48
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Haha dom där tullarna, är det verkligen allt ni har att komma med? "Skadar våra anhöriga" Ni TDSare är så jävla efterblivna rent ut sagt.
Ska detta föreställa ett ett sakargument i forumdiskussionen?
Hursomhelst - som försvarsminister Pål Jonsson säger:
Vi (och övriga västländer) ska fortsätta stödja Ukraina så länge det behövs. Kanske räcker det med innevarande år ut.
Sen är Rysslands krigsekonomi kaputt.
Citera
2025-02-28, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Din världsbild verkar en aning skruvad, därför frågade jag om ditt perspektiv. Bra att du förstår att Ryssland stulit delar av Ukraina. Varför tycker du att Ukraina ska lämna ifrån sig land som Ryssland försöker stjäla?
Jag svarar dig - för att Ukraina inte har kunnat försvara det.
Citera
Medlem
Silvernés avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Trumps presidentskap kommer bli ett sjusärdeles klusterfuck, han är ju blindgalen för tillfället. Märkligt sätt att låta sig bli rövknullad av putin på det här sättet. Zelensky borde ha agerat mer lugnt när apan började veva.

Vad menar du nu? Hur vinner Amerika på att mata biljoner in i en maskin som cm för cm förlorar mark ju längre tiden går? På riktigt? Vill du att Trump fortsätter att pumpa in dyra resurser som Putin för en billig peng skjuter sönder och samman? vill du fortsätta förlora för varje dag som går?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Ja exakt. De som förespråkar detta eländes krig kan såklart ansöka till fronten och känna kulorna hagla på närmare avstånd.

Det är lungt, kommer senare, du med.
Citera
2025-02-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Skit i hans kläder. Vem fan bryr sig?

Zelenskyj är demokratiskt vald. Han hade mer stöd än vad Trump hade. Tycker du inte att Ryssland ska ha ett demokratiskt stöd då?
Kim Jong Un är också demokratiskt vald, han hade större stöd än Z och dessutom 99.9% valdeltagande!
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
Ja det var livat i orala rummet.

Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Ni som stödjer att kriget fortsätter, fortsatt aggression mot Ryssland och är emot Trumps fredsförslag, varför är ni inte på fronten?

Jag bryr mig varken om Putin eller Zelensky, vill bara att det ska bli fred och att mindre civila dör.

Fortsatt aggression mot Ryssland är en felbeskrivning. Fortsatt försvar av Ukraina är korrekt benämning.

Ur svenskt perspektiv bedömer jag det fördelaktigt ifall försvaret av Ukraina hade fortsatt, helst utfört och betalat av någon annan än oss. Sen att USA inte är så sugna är upp till dem att bestämma och kanske inte jätteförvånande.

Oavsett vilket bör Sverige göra det vi borde gjort från början, nämligen se till att vi har ett gediget självständigt försvar samt egna kärnvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Mer sjuk människa får man leta efter.
Han säger att han vill skapa fred överallt, samtidigt vill han anfalla Panama, Grönland och jag vet inte allt han rabblat upp under sin korta tid som president.
Trump vill inte att Panama-kanalen (och därmed hela latinamerika) hamnar under kinesisk kontroll vilket har hållit på att hända under en längre tid. Detta är naturligtvis väldigt sunt inte bara för USA utan också för latinamerika, eftersom det är bra mycket bättre att leva under pax americana än att vara undersåtar till kommunist-Kina. (Fråga tibetanerna om du tvivlar.) Detta borde givetvis Bidenregimen ha agerat på tidigare, men tack vare sin inkompetens och korruption så gjorde de det inte.

Trump har aldrig talat om att anfalla vare sig Grönland eller Panama.

Varför kan ni Trump-hatare aldrig vara hederliga med fakta. Om Trump är så hemsk som ni påstår så måste ni vara kapabla att påvisa detta utan rena lögner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Detta var en dag att fira! Underbart att se Zelenskyjs förnedring. Team Trump/Vance/Putin mot Zelenskyj/EU, 1-0. Van der Leyen/Macron måste omgruppera, kanske sätta Zelenskyj på avbytarbänk.
Paniken är total i de vänsterliberala krigshetsande EU just nu haha..

Får en bild av att man släppt en sten i en myrstack.
Full panik! hahaha
Citera
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Jag kan inte hjälpa det att folk är hjärndöda och låter som programmerade papegojor. Helfestliga reaktioner men inget förvånar mig längre. Tiden kommer att visa alla tunga sanningar. De kommer att få skämmas över att ha agerat direkt eller indirekt som beskyddare av världens pedofiler och deras system.

Normies och NPCs börjar inse hur illa det går för dem. Jag som vet att det kommer att bli värre tar det hur lugnt som helst.

Nothing can stop what is coming. Where we go one we go all.

Seriöst. Hur fan kan man sparka ut en ledare av en annan stat bara för man blir kränkt!?!??!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in