2025-02-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Ni som stödjer att kriget fortsätter, fortsatt aggression mot Ryssland och är emot Trumps fredsförslag, varför är ni inte på fronten?

Jag bryr mig varken om Putin eller Zelensky, vill bara att det ska bli fred och att mindre civila dör.

Ja exakt. De som förespråkar detta eländes krig kan såklart ansöka till fronten och känna kulorna hagla på närmare avstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Det är vad Fake News tokvänstermedia säger. Och du går på det.
Så du menar att alla stora medier, samt public service ljuger?😮 Hur kan det vara möjligt? Svenska staten och dess överhet har väl aldrig ljugit för befolkningen?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag håller med dig. Av någon anledning vill Z och de flesta EU-ledarna att kriget fortsätter. Det betyder att det finns "någon" (läs: Rothschild et al) bakom kulisserna som vill ha det så.

Det styrks också av att inga försök till fred gjorts under de år Biden satt i Vita huset. INGEN EU-ledare har gjort minsta försök till fred. Tvärtom har samtliga fortsatt pumpa in vapen och pengar för fortsatt dödande.

Sedan kommer äntligen någon som faktiskt kan få till en fred, då sätter sig Z på tvären. Och alla hjärntvättade hjon skyller på Trump/Vance. Helt obegripligt. Men det är ju det msm matar deras hjärnor med 24/7. Ett bevis på att hjärntvätt fungerar.
Men det där stämmer väl inte riktigt? Macron var mycket aktiv vid krigets början och hade upprepade samtal med Putin. Putins ständiga lögner och utflippade världsbild gjorde dock att Macron och EU drog slutsatsen att fortsatta samtal var meningslösa.

Och att peace och appeasement är skilda ting tål att upprepas.
Citera
2025-02-28, 23:27
Medlem
Bigpoxs avatar
Vilka härliga tider det är, både flashbacks pojkrumskrigare och journalistkräken skriker som stuckna grisar när allt går emot dem. Varje dag nya saker som sliter itu deras snedvridna verklighetsuppfattning. Noterbart är att det bara är Trump som pratar om att människor dör i kriget. Något som andra inte vill låtsas om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag håller med dig. Av någon anledning vill Z och de flesta EU-ledarna att kriget fortsätter. Det betyder att det finns "någon" (läs: Rothschild et al) bakom kulisserna som vill ha det så.

Det styrks också av att inga försök till fred gjorts under de år Biden satt i Vita huset. INGEN EU-ledare har gjort minsta försök till fred. Tvärtom har samtliga fortsatt pumpa in vapen och pengar för fortsatt dödande.

Sedan kommer äntligen någon som faktiskt kan få till en fred, då sätter sig Z på tvären. Och alla hjärntvättade hjon skyller på Trump/Vance. Helt obegripligt. Men det är ju det msm matar deras hjärnor med 24/7. Ett bevis på att hjärntvätt fungerar.

Eller så har vi moral och integritet?
Citera
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Behöver det innefattas i min världsbild?
Ryssland anföll Ukraina, råder inget tvivel om det.
Det är dumhuvuden till förbannelse i denna tråd, du som exempel, som verkar tro att ett tänkande behöver vara svart eller vitt.
Din världsbild verkar en aning skruvad, därför frågade jag om ditt perspektiv. Bra att du förstår att Ryssland stulit delar av Ukraina. Varför tycker du att Ukraina ska lämna ifrån sig land som Ryssland försöker stjäla?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FCBarcelona92
Ja säkert vill han ha fred, därför han bara ville snacka om mineralerna och inte om vilken säkerhet USA kan hjälpa med. Han skiter i fred, han vill bara ha mineralerna. Vakna upp.

Så vad är din lösning? Ta tillbaka Biden och fortsätta lägga miljarder på krig och 100.000-tals fler döda med noll diplomati med Ryssland?
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Glyndwr
Hur kan vi i Sverige ha nytta av att Trump har sund politik angående massinvandring och byråkrati?
Trump är president i USA, inte i Sverige.

Jag hoppade på Trump-tåget 2015 just i en kanske naiv förhoppning om att dessa sunda värderingar ska sippra över på oss. Mycket skit har ju kommit den vägen under globofascisternas ledning. Och se på fan, nu kanske min dröm går i uppfyllelse. Eurokraterna, den europeiska politikereliten och krigshökarna tvingas nu välja sida i både frågor om krig/samarbete och yttrandefrihet/tyranni.

Jag har aldrig varit mer entusiastisk för Trump (och inte minst JD Vance) som jag är nu! Efter dagens händelser har Zelenskyy bara Europas ledares "fina ord" att stärka sig med.

Zelenskyy är inte president i juni. Och freden är därefter ett faktum. Dessvärre, för ukrainska folket, är deras vackra land i spillror och stora delar av dess befolkning döda. Det hade aldrig skett med Trump. Det är priset av ett stulet val.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Det var kanske lite förhastat-
Trump och hans fjant till vicepresident har snart gjort sig till ovän med hela den demokratiska världen.
Nu måste EU och England gå samman och rusta upp Ukraina till tänderna. Kosta vad det kosta vill.
Det frostiga läget mellan USA och Europa har nu ytterligare förvärrats. Som Carl Bildt sa: Vi har fått en vilde i Vita Huset. USA styrs av ett gäng amatörer.
Vad tycker du att stödet till Ukraina har gett? Har de tryckt tillbaka ryssarna ur Krim? Donbass?

Vad tror du att ytterligare stöd till Ukraina ska ge?
Citera
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Handlar inte om att försvara. Sverige skulle inte kunna försvara mot en blöt fis. O hade man inte gett kokaindvärgen 29374638e88 miljoner i stöd hade han gett upp för länge sen.

Nu har du gått vilse i ditt resonemang är jag rädd.
Citera
2025-02-28, 23:28
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Glyndwr
Tullar på 25%
Att som svensk gilla det Trump gör i USA och enbart gynnar amerikanska medborgare men drabbar Sverige negativt är ungefär lika begåvat som om att ge sin värsta fiende betalt för att jävlas med en.

Exakt. Summan av kardemumman så att säga. Att som svensk alliera sig i debatter med både Jänkarn och Ivan är fan retarderat.
Citera
2025-02-28, 23:29
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Helt rätt, men 90 % här förstår nog inte ens vad du menar med tanke på inläggen. Börjar känna samma frustration som under pandemin när folk inte förstår bättre, dags att logga ut och sluta bry sig.
Jag kan inte hjälpa det att folk är hjärndöda och låter som programmerade papegojor. Helfestliga reaktioner men inget förvånar mig längre. Tiden kommer att visa alla tunga sanningar. De kommer att få skämmas över att ha agerat direkt eller indirekt som beskyddare av världens pedofiler och deras system.

Normies och NPCs börjar inse hur illa det går för dem. Jag som vet att det kommer att bli värre tar det hur lugnt som helst.

Nothing can stop what is coming. Where we go one we go all.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in