Citat:
Ursprungligen postat av
stillton
Det kan tyckas lite lustigt att Republikanerna ger sitt fulla stöd till kommunisterna i Ryssland, samtidigt som du anklagar Demokraterna för att vara marxister. Är hela USA ett pack extremkommunister nu?
Jag tror inte att Republikanerna ger sitt fulla stöd till "kommunisterna i Ryssland" (jag tror att de flesta förstår att Ryssland är en de facto diktatur, men inte "kommunistisk"), utan att de snarare bugar åt de krafter som möjliggjorts i och med valet av Donald Trump som president.
Jag är som sagt inte nöjd med denna utveckling, även om jag förstår Amerikanernas position. Jag kan bara ana att historiker har sett detta mönster i internationell politik många gånger om.
Europa, en stor region inom vilken vi räknar oss själva, får skylla sig själva. Vi kan inte be USA att stå för notan för detta fruktansvärda krig och sedan bli arga när de drar sig undan efter en handfull år utan tydligt resultat. Jag är av åsikten att Europa borde ha sett detta komma för länge sedan, och att vi följaktligen borde ha förberett oss.