2025-02-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Man kan fråga sig om hela grejen med president är ett pr-stunt av Trump?

..
Jo, det är en konstig cirkus-värld vi lever i. Det är väl mest teater hela det politiska spelet och flesta av USA's presidenter genom historien har tydligen varit av adlig "börd", så det blir väl lite som en extra-speciell klubb då med blood-lines man ingår i. Och då ställer han säkert upp lojalt för teamet, vinglandes in i "framtiden" hehe.
Citera
2025-02-28, 16:50
Moderator
farbror_barbros avatar
Trådar om Trump infogade.

/Mod
Citera
2025-02-28, 16:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
I så fall både blundar du och håller för öronen.

BtW Vad betyder "medeljoe"?

Gissar på att skribenten syftar på begreppet "Average Joe":

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Average_Joe

Ungefär den typiske genomsnitts-amerikanen.
Citera
2025-02-28, 22:57
Medlem
Trumps "freudian slip"

I dagens möte med Zelenskyy blev det väldigt hett. Det var mycket ord som flög fram och tillbaka, mest för att skapa ett skådespel som världen kan sluka upp och att media kan fortsätta skapa en hotbild om att Ryssland ska ta över hela Europa. (Hrrmphh)

Men det jag inte tror Trumpen hade förväntat sig, var att Zelenskyy skulle säga, inte ordagrant:
Bara vänta tills ni blir attackerade. Dumt uttalande, ja ,men det som följde var en ordentlig freudian slip

Trump säger rätt ut:
"You're gambling with world war 3"

I länk 4.00 in.

https://www.youtube.com/watch?v=DZ56ibIel1U

Jag tror inte han hade tanken att säga detta framför media, men det slank ur och det har skapat en ny verklighet.

Säger Trump som det är utan att tänka över det? Att om inte Zelenskyy är villig att göra fred är resultatet större än vi kunde drömma om? Är det viktigare än vi tror att få fred i Ukraina?

Önskar att diskutera ovanför tema och inte vem som är idiot och varför. Snälla lämna era härskartekniker i en annan tråd!

Edit: Infoga länk
Citera
2025-02-28, 23:01
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Tror du verkligen att det bara slank ur Trump?
Jag tror det var planerat, repeterat.
Precis som alla andra skådespel.
Citera
2025-02-28, 23:11
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey

Exakt. Att bjuda in Zelenskyy till vita huset var en fälla för att skälla ut honom framför TV-kamerorna medan man högg dolken i hans rygg.

Det här är ursäkten för att göra vad som redan varit bestämt för länge sen. Att överge Ukraina och alliera sig med Putin.

Må historikerna minnas Trump.
Citera
2025-02-28, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey

Precis som heilningen av Musk. De är inga vidare skådisar men de prankar oss alla ändå. Vi låter det ske som de simps vi är.
Citera
2025-02-28, 23:15
Avslutad
Det är planerat, folk verkar tro att Trump är en idiot som bara säger något när han känner för det.

Alla dom där lyder under dom riktiga familjerna de facto Nephilim.

Han tilltalar dom som tror media är en verklighet.
Citera
2025-02-28, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Precis som heilningen av Musk. De är inga vidare skådisar men de prankar oss alla ändå. Vi låter det ske som de simps vi är.

Ja för ni gillar ju hårdare tag, bort med Woke och dom inför Fascism (Judaism) istället.

Jävla dårar.
Citera
2025-02-28, 23:20
Avslutad
Jag uppfattar Trumps retorik som att han kör vissa spår som sin härskarteknik. Han driver ordet dåliga "card" i några fraser, sedan byter han till "disrespectful", därefter följer några vändor med att Ukraina inte sagt "tack" osv. Det är klassiskt vevande för att få sin motpart ur balans. Oartigt och genererande inför publik.

Det är som Putin när han vevar om "nazister i Ukraina", och efter en stund byter spår till "utsatta ryssar", för att sedan byta spår till "stor-Rysslands rätt".

Både Trump och Putin är statschefer som härkar med auktoritet och mobbningstilltal. Och alla får vi lida för det. USA befolkning, Rysslands befolkning och så resten av världen.

Det är ytterligt sorgliga människor, båda två. Man önskar att deras mödrar kunde komma in och hämta hem dem och ge dem en upptuktelse för att de skämmer både ut sig själva och sina familjer.
Citera
2025-02-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Det är planerat, folk verkar tro att Trump är en idiot som bara säger något när han känner för det.

Alla dom där lyder under dom riktiga familjerna de facto Nephilim.

Han tilltalar dom som tror media är en verklighet.

Men just här verkar det som att Zelynskyy triggar igång honom och då kommer det fram att han är rädd för WWIII. Har sällan sätt honom så friserad och därför menar jag att detta är en Freudian
Citera
2025-02-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jag uppfattar Trumps retorik som att han kör vissa spår som sin härskarteknik. Han driver ordet dåliga "card" i några fraser, sedan byter han till "disrespectful", därefter följer några vändor med att Ukraina inte sagt "tack" osv. Det är klassiskt vevande för att få sin motpart ur balans. Oartigt och genererande inför publik.

Det är som Putin när han vevar om "nazister i Ukraina", och efter en stund byter spår till "utsatta ryssar", för att sedan byta spår till "stor-Rysslands rätt".

Både Trump och Putin är statschefer som härkar med auktoritet och mobbningstilltal. Och alla får vi lida för det. USA befolkning, Rysslands befolkning och så resten av världen.

Det är ytterligt sorgliga människor, båda två. Man önskar att deras mödrar kunde komma in och hämta hem dem och ge dem en upptuktelse för att de skämmer både ut sig själva och sina familjer.

Jag tänker inte här alls på hans retorik, det är just han uttalande som är upp för diskusion. Är det uttalande en Freudian eller är det planlagt innan?
För om det är en Freudian så är det ju skrämmande, speciellt om han Zelysnkee inte vill skapa ett fredsavtal, och i så fall vem vill att WWIII ska starta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in