2025-02-28, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
JD Vance vill aggressivt visa framfötterna för att pappa Trump ska tycka om honom.
Vance är Thiels loverboy och behöver egentligen inte smöra så mycket för Trump. Han behöver bara sitta stilla i båten i fyra år så ser Thiel till att han blir president. Sådana här uppträdanden från Vances sida är egentligen mest riskabla då han riskerar att stjäla strålkastarljuset från narcissisten Trump.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Lär dig att tolka kroppspråk innan du uttalar dig.

Det är helt uppenbart att den ende i rummet som kan bete sig som en stadsman är Zelensky, de andra två framstår mest som efterblivna neanderthalare.
Väldigt statsmannamässigt att kalla USAs vicepresident för ”Jävla bitch”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Stor risk för nåt sånt som det ser ut just nu. Trump måste bort, det står helt klart nu. Putin med såklart. Så länge de två är kvar är läget minst sagt svajigt.

Den enda behållningen är väl att Trump bara får sitta 4 år till, men jag tror att han på nåt sätt trixar till det så att han kan sitta längre, eller bli någon slags rådgivare/puppet master. Likt Elon är idag, typ…

Måtte Demokraterna (som jag också ogillar) få fram någon bättre kandidat nästa gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag håller i stort sett med dig helt och hållet men det där med fredsbevarande styrkor från Europa är väl något som förvisso accepterats men inte direkt garanterats ännu? Så långt i processen har man väl inte kommit och att Zelensky vill att det faktiskt ska _garanteras_ kan man förstå, men timingen för att ta upp det var nog inte helt väl vald.

Trump är Trump och hade Zelensky agerat mer som Macron, som även han hade synpunkter på Trumps utspel, hade det nog varit bättre.

Putin har accepterat dom villkoren. Jag menar inte att det bara är att skriva sitt namn på ett papper så är det löst. Det ingår ju i fredsavtalen exakt hur detta ska gå till. Men flera Europeiska länder har redan gått med på att sända fredsbevarande styrkor och det bästa hade varit om alla nato länder hade gjort det men då måste man förhandla vilket Zelensky inte verkar vilja. Han vill endast ha mer pengar och vapen för att fortsätta ett krig han alltid har varit i underläge i och kommer fortsätta vara i underläge i.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Trist för ukraina men förhoppningsvis bra för Europa. Vi behöver fixa Europa, stärka militär ich kasra ut invandrare. Vi kan ge ukraina vad de behöver och vi behöver deras naturtillgångar och matproduktion.

Vi behöver lämna beroendet av usa. Igen är vi lika stor ekonomi som dom så vi borde kunna klara oss bra om vi bara skippar invandrare och klimattrams.

Det finns inte många vanliga amerikaner kvar som ens är intresserade av att vara allierade. Dom är för upptagna av fentanyl och super bowl.

Trump är bara ett symptom.

USA är ett skepp att lämna. Vi får klara oss själva och det är ok.

Jag kommer döda så många ryzzar jag kan när dom kommer.

USA kommer under tiden befinna sig i inbördeskrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vi har snart inget mer att ge och Ukraina har knappt personal kvar. Du måste väl landa i verkligheten någon gång. Alternativet är att du och dina gelikar åker dit och krigar själva, men jag antar att ni inte är så pigga på det. Det är lättare att hänga under mammas kjolar. Men nu har mamma svikit er. Dags att bekänna färg!
Lögn.
Vi har en enorm potential och Ukraina har 40 miljoner invånare så folk finns det gott om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Du spelar dum eller så är du dum på riktigt.
USA:s president är Donald Trump och alla grenar av landets regering styrs av Trumps parti. Det är alltså Trump som nu chefar över USA:s militära och ekonomiska förmåga. Vem tror du Zelenskyj och EU-ledarna ska förhandla med i USA, Abraham Lincoln?

Gör Trump ett fredsavtal med Putin så är kriget över oavsett, då Zelenskyj då kommer bli avväpnad. Han kan inte strida utan amerikanska vapen, amerikanska sattellitsystem osv. Enda skillnaden han nu gjort genom att göra bort sig på mötet med Trump, det är att han nu blir bortplockad från fredsuppgörelsen.

Skulle inte hålla med om att han gjorde bort sig.
Däremot så tycker jag att det är väldigt tråkigt att man står bakom mobbning retoriken som Trump och Vance hade. Med en tydlig gaslighting agenda och inte låta honom svara på något heller.
Bara för att försöka få igenom deras propaganda dom tagit direkt ifrån Ryssland.
Även om det nu kanske visar sig fungera, så som Trump gör för att få slut på kriget, så är det på ett väldigt oetiskt och hemskt sätt.
Där kan vi väl hålla med varandra?

Edit: Har sett lite mer än det korta klippet jag såg och jag inser att jag har nog lite för dålig koll på hur deras prat faktiskt var. Så drar tillbaka den här kommentaren tills jag kanske sett mer av deras prat.
Senast redigerad av MumboJumboTron 2025-02-28 kl. 23:21. Anledning: Typ ändrar åsikt kanske
Citera
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Zelenskyj sprang inte för Puton och han springer definitivt inte för Trump eller Vance.

Om han tror det kan finnas något att hämta, om så bara en promilles sannolikhet, kommer han finnas vid förhandlingsbordet eftersom han är en person som bryr sig om sitt folk och aldrig ger sig.

Trump är en liten dreglande vessla i jämförelse och det är detta som imponerar på halva USAs befolkning.

Z är inte för sitt folk?! Då hade han tagit chansen att avsluta kriget!
Han är en marionettdocka för djupa staten i Europa som vill ha detta krig fortsatt!
Citera
Medlem
Ukrainahataren Vance gör allt för att sabotera fredsförhandlingarna genom att medvetet starta ett bråk med Zelensky.

Förmodligen kommer han inte att befinna sig i rummet under nästa möte mellan presidenterna.
Citera
Medlem
Alltså Trump och hans minigris Vance beter sig helt ovärdigt i världens ögon!

Man blir mållös!

Nä bara för Zelensky att åka hem och låta mobbarna och putinisterna stanna kvar i Vita Huset!
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
NEJ.
att Trump har lyckats förhandla fram ett fredsavtal med Putin, som vinner kriget stort och troligen är den som egentligen allra minst vill att det ska ta slut nu.

Linjerna står stilla och Ryssland har hyperinflation och mycket dålig ekonomi.

Bästa stödet till Ukraina vore om Sverige och Danmark blockerade Öresund för den Ryska skuggflottan och Sverige annekterar Kaliningrad.
Citera
2025-02-28, 22:22
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Mariah Zakharova i Ryssland tyckte Trump och Vance skulle gett Zelenskyj en knytnäve i nyllet.

Du följer ryska media flitigt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in