Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Du spelar dum eller så är du dum på riktigt.
USA:s president är Donald Trump och alla grenar av landets regering styrs av Trumps parti. Det är alltså Trump som nu chefar över USA:s militära och ekonomiska förmåga. Vem tror du Zelenskyj och EU-ledarna ska förhandla med i USA, Abraham Lincoln?
Gör Trump ett fredsavtal med Putin så är kriget över oavsett, då Zelenskyj då kommer bli avväpnad. Han kan inte strida utan amerikanska vapen, amerikanska sattellitsystem osv. Enda skillnaden han nu gjort genom att göra bort sig på mötet med Trump, det är att han nu blir bortplockad från fredsuppgörelsen.
Skulle inte hålla med om att han gjorde bort sig.
Däremot så tycker jag att det är väldigt tråkigt att man står bakom mobbning retoriken som Trump och Vance hade. Med en tydlig gaslighting agenda och inte låta honom svara på något heller.
Bara för att försöka få igenom deras propaganda dom tagit direkt ifrån Ryssland.
Även om det nu kanske visar sig fungera, så som Trump gör för att få slut på kriget, så är det på ett väldigt oetiskt och hemskt sätt.
Där kan vi väl hålla med varandra?
Edit: Har sett lite mer än det korta klippet jag såg och jag inser att jag har nog lite för dålig koll på hur deras prat faktiskt var. Så drar tillbaka den här kommentaren tills jag kanske sett mer av deras prat.