2025-02-28, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Det verkar bara finnas två läger här Trump är en clown eller Zelensky är en clown...

Jag fattar inte riktigt vad som hände under presskonferensen, några ord som man knappt hörde sades... ngt om Polen och vad de hade att säga om det. Sedan eskalerade det på några sekunder. Trump och Vance högg som bortskämda mobbare i skolan. Zelensky stammade om 2014 och olika presidenter och avtal.

Var en pinsam fars att titta på.

Har någon en bra analys vad som hände och varför det eskalerade så snabbt?
Jag tror det sket sig när Zelenskyj menade att också USA så småningom kommer att få bita i det sura äpplet eftersom de är naiva nog att lita på Putin. Då färgskiftade Trump från ljus- till mörkorange och därefter kortvarigt röd. Det verkar ha varit signalen för Vance att gå till attack. Efter det fattade inte jag heller så mycket.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Trump bjöd in Zelensky bara för att häckla honom så här.

Det tror jag också. Det var en komplott kan man säga. Men Zelenskyj visste inte vad som väntade honom.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Fan vad sjuk världen håller på att bli. WW3 kommer definitivt inom 2-10 år.

Stor risk för nåt sånt som det ser ut just nu. Trump måste bort, det står helt klart nu. Putin med såklart. Så länge de två är kvar är läget minst sagt svajigt.
Citera
Medlem
Största förloraren är nog Ryssland (ur deras perspektiv), en fred mäklad via USA är nu 100% omöjlig att genomföra nu när Trump har på några veckor totalt raserat alla diplomatisk relationer med EU och Ukraina.

Putin får nog krypa fram själv till EU om han ska ha någon lycka med ett fredssamtal nu efter det här, men han vet ju redan vad kraven är. Borde nog rimligen koka i Kreml…

Ukraina försvarar sig så länge de behöver med EUs hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Fria världens ledare? Fan har du en tumör?
Han är fan inte min ledare din lilla hora, hoppas du blir blind

Are you mad bro? Du får sätta dig o tigga du med. Tillsammans med den kokaintorskande mångkultursvurmande juden ifrån Kiev
Citera
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Rysk.

Juste Ryska ja! Man borde låta slaverna sköta sina egna affärer sinsemellan. Nu får vi svenskar krypa till korset och inse att utan husse och fader USA så spelar det ingen roll hur många inlägg våra clowner till politiker gör vi är totalt handlingsförlamade .För jag kan sätta mina fingrar på att man till slut kommer gå Trump tillmötes och börja smöra för Amerikanerna på vanligt maner.

Man måste inse sin plats i världen, vi är ett otroligt litet land och resterande av dem "starka" nationerna i EU är på dekis och har en ekonomi som är på väg utför. Dags för oss att avlägsna oss från denna meningslösa konflikt och satsa på att få vårt land på rätt spår igen.

Våra dockor till politiker kan inte ens bekämpa gängkriminella barn och folk ska få mig att tro att stöd och pengar ska få Ryssland till att ge upp sin position
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Ingen kommer att vinna något. Det är det som är hela poängen jag försöker föra fram med din tröga skalle stretar emot. Vill du fortsätta ha ett utnötningskrig där vardera sidor som bäst går fram några millimetrar till priset av mer blod och mer pengar?

Önskar att det här perspektivet kom upp oftare.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina kanske inte återerövrar så mycket, men den del. Vilket land hade klarat att stå emot detta? Starka män styr Ukraina. Och vackra kvinnor servar. Ett sådant land viker inte sig.

Oj, vilken märklig sagovärld du lever i? Har du hört om de ökande mängderna ukrainare som deserterar för att de inte vill dö en meningslös död i en skyttegrav?

Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Europa ersätter USA mer än gärna

Tror du verkligen det? EU har inte ens materiel nog för det, och ej heller enigheten.

Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Enda positiva är att amerikanarnas vred växer. De skäms. Trump kommer inte överleva de 4 åren. Det kommer bli upplopp förr eller senare. Vance förhoppningsvis skjuten imorgon bitti. De skämmer verkligen ut sitt land.

Varför tror du det? Trump gör exakt det han gick till val på.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Scenen från vita huset. Bland det värsta jag sett.

Det enda Z försöker förklara är att det fanns ett avtal från början och att Putin bröt det. Det är det enda Z vill försöka förklara. Dom avbryter och försöker hela tiden mästra honom och dom tar heller inte hänsyn till språkförbistringar.

Helt sanslös scen.
Håller med och visar vilket fullständigt intellektuellt förfall som har drabbat vita huset. Biden kom tillbaka!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det finns bara en rätt sida i detta. USA har bjudit in Zelenskyj som gäst. Då sätter landets president (agent Krasnov) och hans lilla knäpudel, tillika vp, igång live mobbing av gästen i direktsändning. Man måste ha en osannolik brist på klass för att agera så.

Nej man borde låta båda sidor komma till tals, de som fördömer Trump men givetvis också de som tycker att Trump agerade korrekt. Och reportrarna ska hålla käften överhuvudtaget om sina åsikter utan bara rapportera vad som har hänt och låta folk dra sina egna slutsatser.
Så skulle en äkta nyhetskanal agera, fast nu har vi inga riktiga nyhetskanaler utan bara propaganda för de åsikter kanalen representerar...
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Din teori var nog bland det löjligaste jag hört. Ukrainas ledning kämpar för landets överlevnad mot en motståndare som förnekar deras rätt att existera som nation.
Ok varför vill inte Zelenskyj ha USAs hjälp då? De enda som kan hjälpa till att stoppa kriget i nuläget. Nånting är det ju. Få höra din teori? Eller nej du verkar ju tro att Zelenskyj vill stoppa kriget fast det mesta pekar på att han inte vill det. Nu menar jag enbart Zelenskyj och inte Ukraina som nation och det är Ryssland som är idioterna från första början, det är jag väl medveten om.
Citera
2025-02-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
På vilket sätt menar du att Zelenska skulle vara otacksam? Genom att han inte ger bort sitt lands alla rikedomar hur som helst – vilket skulle vara lika med landsförräderi för övrigt?

Detta avtal är helt vansinnigt, det är fan ett rån. Tidigare har Zelenskyj varit en jävla igel men detta avtal är fan helt sinnesjukt

Skall dock sägas - dessa mineraler finns rike på riktigt, det är antagande de finns- men geologer säger de mest troligt inte finns vilket visar på Trump är en total idiot
Citera
2025-02-28, 21:47
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterare
Notera hur Vance verkligen gick in för att fjäska för sin stora hövding som då fick feeling och ville visa att han kan vara minst lika respektlös som sin duktiga vicepresident Två 8-åringar hade sköt konferensen mer statsmannamässigt än dessa pellejönsar.

Zelensky kände att tvåamerikanska presidenter attackerade honom och då gav han igen.
Vance ville nog framställa sig som nästa amerikanska president, eftersom Trump har sagt att han vill inte ställa upp om 5 år.
Vance var nog irriterad att Musk var hela tiden framme i medierna bredvid Trump som om han vore vicepresident.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in