2025-02-28, 22:17
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kom inte i brallan lille vän. Vi står inför stora utmaningar som kommer drabba oss alla, på olika sätt. Godspeed!

Men detta var ju ändå det närmaste man kan komma en politisk orgasm för mig förstår du.
Citera
Medlem
Blir ju billig vodka iallafall..om ryssen kommer 🤣🤣🤣🤣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst, deras stridsmoral har åtminstone tidigare varit hög men fortfarande håller Ryssland nästan fem ukrainska provinser och den frontlinjen har inte rört sig nämnvärt på mycket länge. Ska Ukraina vinna kriget med militära medel har de alltså en ganska rejäl uppförsbacke och är det något Kreml bryr sig väldigt lite om så är det nog hur deras "anseende" ser ut i väst.

Ständiga begravningar i Ryssland även av högre officerare. Idag blev också en FSB-officerare invalidiserad.

Jag tror den ryss som kan tänka och se förstår att man fastnade i en operation som skulle varit kirugiskt. Detta är en sanslös förstörelse av Ryssland. Jag tror framförallt ryska diplomater utomlands förstår hur fel allting blev och det blir faktiskt värre hela tiden. Ryssland kan inte i många år hålla en stor ockupationsarme i Ukraina. Ekvationen är omöjlig. För Ukrainas del är det självbestämmande som gäller, inget annat.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Vadå 2 mot 1. Såg du och alla andra tokvänstermuppar det här som en boxningsmatch?

Resten av världen som har fler än 17 hjärnceller förstår att det här skulle ha varit en inledning till fred. Men ni tokvänstermuppar, likt Zelensky vill inte ha fred.

Jag är höger, och delar inte din uppfattning

Det är väldigt solklart att Zelensky blev inbjuden dit för ett bli utpressad på mineraler och massa annat som Trump gjort en deal om med Putin.

Ungefär "ge mig 50% av din inkomst du får på den här krogen du äger, så slipper du krossade rutor". Dvs maffiafasoner.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Den som har känslorna på utsidan är Zelenskyj. Har man mottagit 100-tals miljarder och befinner sig i Vita Huset ska man hålla käften och hålla en jävligt låg profil. USA behöver inte Ukraina men Ukraina behöver definitivt USA. Då bör man ha jävligt klart för sig hur man agerar.

Problemet är att inte nuvarande regeringen med Trump och Vance i spetsen är konstruktiva istället när Zelenski är uppenbart irriterad.

Varför skämtade Trump om hans kläder för? Det är högst oprofessionellt.
Citera
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Korekt. Framför allt behöll Z lugnet, till skillnad från de två andra. Vance och Trump uppträdde ovärdigt.

Komma till vita huset klädd i militärkläder, kalla Vance för bitch och tjafsa mot samtidigt som Trump pratar och därtill be om större militära anslag.

Vet inte om det funkade, men okej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kom inte i brallan lille vän. Vi står inför stora utmaningar som kommer drabba oss alla, på olika sätt. Godspeed!

Jaha, så du har inte blivit drabbad av allt kaos demokraterna som skapat? Det är först nu du kommer drabbas eller?
Citera
Medlem
Bob-Dylans avatar
Sett hela presskonferensen nu och vidare när Zelenskyj blir utsparkad ur Vita Huset.

Vilken jävla åsna Zelenskyj är. Sitter där som en jävla laddtorsk och har ett sjukt respektlöst beteende.

Nu kommer USA kasta Ukraina framför bussen, vilket jävla dumhuvud Z är. Fritt fram för Putin att göra vad han vill är resultatet av detta.
Citera
2025-02-28, 22:18
Medlem
X3treams avatar
Trump kommer gå till historien som den värste presidenten genom tiderna, han är ju för gammal för det här, ser inte folk det? Han är ju mentalt på en 10 årings nivå..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Det är väl det jag ser som problemet, en demokratiskt vald ledare som beter sig som ett barn och försöker få sin vilja igenom genom hot och mobbning. Till sin hjälp har han sin smått konstiga vice president som försöker hjälpa till genom någon form av avbryta så fort motparten försöker argumentera på ett vuxet sätt.

Att Ukraina inte kunnat hålla ett val under ett krig är en självklarhet för de allra flesta.
Att USAs president försöker köra någon form av vuxenmobbning med vi är störst så lyssna på oss annars jävlar är totalt stört.

Men en spännande värld vi lever i, jag tror iaf att den största förloraren i det hela är Trump men 90% av människorasen är dumma i huvudet (min egen åsikt) så vem fan vet vem vinnaren egentligen är 🥳

Ja det var helt galet verkligen. Men det är ju super tydligt att dom har en agenda med deras mobbning och bad faith och att dom inte vill låta honom prata.
Extrem mobbning på hög nivå.
Och att folk går på deras retorik är faktiskt konstigt tycker jag.
För man behöver inte hålla med om allt någon gör. Även om man skulle tycka om Trump så är det helt okej att inte hålla med i allt, han gör fel precis som alla andra. Trump är inte Jesus.

Och jag tror Vance bara tar detta tillfället i akt att tjäna extra poäng till den smala basen av följare som köper Rysslands propaganda.
Undrar om Trump kommer tycka att han tar för mycket plats om han fortsätter så möjligtvis?
Eller om han bara tyckte det var skönt att någon annan kunde driva den här konstiga ryss propagandan.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Starkare europeisk försvarsindustri = mindre export av amerikansk vapen till Europa, och ökad konkurrens vid försäljning till tredje part. Amerikansk vapenindustri blir den stora förloraren på det.
Exakt.
Kostnaden för att stödja Ukraina blir dessutom relativt mindre vid ett sånt scenario. Dels för att våra produktionskostnader går ner samt att vi blir rikare.

Det är alltså en relativt mindre börda att köpa en liter mjölk om man ökar sin inkomst avsevärt.
Citera
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jävla Apa Zelensky

So fuckin stupid

Den pojken kan inte stava till diplomati

Snacka om att göra bort sig
och visa inför hela världen
vilken jävla bedragare han är

Men du tycker den orangea gorillan är vettig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in