2025-02-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Scenen från vita huset. Bland det värsta jag sett.

Det enda Z försöker förklara är att det fanns ett avtal från början och att Putin bröt det. Det är det enda Z vill försöka förklara. Dom avbryter och försöker hela tiden mästra honom och dom tar heller inte hänsyn till språkförbistringar.

Helt sanslös scen.
Håller absolut med.
men kan det finnas en mer strategisk tanke bakom spektaklet, än den bekväma förklaringen att trump är rubbad?
Är det kanske en del av fredsförhandlingarna? Att offentligt åskådliggöra zelenskys svaga position, eller med denna cirkus, försvaga honom?
Vill trump använda bråket som svepskäl att sluta skicka vapen?
jag nästan vägrar tro att detta inte var spel för galleriet. att det finns en baktanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Trump blir bara bättre och bättre. Vältalig men alltid lite burdus.
Det är ett i förväg orkestrerat överfall av mobbarna Vance och Trump.
Det här blir bra tv sa Trump efteråt.

Citat:

Det är därför Trump skrev boken The Art of DEAL. Han har redan gått till världshistorien som den bästa presidenten USA någonsin haft.
Den förra Trump perioden rankas som en av de fem sämsta president perioderna någonsin.
Citat:

Sen om han är dålig för Europa spelar ingen roll. Detta är en president som väljer det amerikanska folket före allting. Nationalstater är på stark comeback, och globalismen är död. När ska Sveriges makthavare förstå detta?

Trump vill skapa en oligark världsordning, där han, Putin och Xi delar upp världen mellan sig. Han skiter i USA.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Ryssland har inte ute efter fred. De är ute efter splitta NATO och Västvärldden.

Så nej, Ryssland är den stora vinnaren. De hade dock även varit vinnare om Ukraine och USA skrivit avtal då avtalet är så jävla dåligt för Ukraina och Europa.
Ryssland har inte vunnit kriget.
De har dålig ekonomi och hyperinflation, så det gäller bara att vänta ut Rysslands kollaps.

Under tiden stödjer europa Ukraina.
Citera
2025-02-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ensamma hade ytterst få länder klarat det och om Ukraina ska ha några starka män och vackra kvinnor kvar måste det till en lösning.

Att fortsätta kriget enbart med inhemska trupper och utländska bidrag, som kanske även minskar rejält om USA drar sig ur, kommer inte hålla i längden och då står man väl mellan två val, antingen någon slags diplomatiskt lösning eller att flera länder på allvar går in i kriget på Ukrainas sida.

Hur många tror att ett ganska splittrat Europa kommer att "gå all in" på Ukrainas sida och skicka trupp och hur många av de som helt förkastar alla diplomatiska lösningar som sker till 100% på Ukrainas villkor kommer glatt att bege sig till fronten, och varför är de inte redan där?

Jag har personligen inget till övers för Kreml eller Putin och anser absolut inte att Rysslands invasion var försvarbar på något sätt, men jag tycker att man trots allt fortfarande bör vara realistisk och se situationen för vad den är.

Tyvärr gagnar knappast tramsigt och helt onödigt tjafs någon diplomatisk lösning och jag tror att de som i realiteten förlorar mest på det är Ukraina.

Ukrainas stridsmoral är hög. Man har varit i Kursk region nu i mer än 6 månader och 20 dagar. Man vek inte ned sig och tydligen har man fått fram fler trupper som går till motoffensiv runt Pokrovsk och i Toresk. Rysslands anseende är svårt skadat.
Citera
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Synd att usa under nuvarande administration är direkt olämpliga att föra fredsförhandlingar i detta ryska invasionskrig.

Vad gjorde Biden eller för den delen något land i Europa för att föra fredsförhandlingar?

Ni är arga på Trump då han vill ha fred medan ni vill forsätta kriga. Annars harde förhandlingarna redan pågått sen långt innan han blev president igen.
Senast redigerad av Bbobi 2025-02-28 kl. 21:59.
Citera
Avstängd
"Ledare i Europa har försökt bana väg för uppgörelsen. Under veckan har Frankrikes president Emmanuel Macron och Storbritanniens premiärminister Keir Starmer avlagt artighetsvisiter och hållit god min i Vita huset."

Varför ljuger DN om det alla kan se? Ovanstående är en skamlös lögn. Macron och Starmen åkte till DC på eget bevåg, det var inga "artighetsvisiter", ett, och de "höll inte god min", två, Macron var oförskämd. De bjöd in sig själva till DC och president Trump tog emot dem, han kunde inte gärna säga nej, ni är inte välkomna fast han också sagt till alla som ville höra på honom att han tyckte att besöken var meningslösa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Amerikanska marknaden blev inte rädd.
Nasdaq uppe 1,50 och har ökat sen samtalet.

"Experterna" på flashback har fel igen. Vilken överraskning!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Nej. DU och Ditt tankesätt är en fara för Sverige/Europa och alla andra som har samma hjärndöda insikt om verkligheten.
Vi som stödjer Trump stödjer FRED. En dag kommer du inse det och inse att fredsavtal inte styrs utav Dina känslor utan av verkligheten.

Ni verkar ha fått för er att Usa eller någon annan har en Skyldighet att försvara Ukraina eller fortsatt ge stöd i form av vapen/pengar i ett krig dom Inte Kan Vinna. Till och med dvärgen har börjat erkänna det.

När ni inser att USA inte har den skyldigheten och att det är precis det som både Trump och JD anser så hade ni haft bra mycket mer förståelse för varför dom brusar upp sig under mötet.

Dom erbjuder sig att medla och få till ett avtal med Putte, som i sin tur inte har någon skyldighet att acceptera något i ett krig Han Vinner Stort.
Och hittills har ju Ingen annan lyckats få Putte att ens närma sig förhandlingsbordet eller hinta om det tidigare. Varken Sleepy Joe, franska Mackan eller bakfulla britter.

I praktiken hade Ryssland kunnat fortsätta kriga tills dom har tagit hela Ukraina och det finns inget annat än kärnvapenskriget som hade kunnat stoppa dom i slutändan.

Men Trump har lyckats få fram ett avtal, det enda som går att få fram med en vinnande Putin.
Istället för att acceptera det och vara tacksam, så kommer dvärgen till vita huset och försöker manipulera USAs befolkning istället för att tacka för alla vapen och pengar och framförallt tacka för möjligheten till FRED.

Trump och Jd Vance inser snabbt att dvärgen snarare vill att kriget eskalerar istället för att få slut på det. Därför blir han utslängd från vita huset och Trump säger att "en deal känns väldigt svår att få till".

För att han vet, att antingen är det DEN dealen som skrivs på, som Putte gått med på, eller så fortsätter kriget.
Och om kriget fortsätter så har han gjort det jävligt tydligt att det är helt utan USAs stöd.

Vad tror vi om Ukrainas chanser då? Samt möjligheter till bättre avtal, när Ryska flaggan är hissad i centrala Kiev? Puckon.
Som sagt en del är helt förlorade.
Jag skiter i vad Trump gör i USA, men USA har dragit in oss i den här Ukrainaskiten.
Då får dom fan i mig redan ut den med utan att skivka notan till oss.
Jag bryr mig inte speciellt om Ukraina mer än den moraliska och humana aspekten att dom invaderas av Ryssen.
Jag vill inte offra svenska soldaters liv eller miljarder på ett krig som inte kan vinnas.
Väst borde splittrat Ryssland i flera delar på 90 talet.
Citera
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Skämtar du? Trump är den mest ifrågasatta människan i världshistorien. Överlägset.

Jag menar direkt, öga mot öga i en debatt eller intervju. Under 2016 så mötte han journalister och politiker direkt, men nu är det nästan bara lojalister som gäller
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Ryssland har inte ute efter fred. De är ute efter splitta NATO och Västvärldden.

Så nej, Ryssland är den stora vinnaren. De hade dock även varit vinnare om Ukraine och USA skrivit avtal då avtalet är så jävla dåligt för Ukraina och Europa.

Kina skulle kunna angripa Taiwan nu, och ingen skulle reagera, Usa med Trump bryr sig inte och Europa är för splittrat och handlingsförlamat ens om de principiellt skulle vilja stödja demokratin i Taiwan.
Citera
2025-02-28, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Du är en sån som älskade Obamas tid som president va? Som knullade hela mellanöstern med krig, men du är rädd för Trump? och han är den farligaste mannen på jorden.

Trump litar mer på Putin än på CIA och FBI.
Citera
2025-02-28, 21:58
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jävla Apa Zelensky

So fuckin stupid

Den pojken kan inte stava till diplomati

Snacka om att göra bort sig
och visa inför hela världen
vilken jävla bedragare han är

Zelensky ville ställa till ens scen, han ville inte underteckna avtalet.

Vad fan var det med fotona? Han ville visa dessa foton inför kameror och tvinga Trump att titta på de. Det var en våldshandling.

Det Ovala rummet används till formella möten, handskakningar och leenden.

Det är inte ett ställe där man bråkar med en amerikansk president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in