Citat:
Ursprungligen postat av
vetingeteller
Nej. DU och Ditt tankesätt är en fara för Sverige/Europa och alla andra som har samma hjärndöda insikt om verkligheten.
Vi som stödjer Trump stödjer FRED. En dag kommer du inse det och inse att fredsavtal inte styrs utav Dina känslor utan av verkligheten.
Ni verkar ha fått för er att Usa eller någon annan har en Skyldighet att försvara Ukraina eller fortsatt ge stöd i form av vapen/pengar i ett krig dom Inte Kan Vinna. Till och med dvärgen har börjat erkänna det.
När ni inser att USA inte har den skyldigheten och att det är precis det som både Trump och JD anser så hade ni haft bra mycket mer förståelse för varför dom brusar upp sig under mötet.
Dom erbjuder sig att medla och få till ett avtal med Putte, som i sin tur inte har någon skyldighet att acceptera något i ett krig Han Vinner Stort.
Och hittills har ju Ingen annan lyckats få Putte att ens närma sig förhandlingsbordet eller hinta om det tidigare. Varken Sleepy Joe, franska Mackan eller bakfulla britter.
I praktiken hade Ryssland kunnat fortsätta kriga tills dom har tagit hela Ukraina och det finns inget annat än kärnvapenskriget som hade kunnat stoppa dom i slutändan.
Men Trump har lyckats få fram ett avtal, det enda som går att få fram med en vinnande Putin.
Istället för att acceptera det och vara tacksam, så kommer dvärgen till vita huset och försöker manipulera USAs befolkning istället för att tacka för alla vapen och pengar och framförallt tacka för möjligheten till FRED.
Trump och Jd Vance inser snabbt att dvärgen snarare vill att kriget eskalerar istället för att få slut på det. Därför blir han utslängd från vita huset och Trump säger att "en deal känns väldigt svår att få till".
För att han vet, att antingen är det DEN dealen som skrivs på, som Putte gått med på, eller så fortsätter kriget.
Och om kriget fortsätter så har han gjort det jävligt tydligt att det är helt utan USAs stöd.
Vad tror vi om Ukrainas chanser då? Samt möjligheter till bättre avtal, när Ryska flaggan är hissad i centrala Kiev? Puckon.
Som sagt en del är helt förlorade.
Jag skiter i vad Trump gör i USA, men USA har dragit in oss i den här Ukrainaskiten.
Då får dom fan i mig redan ut den med utan att skivka notan till oss.
Jag bryr mig inte speciellt om Ukraina mer än den moraliska och humana aspekten att dom invaderas av Ryssen.
Jag vill inte offra svenska soldaters liv eller miljarder på ett krig som inte kan vinnas.
Väst borde splittrat Ryssland i flera delar på 90 talet.