2025-02-28, 21:33
Medlem
Titta på hela pressträffen. Zelinsky börjar konfrontera JD framför kamerorna och får skylla sig själv.
Citera
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag trodde för ett ögonblick att Trump skulle örfila Zelensky.

Zlensky har också varit otacksam mot Polen som tagit emot över en miljon ukrainska flyktingar.

Zelensky vägrar be om ursäkt för att en ukrainsk missil flög in i Polen och dödade två polacker för två år sedan, trots att USA har filmbevis att den avfyrades från Ukraina.

Zelensky vägrar erkänna att ukrainare mördade över 100.000 polacker 1943 och de ukrainare som gav order och utförde folkmordet på polacker är Ukrainas hjältar...
Zelensky vägra tillåta utgrävningar av massgravar på civila polacker kvinnor och barn som slaktades av ukrainare.

Det verkar inte som om polackerna är lika kränkta som du är över detta. Sett till att de har stöttat och fortsätter stötta Ukraina.

Vad fan är grejen med denna överdrivna besatthet över att det ska tackas hela tiden? Tror ni inte att ukrainarna uppskattar det stöd de får? Vad förväntar du dig av ett land som ligger i krig? Dagliga ”tack så mycket” på Twitter? Vi stöttar Ukraina för att det är rätt, inte för att vi förväntar oss tack.
Citera
Medlem
Jag tolkar denna händelse som att Europa, tyvärr vill gå in och fortsätta kriget utan USA. Med det slutgiltiga målet att försöka ta över Ryssland och dess rikedomar...

Därför vill inte Zelensky ha något slut på kriget, och han har definitivt redan garantier från Europeiska ledare...

Är absolut inte på Zelenskys sida i det här, tycker han uppvisar ett enormt äckligt beteende ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Med vilka pengar då?

Vi ska dessutom öka biståndet nu eftersom USA har stängt av den kranen.

EU har inte oändligt med pengar. Du vet det väl?

Jag vet men, Europa lägger nu försvarsindustrier i Ukraina. Och Ukraina blir faktiskt starkare för varje dag, man är tekniskt skickliga trots fattigdom.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han behöll lugnet, till skillnad från de två andra. Trump och Vance uppförde sig ovärdigt och skämde ut hela sitt land.

Verkligen inte. Trump & Vance sade EXAKT det jag hade velat säga.

Hela Zelenskys attityd, ordval och kroppspråk säger att han är ond och vill dra in oss i sitt krig.
Citera
2025-02-28, 21:34
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yourworstenemy
Och givetvis förfasas CNN och bjuder endast in gäster som fördömer Trump.
Samma sak inom SVT. Alla råkar ha samma åsikt, ingen med avvikande åsikt får givetvis komma till tals.
Så ser det ut varenda jävla gång oavsett vilket ämne det än handlar om.
Bara den "rätta" sidan får komma till tals...

För en gångs skulle var Carl Bildt riktigt bra i en CNN-intervju. Trodde aldrig jag skulle säga nåt sånt.
Citera
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Kan någon som är lite insatt i psykologin kring en narcissist förklara Ukrainas strategi att vara konfrontativ? De visste såklart att Trump skulle bli sur som ättika och Zelensky mer eller mindre utkörd. Jag har svårt att tro att den konfrontativa strategin från Zelensky inte var planerad.

Han kör bara exakt samma strategi som han har gjort sedan kriget började.
Visar upp bilder från hemskheter, vädjar om fortsatt stöd och trycker på att när Ryssen tagit Ukraina så kommer han för resten av Väst. Inte ens USA sitter säkert, enligt mötet idag.

Skillnaden bara är att han pratar för en helt annan publik beslutsfattare nu.
Beslutsfattare som vill få slut på kriget och inte fortsatt eskalera det, som tidigare regim.
Citera
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Glyndwr
Hur kan vi i Sverige ha nytta av att Trump har sund politik angående massinvandring och byråkrati?
Trump är president i USA, inte i Sverige.
Trump har typ utvisat 400 pers han blåste oss, han är upptagen med att slicka Netanyahu i arslet/En som tidigare stödde Trump
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Nej såklart det är väl ingen som påstått heller?

Vill USA inte skänka vapen så är det väl bara att de inte gör det.
Och USA behöver inte agera fredsmäklare mellan Ryssland och Ukraina heller. USA behöver inte ha med Ukraina att göra. Det är Ukraina som är beroende av USA, inte tvärtom.
Citera
Medlem
Trump och transan Vance tjafsar sins emellan och VZ njuter av kaoset...
Usa är förlorat, turismen rasar och exporten av amerikanska varor kommer tvärdö.
So Great, so Great...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om vi bortser från liberal bias så är nog även konservativa medier ovana vid att den amerikanska presenten med bihang skriker på en inbjuden gäst. Det är första gången jag har sett i varje fall.

Kraftigt överdrivet. Det skreks inte utan högljudda röster. Och skvallerpressen förstärker direkt.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du skulle inte tycka det om du vore rysktalande på krim eller Donbassregionen. Tro mig.
Men kan ni inte ta eran barnsliga idiotpropaganda och stoppa upp den i röven? Ja, om din överordnade är klar med den vill säga?

Allt det där debunkat ungefär en miljon gånger nu. Är ni så fattiga i hjärnan att det är det bästa ni kan producera?
För mig som inte behöver umgås med förståndshandikappade människor varje dag så är det svårt att förstå hur det är möjligt att vara så imbecilla som ni är.
Nästan så man tror att det är våra egna utjänster som vill hålla ryssföraktet högt.

För det är så banal, eftervbliven och okultiverad nivå. Ja, som ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in