2025-02-28, 21:25
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Trump borde ha gett honom en örfil.

Instämmer. Då hade vi blivit av med Trump snabbare. Vilket skulle varit toppen!
Citera
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Glyndwr
Lite intressant med dom som stödjer Trump här.
Har ni inga anhöriga som drabbas av Trumps åtgärder som garanterat kommer att drabba Sverige?
Jag ger helt fan i vad Trump gör i USA, det är helt OK för mig.
Men han är en fara för oss i Sverige/Europa.
Men förmodligen så fattar dom inte bättre.

Ja, vad hemskt att vi faktiskt ska bygga vårt eget försvar istället för att förlita oss på främmande makt.

Fruktansvärt hemskt med länder som tänker på sina egna medborgare först.

Och att vi tvingas till det pga Trump.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grocerystoresushi
Trump bryr sig inte om dödande, i synnerhet inte av icke-amerikaner… han är nog inte så intresserad av kriget alls, men tar varje chans till lite loot och chansen att framstå som hjälte. Jag tycker inte att USA inte förtjänar tack, men Trump förtjänar ju inte tack för någonting. Jag håller iallafall helt med om att Z nog inte fick sina förväntningar på mötet uppfyllda.
Trump var ganska öppen med att krig är det värsta han vet och diplomati är vägen man ska gå.

Du kan ju lista vilka dödliga konflikter som Trump har startat eller eskalerat som svar på detta.
Citera
Medlem
Allt lugnar ner sig när den 25 procentiga tullen kommer.
Citera
2025-02-28, 21:26
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det blir ingen fred förrän Ryssland slutar annektera. Nu får fler ryssar dö för ingenting.

Visst, och då kanske man behöver ett avtal på plats, om man nu inte tänker att Ukraina ska, inte bara stå emot Ryssland militärt, utan även återerövra samtliga nu ockuperade områden.

Jag vet inte hur du analyserar läget men i min mening låter det inte som en speciellt sannolik utveckling, åtminstone inte så länge Ukraina ska göra det på egen hand med bidrag från väst. Än mindre sannolik blir den utvecklingen om "väst" inte längre inkluderar USA.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Vilken jäkla cirkus. Vi har nog aldrig sett två "världsledare" skämma ut sig lika mycket som Trump och Vance gör här.

Remarkabelt minst sagt, att sedan 2023-2025 kontona här kör damage-control kan man ignorera.

Ja Vance inflikande är ju väldigt löjligt. Ungefär som när två står och fylletjafsar och en tredje fjant ska flika in med onödigt kommentar som ingen bryr sig om.
Zelensky sköter det hela mycket dåligt tar betet och går in nån sorts tjaffsmentalitet. Det krävs två för att gräla. Hade han behållit lugnet så hade det nog inte urartat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag tror att detta blir resningen för EU. Men det blir stökigt ett tag först.

Ja helvete vad ekonomin kommer få stryk på måndag.

Blir väl enbart SAAB som kommer visa gröna siffror
Citera
Medlem
Citat:
Zelensky vägrade vika sig för ÖVERMAKTEN.

Hans engelska är inte bra, men han visar styrka.
Zelensky vann överlägset och förnedrade clownerna inför kamerorna. Tyckte att Trump och hans män agerade otroligt svagt och utan pondus.

Europa borde gå samman och utöka stödet kraftigt tills Rysslands ekonomi kollapsar så att vi får skratta åt dem och clownerna i USA. Sen får vi se vad Trump säger när Kina attackerar Taiwan och Europas stöd uteblir.
Senast redigerad av crackproof 2025-02-28 kl. 21:30.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Jag kan hålla med om att JD Vance startade bråket och eskaleringen genom att peka med hela handen mot Zelenskyj och säga "You should be grateful coming here to the Oval Office". Sen var Zelenskyj respektlös genom att prata i mun på Trump och JD.
De ställde frågor som Z försökte besvara men han fick inte. Han blev konstant avbruten av dom.

USA håller på att vända mot Trump och Vance på ett uppseendeväckande sätt.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Sådärja.. har vi 100K Ukrainska asylsökande här snart? Öppna era hjärtan alla fredaälskande MAGA-tomtar. Och framför allt era plånböcker.
Citera
Medlem
Hur visar vi vårt stöd för Zelensky på bästa sätt efter detta? Vart dissar man USA:s beteende, och hyllar Zelensky?
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Jag tror Europa ökar stödet nu.

Vance försökte klämma åt Zelensky, det var fult.

Med vilka pengar då?

Vi ska dessutom öka biståndet nu eftersom USA har stängt av den kranen.

EU har inte oändligt med pengar. Du vet det väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in