2025-02-28, 21:15
Medlem
quts avatar
Trump är så jävla rädd för Ryssen att han kastar Ukraina under bussen, Jävla ynkryggar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Vad menar Trump när han säger att Zelenskyj riskerar ett tredje världskrig? Den ende mannen i världen som har makten i sin hand att utlösa ett tredje världskrig är Trump själv.
Trump skiter nog i om det blir krig i hela Europa, bara han kan tjäna pengar på det och helst utan att behöva skicka soldater hit, eller få kriget på sin sida Atlanten. Om något har han väl indirekt bjudit in Putin till att det är fritt fram nu efter att han är klar med Ukraina.
Citera
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Trump och Putin skulle göra upp om Ukraina? Så får det inte gå till.
Stoppa dem då :P

OnTopic: Jag tror ärligt att inte freden är långt borta.
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
USA-börserna går upp jänkarna gillar't.
men om du säljer dina usa-aktier så kraschar säkert börserna i usa
men försök att inte reagera känslomässigt.
om inte zelensky sitter med alla korten, så gör definitivt inte du och jag det heller.
min första tanke var också att sälja mina aktier i usa.
tror många amerikaner också är chockade över detta mötet.

Klart att inte jag har någon som helst påverkan av några börser? vad fick dig att tro det?

Men varför i hela helvetet skulle jag vara en sådan jävla idiot och försöka få någon jävla personlig vinning av att Ukraina lider otroligt pga av Rysslands invasion?

Det skulle vara helt psykopatiskt sjukt (typ Trump anhängare?) att tjäna pengar ett annat lands (inte så långt ifrån oss faktiskt) förstörelse med allt lidande det innebär...
Dom enda jag kan tänka mig med sådana tankar är islamister med något religiöst behov att döda folk som inte tror.

Men du får givetvis göra som du vill, vi lever i ett fritt land.
Citera
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Hela dealen går ju ut på att Ukraina ska ge upp massa land till Ryssland och att USA i sin tur ska få ta del av massa naturtillgångar. Det är ju därför det kallas mineralavtalet. Så ja, mineralkakan vill de ha del av.
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
En del av kakan?

Varje amerikans, barn som vuxen, har skänkt 11 000 kronor av sina skattepengar till Ukraina.

De var på Zelenskys sida fram tills han satt och bröstade upp sig i vita huset.
Citera
2025-02-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Helt otroligt. Vilken orange idiot. Hög tid att Europa pumpar igång sin vapenindustri på högvarv.

Det är hög tid. Fyra år med ett USA som på kort tid blivit Rysslands bäste allierade och retat upp tidigare bundsförvanter. Hur ska USA kunna reparera sina relationer med omvärlden efter att Trump eran är över om mindre än fyra år? Hur ska något land kunna lita på USA hädanefter. Makalösa tider.
Citera
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Uppfriskande med rak kommunikation. Lite drama är inga konstigheter.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Vi får väl se.
Tror knappast UK, Frankrike och majoriteten av Nato sviker Ukraina. Respektlöst av Trump & co, som tror att allt mänskligt värde grundar sig i business och pengar.
Vad grundar det sig i då? Tyvärr är det ju just det som det gör. Hörde inte Trump nämna det som nån slags grund så förstår inte var du fick det ifrån. Men det är ju grunden.
Citera
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Allt är ett spel för pöbeln, och med tiden kommer slutmålet att visa sig. Vi får se hur det utvecklas under våren och sommaren.

Både Zelensky och Trump har bakgrund inom underhållning

Jag fick samma känsla.

”All the world’s a stage,
And all the men and women merely players”
-William Shakespeare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Kan det inte vara så att Trump beundrar Putin? Kanske finns en hållhake också.
Ja, det är väl en slags hållhake, om han är kär.
Citera
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Han tackade för inbjudan, inte för hjälpen med kriget eller dessa förhandlingar. Det är stor skillnad. Istället gnäller han ju på USA och pratar om "from 2014-2022" då Trump enbart var president i fyra år och har gjort det tydligt att han avskyr de andra som ledde USA de andra åren. Så nej, Zelenskyj tackade inte alls för det som Vance ville ha tack för, tvärtom, vilket ledde till bråket.

Jepp.
Och Trump ägnade antalet minuter åt att hylla Ukraina, dess stridsmoral, dess soldater, dess generaler, och även Zelenskyj. Ukrainas president å sin sida sa inte mycket överhuvudtaget förrän han började kräva att amerikanerna ska stoppa Putin, och då blev det "bråk".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Om vi vänder på det.
Varför kan inte bara ryssland förlora kriget?
Varför ska vi gynna den skyldiga parten?

Otroligt märkligt resonemang. Nästan lite ryss-idiotiskt.
Du skulle inte tycka det om du vore rysktalande på krim eller Donbassregionen. Tro mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in