2025-02-28, 21:04
Medlem
AreYouBacks avatar
Kolla på hur Aktuellt fulklipper.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Jaja, men förr i tiden hade USA riktiga presidenter. Inte nån djälva autist som Donald.

Förvisso sant. Det finns ingen tid för ursäkt med Trump. Om han riktig eller ej. Han är USAs president alla som möter honom bör beakta honom som just det. Han är rakt på. Till skillnad från många tidigare presidenter.
Citera
Avslutad
Hur många hundratals miljarder ska Sverige betala nu då, som klarar sig utan USA. Hur mycket ska vi ge upp av vårt relativa välstånd för krig i Ukraina? Ska svenskar dö och vara utan vård? Ska vi sluta med bidrag i landet? Pengarna måste ju tas någonstans ifrån ni som klarar er utan USA.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
Vad specifikt gjorde han?

Han avbröt Trump genom att lägga sin hand på hans underarm för att tysta honom. Men det var gjort medvänlighet och leende.
Citera
2025-02-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Upp med faktan du hänvisar till så vi alla kan förstå.
Gå in i min historik så blir du förvånad över sanningen.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om inte Zelensky är intresserad av diplomati så kan han åka hem till Ukraina och fortsätta kriga. Men lycka till med att få stöd av USA.

Hela det här riggade bakhållet med Trump och Vance i kväll klargör tyvärr bara en sak, och det är att Trump aldrig varit genuint intresserad av ett vapenstillestånd, utan hela tiden avsett att sälja ut Ukraina, haverera NATO och hugga Europa i ryggen till förmån för Ryssland.

Vad de verkliga skälen till detta agerande från Trump är, i och med att agerandet även försämrar USA´s säkerhet och globala inflytande, går bara att spekulera i. Kanske handlar det bara om att tillfredsställa ett åldrande, gigantiskt ego. Eller så finns det mer konkreta skäl dvs gällande Putin´s påstådda hållhakar på Trump.
Citera
Medlem
Chokladpojkens avatar
Att en president på statsbesök blir portad i Vita Huset - är det första gången i världshistorien?!

Zelensky bara måste väl lämna in sin avskedsansökan nu? Han kan knappast sitta kvar med tanke på hur totalt beroende Ukraina är av allmosorna från USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Förstår att det blir jobbigt med historiska
jämförelser. Nästa gång ska jag svara dig med analogier hämtade ur Wahlgrens Värld och Ex on the Beach i stället.

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Om detta var en diskussion innan varenda jävel hade kärnvapen så hade du haft en poäng och jag hade hållit med dig. Läget idag är mycket värre än någonsin under mänsklighetens historia. Få ett slut på kriget nu, låt Europa sätta in fredsbevarande styrkor i Ukraina som dom redan har kommit överens om. Bryter Putin fredsavtalet i framtiden så kommer han mötas av Europeiska styrkor som redan finns i Ukraina och då startar han WW3. Men i tråden verkar dom flesta vilja att Europa ska starta WW3 genom att attackera Ryssland idag.
Citera
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Om trump vill ha fred varför hotar han allierade länder som Kanada, Danmark m.fl?

Kanske för att USA har Alaska och vill slå samman Alaska med Kanada?

Danmarks koloniala styre över Grönland måste sluta som det gjorde med Sverige.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Sverige har haft soldater i både Afghanistan och Mali utan att jag behövt åka. Det går nog att dra ihop några tusen som är villiga att åka utan att blanda in mig. Sett till hela Europa kan vi nog skaka fram hundratusen i alla fall - räcker till att bonka rätt mycket ryss när de kommer med modern utrustning, utbildning och fräsch motivation samt givetvis understöd av flyg och artilleri av modernt snitt i stor volym.

Du din lilla ryssbög kan väl åka och slåss på den andra sidan så vi slipper dig för gott?
Du jämför på allvar en kärnvapenmakt med några getknullande talibaner? Om nu Europa hade älskat Ukraina så jävla mycket så hade de skickat trupper till Ukraina för längesedan. Men du vet själv att det aldrig kommer att hända.
Citera
Medlem
Helt otroligt. Vilken orange idiot. Hög tid att Europa pumpar igång sin vapenindustri på högvarv.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Hela jävlar EU kommer samla sig för att sno Amerikas översta procent i talang och förmåga.
EU kommer förvisso ta över problemet med Ryssland men kommer aldrig mer lita på USA eller handla med dom

Jag tror att detta blir resningen för EU. Men det blir stökigt ett tag först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in