2025-02-28, 21:00
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Känslan är att Trump och Vance gör bort sig totalt.
Eh? Tror USA klarar sig utmärkt utan Zelenskyj. Tror inte Zelenskyj klarar sig särskilt bra utan hjälp, stöd och förhandlingar från USAs sida. Zelenskyj sköt inte bara sig själv i foten utan sköt varenda Ukrainare i foten.
Citera
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Zelensky visade för Trumps väljare vilken idiot de har valt.

Istället för att förhandla med en Europeisk ledare om väsentligheter, så blev det en misslyckad tv-show.

Det är snarare Zelenskys vägran att ingå vapenvila och avtala om utvinning av mineraler som är hörnstenen och för Ukrainas del behöver man byta president som USA gjort.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Kan folk sluta dra upp Hitler hela tiden. Läget idag är helt annat än under 30 talet. Vi snackar fred eller kärnvapenkrig, det går inte ens att jämföra med WW2.
Förstår att det blir jobbigt med historiska
jämförelser. Nästa gång ska jag svara dig med analogier hämtade ur Wahlgrens Värld och Ex on the Beach i stället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
INGET stoppar dig från att surfa på det stora nätet och ta reda på sanningen eller?

Ryssland producerar mer än hela EU tillsammans, och om vi ska ta upp ammunition och liknande så kommer EU inte ens i närheten av Ryssarna. Vi snackar alltså bråkdelar för EU.

Jag surfade på det stora nätet och det var därför jag sade att jag tror dina data inte stämmer......

Hursomhelst så producerar Norge och Island en hel del. Och som sagt, resten kan vi nog köpa in från europavänliga länder.

Vet du vad Ryssland inte producerar?
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Att de tillåter dåren Trump, ensam förhandla om kriget i Ukraina är ju faktiskt helt sjukt.
En fullblods narcissist utan omdöme och empati.

Zelnsky är precis samma narcissist som Trump och dessutom har hybris, efetersom Frankrike, England, Tyskland sade att de stödjer honom.

Men det är lika mycket värt som Englands och Frankrikes säkerhetsgarantier till Polen 1939.

Zelensky ville visa sig tuff inför journalister men genom att käfta mot USA-s president har han nu blivit hatad av det amerikanska folket.

Han fattar inte vad han har gjort, det Ovala rummet för amerikaner är en helig plats ,deras maktcentrum.

Zelensky har med sitt agerande förlorat de amerikanska sympatier. Det är en sak att inför stängda dörrar bråka men att utmana en amerikansk president inför öppen ridå var idiotiskt.
Zelensky kommer nu få krypa på sina bara knän och får en mycket sämre avtal.
Citera
2025-02-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Den bästa pressträffen jag har sett i hela mitt liv. Trump och Vance sade precis det majoriteten av oss ville säga råttan Zelensky.

Zelensky och hans vilda vanföreställningar om att "vinna kriget" kommer till Vita Huset som en tattartiggare och ber om mer pengar, mer vapen. Det är ett krig som han aldrig kommer att vinna oavsett hur mycket vapen och pengar EU och USA ger honom.

Trump och Vance är mer verklighetsförankrade och inser detta och är därför istället ute efter en omedelbar fred, än att bara skicka hundratals miljarder dollar till ett bottenlöst och korrupt hål. Men det gillar inte den korrumperade Zelensky som redan fyllt sina fickor med miljarder dollar utan han vill ha mer.

Zelensky gjorde fel att trigga fram dessa reaktioner framför kamerorna. Men så gjorde han även innan kriget började. Drev verbala krig mot Putin via MSM. Han är en bråkstake, så är det bara.
Om trump vill ha fred varför hotar han allierade länder som Kanada, Danmark m.fl?
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Är det så viktigt då att kräva ett tack när man slåss för sin överlevnad och sitt territorium? Folk hjälper väl till av välvilja och inte för att få en massa tack? Nu tror jag dock att han har tackat USA mer än 100 gånger.

Otroligt jävla oförskämt och helt opassande att börja gapa om det mitt i ett diplomatiskt möte.

Tydligt att han ville gå igång en konflikt. Var rätt snuskigt att se faktiskt.

Om du kollar in samma pressmöte Starmer var inbjuden till så kan du se att de om och om igen tackar varandra, berömmer varandra, ser tillbaka i historien vad som stärkts och hur framtida samarbeten är väldigt viktiga för båda länder.

Det ville inte Zelensky, han ville bråka "What diplomacy?" Vad är det om inte mucka gräl?
Citera
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Så är det. Går man in på amerikanska mediesidors Facebook så ser man att Usa är trötta på att hjälpa till i detta ärende.

Jepp.
Men i.om. att flashback är en svensk sida (med amerikansk server?) så är det väl naturligt att många verkar tro att jänkarna har precis exakt samma inställning till kriget som majoriteten i västeuropa har. Haha, de flesta amerikaner kan inte ens specificera enskilda europeiska länder. Folkmajoriteten i de mest högfärdiga EU-länderna som Sverige, Nederländerna, Tyskland etc. hade i dagsläget heller aldrig valt en President som Trump, vilket i sig vittnar om den vitt skilda mentaliteten till exempelvis patriotism och maktspel.
Citera
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Hahahahaha. Börja med att åka ner själv innan du snackar om "trupper" din lilla bög.

Alltid ett intressant fenomen med åsnorna i den här tråden som vill fortsätta skicka all världens vapen och pengar. Ukraina är så pass decimerat i manskap att de måste kidnappa pojkar från gator och torg rakt in i gråa skitiga vans.

Sverige har haft soldater i både Afghanistan och Mali utan att jag behövt åka. Det går nog att dra ihop några tusen som är villiga att åka utan att blanda in mig. Sett till hela Europa kan vi nog skaka fram hundratusen i alla fall - räcker till att bonka rätt mycket ryss när de kommer med modern utrustning, utbildning och fräsch motivation samt givetvis understöd av flyg och artilleri av modernt snitt i stor volym.

Du din lilla ryssbög kan väl åka och slåss på den andra sidan så vi slipper dig för gott?
Citera
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Även om jag gillar Trump var det här inte allt för imponerande då det var ett annat lands president han pratade med. Om han talar till Joe Biden på samma sätt så vore det en annan sak.

Men med det sagt behöver även Zelenskyj känna sig pressad om USA ska nå sitt mål att medla fred mellan parterna istället för att hela tiden triggas att fortsätta kriga.

Västvärlden har blåst upp en stor ego-bubbla backad av miljarder efter miljarder. Trump måste spräcka den bubblan och få ner Zelenskyj på jorden. När han känner att stöder minskar blir han förmodligen mer villig att kompromissa.

Det är vad jag tror strategin är.
Usa har ju iprincip gjort upp en deal med ryssland om hur de ska ta landet. De får ju alla tillgångarna och usa behöver inte tappa masken medans ryssland behöver bara offra tillräckligt så de pressar Ukraina till att va beroende av usa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Starkt av Zelensky att stå emot Trump och Vance.

Ja han är ingen puppet.

Han växte i mina ögon.
Han försöker spela tuff eftersom Azov har hotat döda honom om han förhandlar om fred. Men utan USAs stöd så är Ukraina slut på en vecka.

Jag utesluter inte att hela scenen är riggad. Man låter Zelensky spela lite tuff inför kamerorna för att rädda ansiktet mot bakgrunden av sitt totala misslyckande, då han drivit krig istället för att ta avtalet 2022 där Ukraina hade fått behålla allt i utbyte mot neutralitet. Sjukt dåligt bet av Zelensky. Nu får han ligga som han bäddat.
Citera
2025-02-28, 21:02
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grocerystoresushi
Putin har ju hunnit med en del fanskap sen 2014, det är bara en del av hans terror. Han har mördat politiska motståndare, skjutit ned civila flygplan, begått valfusk och 2022 startat ett fullskaligt krig. Fattar inte vad du menar?

Nej såklart, Z står ganska handfallen och har inte så många alternativ annat än att försöka förhandla med USA. Fram tills senaste veckorna har USA varit ett starkt land med starka ideal vilka alla lever på hoppet av, men det är ju uppenbart att de börjar fallera. Att de ens förhandlat med Ryssland senaste veckorna har väl varit en ganska fet red flag, men såklart världen vill hålla hoppet uppe. Det är obehagligt hur man får en slap in the face varje dag kring detta.
Nu får du sluta med sin poisoning the well. Vill Zelensky ha fred är det Putin han måste sluta det med. Nu har Zelensky USA på sin sida som en stark motpart på sin sida mot Ryssland.

Zelensky insåg inte det och tog the lonely road.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in