2025-02-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Det är bara MAGA till 100% som gäller nu kompromisslöst och precis vad Trump lovade sitt folk innan valet. Han vann på det och infriar sitt löfte nu.

En svenska politiker lovar men håller inga löften så svennebanan är inte van att se politiker som Trump. Svennebanan är van vid lögnare.

EU är ingenting utan USA och nato. EU kommer inte att överleva det här.
Precis!!
Och den stora lögnen fick pajasen Christersson med de lågintelligenta att gå i taket!!
Endast för att de är så in i helvete korkade!!!
Citera
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Det är snarare Zelenskys vägran att ingå vapenvila och avtal om utvinning av mineraler som är hörnstenen och för Ukrainas del behöver man byta president som USA gjort.
Ryssland, inte Ukraina, borde självklart betala med sina mineraler. Ett starkt USA hade betvingat Ryssland och avkrävt betalning. Det var för svårt för den fege Trump och han gjorde bedömningen att han inte kunde tjäna pengar. Så... han gjorde som alltid, gav sig på det (i hans ögon) svagaste målet. Som förlorare alltid gör.
Citera
Medlem
Svinen från väst kan väl fortsätta böka i dyn. Länge leve Zelenskyj!
Senast redigerad av Svet-Landa 2025-02-28 kl. 21:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Helt rätt, varför ska han sälja ut sitt land till imperialister?

Ja dom små länderna skall hävda sin rätt och sin självständighet. Fy FAN vad Trump och Vance skämde ut sig här. Mycket oskickligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej. det gör jag inte.
Ehhh JO det gör du.
Precis som Zelensky så har ni snart inga kort kvar att spela.
Ni har bränt alla broar med era tomma löften och er kriminella politik,
Citera
Medlem
Ruttet av Trump att föra sig som en idiot.

Usa kan inte fortsätta med en sådan galen president.

Attackerar allierade och gör affärer med ärkefienden.
Senast redigerad av xlxerox 2025-02-28 kl. 21:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Eh? Tror USA klarar sig utmärkt utan Zelenskyj. Tror inte Zelenskyj klarar sig särskilt bra utan hjälp, stöd och förhandlingar från USAs sida. Zelenskyj sköt inte bara sig själv i foten utan sköt varenda Ukrainare i foten.

Hela jävlar EU kommer samla sig för att sno Amerikas översta procent i talang och förmåga.
EU kommer förvisso ta över problemet med Ryssland men kommer aldrig mer lita på USA eller handla med dom
Citera
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Den lilla koladvärgen blev sjukt ägd 🤩
Citera
2025-02-28, 21:04
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Jag förstår vad du menar, men jag tror inte att USA är på Z's sida längre. Jag tror att de har en egen agenda vilken bara är att själva roffa åt sig lite av kakan Ryssland försöker roffa åt sig och dölja det under något tattarlöfte om fred, som om Ukraina skulle tjäna på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Nu får du sluta med sin poisoning the well. Vill Zelensky ha fred är det Putin han måste sluta det med. Nu har Zelensky USA på sin sida som en stark motpart på sin sida mot Ryssland.

Zelensky insåg inte det och tog the lonely road.
Citera
Medlem
GeneralBurros avatar
Världen glömmer att Zelensky har hela Europa med sig + Turkiet som inte alls kommer vika ner sig, Trump är en galen idiot lika korkad som hela Amerikanska folket, han började ju att håna honom om hur han va klädd innan mötet. Detta gynnar inte Europa nu om Zelinsky drar sig till Europa kan det bli krig mot Ryssland, då är även Sverige i farozonen.

Att Zelinsky nu råkar ut för nån flygolycka stärktes med.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Nej vad pinsam, vad fan gör du JD??

Jag bor i USA med min familj och har gjort så i över 10 år nu.
Jag supportade Trump 2016 och även nu 2024 då han är "the lesser of two evils" med en hel del bra ideer.

Även fast jag inte gillade honom som person, hans dryghet och konstanta lögner.
Musk är en clown, men Doge rör verkligen om i grytan vilket är positiv även om Musk själv är en parasit.

JD Vance var dock den jag gillade mest. Han framstod som rak och balanserad till skillnad från Trump.
Han skämde ut sig totalt idag.

Tiggarkungen Zelensky och Ukraina har jag väldigt lite till övers för, men man beter sig fan inte så här när man pratar med andra ledare.

Trump själv var lung i början, sen kommer JD där och försöker avkräva ett thank you från Zelensky och kallade honom oförskämd etc. Zelensky var lung och sansad innan JD ville spela tuff, vilket triggade igång Trump som även han frånstod som totalt obalanserad.

Det blev en 2 mot 1 mobbar situation där man i princip kräver att Zelensky skall accepera deras "deal" dvs fred mot invaderande Ryssland samt ge USA 50% av framtida intänkter från mineraler man utvinner i Ukraina.
Robber barons är ett bra ord.

Zelensky ÄR ett otacksamt svin som parasiterat på världen i 3 år och berikat sig själv, men han framstod som symaptisk här vilket säger en hel del om hur vidrigt JD och Trump uppförde sig.

"Your position is not a strong one".
Nej självklart inte. Hans land har invaderats och mängder med hans landsmän har dött.
Trump låter som om han vill göra en deal om att sälja ett par begagnade bilar när han försöker vara tuff.

Fred för honom innebär i princip att Ukraina böjer sig för ryssen och låter landet plundras ekonomiskt av USA. Sen när Zelensky stod upp för sig själv kunde inte dessa två själgoda, bortskämda clowner behärska sig.

Jag skämdes ögonen ur mig, satans vad JD tappade bollen och visade sina rätta färger.

Mängder med mina grannar som röstat på Trump undrar vad fasen man håller på med. Gör sig ovän med grannar som Kanada och Mexico, pissar på sina vänner i EU samtidgit som man hanterar Putin med silkesvantar.

Man så länge de får sin "Gulf of America" är average Joe nöjd. Kom ihåg att 90% av jänkarna inte har pass och inte kan ett skit om hur världen fungerar.

Samtidigt som man kraschar samarbetet med sina allierade tar Kina etc tillfället i akt. Bara idag kom detta.. https://thediplomat.com/2025/02/thailand-secretly-surrenders-at-least-40-uyghurs-asylum-seekers-to-china/

Vi kommer att se Kina, Ryssland, Iran, Nordkorea etc flytta fram positionerna rejält kommande år. Världen blir instabilare, konflikterna fler och konsekvenserna rejäla. Framför allt för kommande generationer amerikaner. Jag förstår tröttheten på Demokraterna. Men att rösta in den här enfaldiga åsnan var helt fel beslut, och kommer att kosta. Elect a clown...

Det där om 90% som inte har pass är en gammal skröna. Hälften har pass numera. Och många har bättre koll på omvärlden än man tror. Problemet är att "kollen" kommer från indoktrinerande media med "America first"-perspektiv där man fortfarande inbillar sig att USA kontrollerar världen.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Märks att Vance har varit i det militära när han försöker skälla ut Selensky.
Typiskt dominansbeteende.
Vad gjorde en Vance där? Är han nån dadda för den ganska så demente Trump?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in