Var nyfiken och testade Brave ordentligt på min dator men fick ge upp då det tydligen saknades kompatibilitet för vissa tillägg som jag inte vill vara utan. Visserligen finns vissa inbyggda funktioner men de är inte lika bra som de tillägg jag föredrar. Inloggningsförfarandet på webbsidor var inte lika smidigt heller, var tvungen att högerklicka och välja inloggningsuppgifterna. Jag vill att dessa ska dyka upp per automatik. Annars upplevde jag Brave som en mycket snabb och stabil webbläsare.
När det gäller integritet kan jag inte rekommendera annat än Tor Browser. Sedan är Norsk/Isländska Vivaldi en tilltalande produkt baserad på Chromium. Det är lite walled garden i stil med Netscape Communicator eftersom Vivaldi även har en (om man väljer att aktivera den delen) inbyggd mejlklient. Kan vara ett intressant alternativ till Firefox/Thunderbird.
Var nyfiken och testade Brave ordentligt på min dator men fick ge upp då det tydligen saknades kompatibilitet för vissa tillägg som jag inte vill vara utan. Visserligen finns vissa inbyggda funktioner men de är inte lika bra som de tillägg jag föredrar. Inloggningsförfarandet på webbsidor var inte lika smidigt heller, var tvungen att högerklicka och välja inloggningsuppgifterna. Jag vill att dessa ska dyka upp per automatik. Annars upplevde jag Brave som en mycket snabb och stabil webbläsare.
Har feta problem med bank id i mobilen funkar inte alls. Måste använda Safari på sidor som kräver bank id. Går det åtgärda?
Skulle ladda ner ett gäng årsredovisningar från Allabolag, men captcha gav sig inte... däremot fungerade det felfritt i Google Chrome då jag inte behövde gå igenom den en enda gång.
Senast redigerad av FuckSweden 2025-03-10 kl. 05:05.
Testar just nu "Brave Browser" Många av Firefox:s addons är redan inbyggda webläsaren typ reklam/script-blockerare och "kak"-raderare. Någon mer här som kör Brave och har tankar, tips och trix om säkerheten med Brave?
Testar just nu "Brave Browser" Många av Firefox:s addons är redan inbyggda webläsaren typ reklam/script-blockerare och "kak"-raderare. Någon mer här som kör Brave och har tankar, tips och trix om säkerheten med Brave?
Själv kört brave ett tag, funkar bra för adblocking och integritet osv. Kolla in inställningarna för Shields och ta bort onödiga tredjepartstjänster för bättre säkerhet
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!