2025-02-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det är den lilla råttan Zelensky som bör visa respekt om han vill att strömmen av miljarder dollar skall fortsätta flöda.

Vad var det Trump sade? Något i stil med "här står du och spelar högt med dåliga kort på hand, och insatsen är världskrig".
Dags för en reality-check för Zelensky, det går inte att komma till den store ledaren i Washington och spela Allan. Det är ett dåligt sätt att tigga på.

Det här var inte bara en deal för Trump i syfte att sko sig på ett land i krig. Som den ultra-narcissist han är vill han förstås även att världen (och idolen Putin) ska få se Zelensky kräla i stoftet och under förödmjukande former underteckna ett avtal som han vet att Zelensky inte kan tacka nej till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Han tackar endast för inbjudan. Inte det stöd Trump gav militärt medans han var President 2016-2020. Det skulle varit på sin plats att ge Trump cred med att vara den första att verkligen ge vapen som förändrade kriget.

Är det så viktigt då att kräva ett tack när man slåss för sin överlevnad och sitt territorium? Folk hjälper väl till av välvilja och inte för att få en massa tack? Nu tror jag dock att han har tackat USA mer än 100 gånger.

Otroligt jävla oförskämt och helt opassande att börja gapa om det mitt i ett diplomatiskt möte.

Tydligt att han ville gå igång en konflikt. Var rätt snuskigt att se faktiskt.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Nej, jag förstår inte hur ”pinsam jag är”. Kan du placera min pinsamhet i ett relevant sammanhang så även jag får vara med och leka med ett retoriskt äss av din kaliber? Jag vill också kunna producera ”briljanta” argument likt ditt här ovan.
Det här var alltså det du skrev till mig:

Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Vilket ”vi i Europa”? Ditt Europa har dränkt dig i hummus och du spelar fortfarande allan? Din fru hunsar dig dagligen helt enligt feministdoktrinen medan du knyter näven i fickan och lajvar Rambo på nätet. Ursäkta om jag inte tar dig på allvar.

Hur går det med dom där stenarna i glashusen?
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Trump är ingen riktig president, han är mer av en bilhandlartölp.

Han har en bilhandlarmentalitet men han ör USA-s president och Zelensky har fått hybris av att hela världen betraktar honom som en hjälte.
Zelensky betedde sig som en snorunge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Nej vad pinsam, vad fan gör du JD??

Jag bor i USA med min familj och har gjort så i över 10 år nu.
Jag supportade Trump 2016 och även nu 2024 då han är "the lesser of two evils" med en hel del bra ideer.

Även fast jag inte gillade honom som person, hans dryghet och konstanta lögner.
Musk är en clown, men Doge rör verkligen om i grytan vilket är positiv även om Musk själv är en parasit.

JD Vance var dock den jag gillade mest. Han framstod som rak och balanserad till skillnad från Trump.
Han skämde ut sig totalt idag.

Tiggarkungen Zelensky och Ukraina har jag väldigt lite till övers för, men man beter sig fan inte så här när man pratar med andra ledare.

Trump själv var lung i början, sen kommer JD där och försöker avkräva ett thank you från Zelensky och kallade honom oförskämd etc. Zelensky var lung och sansad innan JD ville spela tuff, vilket triggade igång Trump som även han frånstod som totalt obalanserad.

Det blev en 2 mot 1 mobbar situation där man i princip kräver att Zelensky skall accepera deras "deal" dvs fred mot invaderande Ryssland samt ge USA 50% av framtida intänkter från mineraler man utvinner i Ukraina.
Robber barons är ett bra ord.

Zelensky ÄR ett otacksamt svin som parasiterat på världen i 3 år och berikat sig själv, men han framstod som symaptisk här vilket säger en hel del om hur vidrigt JD och Trump uppförde sig.

"Your position is not a strong one".
Nej självklart inte. Hans land har invaderats och mängder med hans landsmän har dött.
Trump låter som om han vill göra en deal om att sälja ett par begagnade bilar när han försöker vara tuff.

Fred för honom innebär i princip att Ukraina böjer sig för ryssen och låter landet plundras ekonomiskt av USA. Sen när Zelensky stod upp för sig själv kunde inte dessa två själgoda, bortskämda clowner behärska sig.

Jag skämdes ögonen ur mig, satans vad JD tappade bollen och visade sina rätta färger.

Mängder med mina grannar som röstat på Trump undrar vad fasen man håller på med. Gör sig ovän med grannar som Kanada och Mexico, pissar på sina vänner i EU samtidgit som man hanterar Putin med silkesvantar.

Man så länge de får sin "Gulf of America" är average Joe nöjd. Kom ihåg att 90% av jänkarna inte har pass och inte kan ett skit om hur världen fungerar.
Jag resonerar lite som du.
Var proTrump tidigare, men bara till hans politik.
Jag har alltid tyckt han varit ett stöddigt svin, men med många bra åsikter.

Trump kommer att lyckas med det ingen president någonsin i USA varit i närheten av, inte ens i tanken.
Att få en hel värld att hata USA, allt från islamska terrorister till vanliga Européer.
I Kanada så så har USA hatet blommat ut och växer hela tiden, det kommer det göra i Europa med.

Ok, förutom några få intilligensbefriade Trumprunkare här på FB så klart.
Citera
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Trump har ju NOLL perspektiv. Inga länder hjälps åt bara för att utan för gemensam vinning. Ryssland har varit ett hot mot den västerländska demokratin i hundra år, vilket är varför USA och Ryssland varit ärkefiender. Trump förstår inte att kriget i Ukraina och Ryssland handlar om mer än bara deras nationsgräns, men eftersom Trump inte är ett stort fan av demokrati så börjar han byta sida.
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Trump är intresserad av att göra det som är bra för din egen nation och sitt folk. All heder åt honom. Även Sverige borde ställd krav på Ukraina och erbjudit hjälp i utbyte mot pengar, mineraler, mark eller andra resurser. Det finns ingen anledning att vi ska skänka bort material och pengar till annan nation utan någonting i utbyte.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologen-Khaled
Sverige är ingen demokrati och inte heller är Ukraina det med diktatorn Zelensky i spetsen som tvingar folk till fronten.
Så där har du väl rätt att korrumperade svin möts väl.
Ulf Kristersson försöker utplåna den egna inhemska befolkningen med folkutbyte samtidigt som han skickar ner vårt gemensamma försvarsmateriel till ett inbördeskrig som inte berör oss öht.
Det är stöld och bedrägeri.

Ni kommer inte undan in slutändan.
Det är en kriminell politik.

Men din kamrat bögdvärgen i Kreml och hans Ryssland är en demokrati?
Citera
2025-02-28, 20:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Jag tror inte dina data stämmer och hursomhelst producerar vänliga länder till EU betydligt mer än Ryssland.

INGET stoppar dig från att surfa på det stora nätet och ta reda på sanningen eller?

Ryssland producerar mer än hela EU tillsammans, och om vi ska ta upp ammunition och liknande så kommer EU inte ens i närheten av Ryssarna. Vi snackar alltså bråkdelar för EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Hahaha nej, USA kan implementera en färgrevolution i Ukraina alternativ helt enkelt invadera Ukraina. Efter den lille råttan Zelensys uppträdande idag som pajas i ovala rummet så föreslår jag att USA helt enkelt invaderar Ukraina och delar det på hälften med Ryssland.

Från vilka baser skulle man göra det?
Citera
Medlem
Starkt av Zelensky att stå emot Trump och Vance.

Ja han är ingen puppet.

Han växte i mina ögon.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grocerystoresushi
Jag vill inte argumentera på något speciellt vis. Tycker det är ganska konstigt att någon som inte känner till annekteringen av Krim ska diskutera världspolitik över huvud taget, men att Trump totalt saknar allmänbildning är det väl inte ens någon som höjer på ögonbrynen över längre.

Putin respekterar helt klart Trump mer än Biden, men det är inget att skryta om. Putin är en våldsam mördare som totalt saknar respekt för diplomatiska avtal, det enda han är ute efter är makt och han tycker om Trump för att han tror att han kan lura honom. Ett fredsavtal där Trump och Putin får bestämma är inte en trygghet för någon.
Det är ett ganska stort ad hominem du målar upp när du säger att man inte kan ingå i avtal med Putin för att han annektera Krim 2014.

Då hade ju inte Zelensky behövt åka till Washington idag. Eller trodde han på något magiskt vis att Putin skulle avgå som Rysslands ledare under flygresan mot USA?

Förutsättningarna var ju klara inför dagens möte.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Såg klippet nu. Trump börjar rabbla som en senil gubbe på ålderdomshemmet när Zelensky enkelt påpekar att USA kommer känna av krigen om de fortsätter.

Trump klarar inte av en enkel sanning utan att kissa i byxan. Trump kräver att andra ska respektera hans högst personliga bild av verkligheten. Sådana sinnessjuka personer ska inte vara president i USA. Eller något land. Han är en idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in