2025-02-28, 20:49
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Jag tror Zelenskyjs enda chans nu är att erbjuda Kina mineralerna som Trump var ute efter.
Kina och Eu gärna.

Kina skulle direkt slänga ryssland under bussen om de kunde utveckla det slags samarbete med Eu.
Kina tycker ryssland är en pinsamhet och skulle dessutom inte ha något emot att ta tillbaka manchurien i ett mer gynnsamt scenario.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Enda sättet för Trump att få de där miniraler är att Ukrania ger upp -
Trump skiter i både döda och Ukrania tyvärr

Hahaha nej, USA kan implementera en färgrevolution i Ukraina alternativ helt enkelt invadera Ukraina. Efter den lille råttan Zelensys uppträdande idag som pajas i ovala rummet så föreslår jag att USA helt enkelt invaderar Ukraina och delar det på hälften med Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolofKustafsson
Nej, det är bara humant att Sverige skickar medel utan motkrav till Europas fattigaste land som blir invaderat av en diktatur. Det är inte att vara svag och antidemokratisk.

Dessutom ligger det i Sveriges intressen att hjälpa Ukraina, då det är fiendens fiende.
Sverige är ingen demokrati och inte heller är Ukraina det med diktatorn Zelensky i spetsen som tvingar folk till fronten.
Så där har du väl rätt att korrumperade svin möts väl.
Ulf Kristersson försöker utplåna den egna inhemska befolkningen med folkutbyte samtidigt som han skickar ner vårt gemensamma försvarsmateriel till ett inbördeskrig som inte berör oss öht.
Det är stöld och bedrägeri.

Ni kommer inte undan in slutändan.
Det är en kriminell politik.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Nej vad pinsam, vad fan gör du JD??

Jag bor i USA med min familj och har gjort så i över 10 år nu.
Jag supportade Trump 2016 och även nu 2024 då han är "the lesser of two evils" med en hel del bra ideer.

Även fast jag inte gillade honom som person, hans dryghet och konstanta lögner.
Musk är en clown, men Doge rör verkligen om i grytan vilket är positiv även om Musk själv är en parasit.

JD Vance var dock den jag gillade mest. Han framstod som rak och balanserad till skillnad från Trump.
Han skämde ut sig totalt idag.

Tiggarkungen Zelensky och Ukraina har jag väldigt lite till övers för, men man beter sig fan inte så här när man pratar med andra ledare.

Trump själv var lung i början, sen kommer JD där och försöker avkräva ett thank you från Zelensky och kallade honom oförskämd etc. Zelensky var lung och sansad innan JD ville spela tuff, vilket triggade igång Trump som även han frånstod som totalt obalanserad.

Det blev en 2 mot 1 mobbar situation där man i princip kräver att Zelensky skall accepera deras "deal" dvs fred mot invaderande Ryssland samt ge USA 50% av framtida intänkter från mineraler man utvinner i Ukraina.
Robber barons är ett bra ord.

Zelensky ÄR ett otacksamt svin som parasiterat på världen i 3 år och berikat sig själv, men han framstod som symaptisk här vilket säger en hel del om hur vidrigt JD och Trump uppförde sig.

"Your position is not a strong one".
Nej självklart inte. Hans land har invaderats och mängder med hans landsmän har dött.
Trump låter som om han vill göra en deal om att sälja ett par begagnade bilar när han försöker vara tuff.

Fred för honom innebär i princip att Ukraina böjer sig för ryssen och låter landet plundras ekonomiskt av USA. Sen när Zelensky stod upp för sig själv kunde inte dessa två själgoda, bortskämda clowner behärska sig.

Jag skämdes ögonen ur mig, satans vad JD tappade bollen och visade sina rätta färger.

Mängder med mina grannar som röstat på Trump undrar vad fasen man håller på med. Gör sig ovän med grannar som Kanada och Mexico, pissar på sina vänner i EU samtidgit som man hanterar Putin med silkesvantar.

Man så länge de får sin "Gulf of America" är average Joe nöjd. Kom ihåg att 90% av jänkarna inte har pass och inte kan ett skit om hur världen fungerar.
Zelensky får skylla sig själv. Han kunde långt innan garantera att det inte blir något NATO. Att de kommer ha bra relationer till både väst och Ryssland.

När skiten började träffa fläkten och Ukraina tvingades på Minskavtalet så kunde de inte ens verkställa den.

Och när kriget väl sattes igång så ville han suga Boris Johnsons kuk istället för att låta fredsförhandlingarna i Turkiet lösa det hela.

Nu står han här med pinnen uppkörd i röven. Han satsade All in men torskade brutalt. I ett sånt läge sitter man inte och jiddrar med världens mäktigaste man.
Citera
2025-02-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Zelensky blev precis placerad vid barnbordet och du tycker hans taktik är en vinnare? Okej.
Om vuxenbordet har personer som Trump..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Zelensky begick flera misstag.

1. Först visade han foton på ukrainska fångar.

2. JD Vance sade att Ukraina vinner inte det här kriget vilket är sant, sedan sade han att Zelensky har svårt att värva soldader till fronten.

Då avbröt Zelenky honom... och sade att han skriker... att hög röst är inget argument...

WTF!?

Ingen har någonsin varit så respektlös mot en amerikansk president i det Ovala rummet.

Zelensky fick lämna Vita Huset med svansen mellan benen.

Att starta bråk var det dummaste någon nånsin gjort i det Vita Huset.

Trump är ingen riktig president, han är mer av en bilhandlartölp.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Putin har redan invaderat Georgien en gång och Ukraina två gånger. Han har sagt att Ryssland måste expandera sina gränser och att Sovjetunionens kollaps var nittonhundratalets största geopolitiska katastrof. Även en svagbegåvad inser att Ukraina bara är början.

Oj, Georgien en gång och Ukraina två gånger..

Hur många länder har USA krigat emot.? . 10 ggr fler och alla har varigt på andra kontinenter.
Citera
Medlem
meas19s avatar
Där blev Trumpen av med pengarna och börsen faller...
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Oj jävlar vad mycket stålar de avlönade rysstrollen drar in ikväll. Jag hoppas för deras skull att dom har betald övertid.

På ett sätt är det skönt med tydlighet efter denna ovärdiga shit show. Nu vet vi 100% att Trumps USA är en fientligt sinnad nation. Och så får vi ta det därifrån. Försvar måste byggas i varje europeiskt land. Bilda en ny försvarsallians där enbart allierade länder är med. Lite jobb alltså.
Japp, vi har mycket och göra! Och nu krävs det att vi slutar tjafsa. Alla goda krafter måste enas från socialdemokrater till borgerliga!
Citera
Medlem
Dåligt skött av Zelensky, där tappade han tyvärr en hel del sympati.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
JD Vance ”har du någonsin tackat oss för någonting”

Det första Zelenskiy gör 3 minuter in i mötet är att han tackar två gånger. Lyssnar inte den där clownen eller varför sitter han där ute på ett hörn och kommer med angrepp som inte stämmer?

Gillade JD Vance tal i Europa men hör dig han totalt. Vilken fullständig konfliktsökande dåre.

Han tackar endast för inbjudan. Inte det stöd Trump gav militärt medans han var President 2016-2020. Det skulle varit på sin plats att ge Trump cred med att vara den första att verkligen ge vapen som förändrade kriget.
Citera
Avslutad
Man kan tycka vad man vill. Men Zelenskyj kan inte heller komma och bete sig så där i vita huset, det ÄR respektlöst. Vad får han nu? Ingenting och Ukrainska folket kommer förlora kriget och land på grund av hans beteende. Folk kommer dö i massor.

Han kunde ha varit lugn, tagit det för vad det är och kommit fram till något positivt idag. Han ville uppenbarligen inte det, han får komma tillbaka när han vill ha en lösning på kriget.
Senast redigerad av Krimkoll 2025-02-28 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in