2025-02-28, 20:46
Avslutad
Zelenskyj babblade för mycket. Han pratade hela tiden i mun på presidenten.

Man måste vara lugn och ödmjuk om man ska samarbeta med presidenten i USA. Spelar ingen roll om man gillar honom eller inte, det borde man veta och förbereda och det borde man ha kunnat förutspå om man velat ha ut bågot av ett sådant möte.
Citera
2025-02-28, 20:46
Medlem
0rganets avatar
Vår briljante kejsare visar hur man tillämpar The Art of the Deal... Kejsaren visar vilken mästerförhandlare han är! Ingen har sett ett mer briljant drag någonsin när det kommer till diplomatiPUNKT!

Citera
2025-02-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Alltså, handen på hjärtat ni som slickar Trumps bollar, tycker ni det här är ok: https://x.com/RapidResponse47/status/1895531744146944461 ? Är det så en president ska bete sig?

ja det tycker jag, vad är problemet? zelensky visar ju sitt rätta jag här i klippet. han sitter några centimeter ifrån trump o gapar som en idiot i munnen på JD Vance... nä jag trodde faktiskt mer på Zelenskiy än så här, pinsamt
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla

Vance skulle bara hållt käften och överlåtit åt sin president att föra USAs talan. Han får det att framstå som om Trump behöver stöttning och inte ens klarar av att snacka omkull en krigstrött och sliten komiker. Snacka om att underminera sig själv och Trump inför hela världen.

Vad har Aftonbladet med det här att göra?

Det kan jag hålla med om. Marc Rubio håller sig i skinnet och Vance vill redan bli president känns det som. Detta är endast inledande artighetssamtal inför pressen. Precis som Trump och Starmer fast de hatar varandra.
Citera
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Alla vill ha ett fredsavtal men ett avtal förutsätter att få parterna att komma överens. Det Trump i realiteten föreslår är en Ukrainsk kapitulation, han har ingen annan fredsplan.
Enda sättet för Trump att få de där miniraler är att Ukrania ger upp -
Trump skiter i både döda och Ukrania tyvärr
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grocerystoresushi
Han tar ju upp 2014 för att påvisa hur EU försökt med diplomati med Putin sen dess. Putin är diktator och snackar inte det språket, vilket också är varför Trump och Putin börjat bli kompisar. Lika barn leka bäst
Okej. Du vill argumentera med ad hominems?

Man kan ju inte sitta med en nytillträdd president som erbjuder fred och hävda att avtalet inte kommer fungera för att man kan minnas något som hände för 11 år sedan.

Det man kan göra är att lyfta sin oro för Putins historiska handlingar och hur USAs ledare ser på hur ett eventuellt kontraktsbrott ifrån Ryssland. Nu var Zelensky taggarna utåt.

Trump har ju gjort det väldigt tydligt att Putin respekterar honom på ett helt annat plan än Biden.

Zelensky hade två val idag. Det ena var att gå vidare i fredshandlingen, det andra var att stå helt utan USAs stöd. Behöver jag ens säga vilket han valde?

Dessutom måste jag lägga till att det är rätt intressant att både Zelensky och Vance är jurister. Nu är Zelenskys modersmål inte engelska, men om valet stod mellan dessa två att försvara mig i en eventuell rättegång hade valet varit enkelt. Vance!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Poängen här är att "fattiga" Ryssland producerar mer av de viktigaste råvarorna man behöver för krig, jämfört med hela EU kombinerade produktion.

Så om man nu ska gå in och kriga mot Ryssland så kommer det bli jävligt tufft för Europa kan jag lova dig.

Jag tror inte dina data stämmer och hursomhelst producerar vänliga länder till EU betydligt mer än Ryssland.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskodlat
Krig är bra för ekonomi.

Ja, om du äger en begravningsbyrå.
Citera
2025-02-28, 20:48
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Zelensky blev precis placerad vid barnbordet och du tycker hans taktik är en vinnare? Okej.
Vad menar du Zelensky visar ju att han är en riktig karl till skillnad från tönten Trump som smet undan militärtjänst.
Citera
Medlem
Lyssnade på radio P1 och där sa en rysslandsexpert att Putin har hållhakar på Trump. En är en film från ett hotell i Ryssland där Trump tydligen sysslat med sex på ett perverst vis. Den andra är att Trump har lånat pengar av en Rysk Oligark när Trump hade problem. Och nu påminner Putin Trump att kom ihåg vi hjälpte dig när du hade problem så nu får du hjälpa oss.
Citera
Medlem
JD Vance ”har du någonsin tackat oss för någonting”

Det första Zelenskiy gör 3 minuter in i mötet är att han tackar två gånger. Lyssnar inte den där clownen eller varför sitter han där ute på ett hörn och kommer med angrepp som inte stämmer?

Gillade JD Vance tal i Europa men här skämmer han ut sig totalt. Vilken fullständig konfliktsökande dåre.
Senast redigerad av Guldvask 2025-02-28 kl. 20:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Poängen här är att "fattiga" Ryssland producerar mer av de viktigaste råvarorna man behöver för krig, jämfört med hela EU kombinerade produktion.

Så om man nu ska gå in och kriga mot Ryssland så kommer det bli jävligt tufft för Europa kan jag lova dig.

Ja, för deras tredagars special operation i Ukraina är nu inne på sitt fjärde år.

Snälla pajas, du vet inte vad du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in