Citat:
Ursprungligen postat av
Grocerystoresushi
Han tar ju upp 2014 för att påvisa hur EU försökt med diplomati med Putin sen dess. Putin är diktator och snackar inte det språket, vilket också är varför Trump och Putin börjat bli kompisar. Lika barn leka bäst
Okej. Du vill argumentera med ad hominems?
Man kan ju inte sitta med en nytillträdd president som erbjuder fred och hävda att avtalet inte kommer fungera för att man kan minnas något som hände för 11 år sedan.
Det man kan göra är att lyfta sin oro för Putins historiska handlingar och hur USAs ledare ser på hur ett eventuellt kontraktsbrott ifrån Ryssland. Nu var Zelensky taggarna utåt.
Trump har ju gjort det väldigt tydligt att Putin respekterar honom på ett helt annat plan än Biden.
Zelensky hade två val idag. Det ena var att gå vidare i fredshandlingen, det andra var att stå helt utan USAs stöd. Behöver jag ens säga vilket han valde?
Dessutom måste jag lägga till att det är rätt intressant att både Zelensky och Vance är jurister. Nu är Zelenskys modersmål inte engelska, men om valet stod mellan dessa två att försvara mig i en eventuell rättegång hade valet varit enkelt. Vance!