Citat:
Ångrar bara att jag aldrig delade mitt huvudspår, nämligen katamorfism. Det var egentligen mest det som fick mig att tänka att "kata" borde betyda "omvänt" eller "fel". Men jag var helt beredd på att A: Kiasm skulle kunna vara rätt svar; C och D visste jag dock var fel. Mycket stolt över min insats på just den frågan! 
Citat:
Hela det telefonsamtalet kan tjäna som ett skolboksexempel på att kommunikation är Svårt™. Misstag nummer ett var att jag inte läste upp alternativen, så Bullen väntade på dem. När han insåg att de inte skulle komma hade han hunnit göra samma sammanblandning som du, och googlade just Odens tjänare istället för Tors. Man ska ha i åtanke att livlinan ju inte har frågan framför sig!
Man blir ju nyfiken, vad sa din kompis? Googlar man "Odens tjänare" dyker ju svaret upp direkt.
När han insåg att det var Tor det gällde googlade han dennes tjänare samtidigt som jag läste upp alternativen, så han uppfattade inte dem. När man googlar "Tors tjänare" får man bara upp Tjalve, och jag hade ju sagt att det skulle vara två namn, så han vågade inte säga Tjalve, för att inte riskera att ge mig felaktig information. Och själv satt jag bara där helt tyst och lät tiden rinna ut.
Ann-Katrin som tävlade efter mig visade i bjärt kontrast precis hur en slipsten ska dras när man ringer en vän: "Tryck på Molière och se när han levde. Vilket århundrade levde Molière?"
Kan tycka att de åtminstone borde ha bemödat sig med att ha fyra vattenlevande djur som alternativ...